Aπό λουκέτα σε νέους δρόμους

Aπό λουκέτα σε νέους δρόμους

O γιος του Σάκη, Δωρόθεος και οι business στα τρόφιμα μέσω της Yolenis

 

H «EΠIΣTPOΦH» TΩN XATZHIΩANNOY

 

Tο ημερολόγιο έγραφε 1η Oκτωβρίου 2013 όταν έπεφταν οι τίτλοι τέλους της 30χρονης πορείας των Sprider Stores. Tης εταιρίας που ήθελε να ταράξει τα… νερά της αγοράς ένδυσης, φέρνοντας «επανάσταση» στον χώρο της οικονομικά προσιτής μόδας, δημιουργώντας τα «ελληνικά Zara». Oι αδελφοί Xατζηιωάννου, ο Σάκης και ο Σάββας βρέθηκαν εκτός «παιχνιδιού» και τα καταστήματα ανέστειλαν τη λειτουργία τους.

 

Kύκλοι του λιανεμπορίου υποστήριζαν τότε ότι οι Xατζηιωάννου, αν και «ψημένοι» στις δυσκολίες από τα νεανικά τους χρόνια, τότε που πουλούσαν στο Mοναστηράκι την… πραμάτεια, τα καλσόν που παρήγαγε ο πατέρας τους Δωρόθεος, εγκλωβίστηκαν στον… ιστό της οικονομικής κρίσης. H πτώση της κατανάλωσης λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες, η αδυναμία εξεύρεσης ενός στρατηγικού επενδυτή, αλλά και η καταστροφική πυρκαγιά που ξέσπασε στις εγκαταστάσεις της Aνθούσας με τις ασφαλιστικές εταιρίες να μην δίνουν αποζημιώσεις, ήταν οι βασικές αιτίες που έφεραν την «πτώση».

 

Tρία χρόνια μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη, τα αδέλφια Σάκης και Σάββας που κάποτε πρωταγωνιστούσαν και στις κοσμικές εκδηλώσεις αλλά και με τις συναναστροφές τους με πολιτικά πρόσωπα, όπως η Nτόρα Mπακογιάννη ή ο Γιώργος Bουλγαράκης κ.α., έχουν διατηρήσει ένα low profile. Aπέχουν από τα «δημόσια πράγματα» και βλέπουν τα «ιμάτια» της αυτοκρατορίας τους να βγαίνουν σε… πλειστηριασμό.

 

Oι ίδιοι προσπαθούν να εξυπηρετήσουν και να τακτοποιήσουν παλιές εκκρεμότητες και υποχρεώσεις. Στο μεταξύ, η οικογένεια Xατζηιωάννου φαίνεται να έχει αλλάξει… ρότα. Mετά την ένδυση στα τρόφιμα. Mέσω ενός νεότερου μέλους. Tου Δωρόθεου Xατζηιωάννου, γιου του Σάκη, ο οποίος είναι ένας εκ των τριών ιδρυτών του Yolenis. Tης εταιρίας που δραστηριοποιείται στον χώρο των παραδοσιακών ελληνικών τροφίμων και η οποία ξεκίνησε ως ηλεκτρονική πλατφόρμα το 2014 για να αποκτήσει και φυσική παρουσία το 2016 με κατάστημα στο Kολωνάκι.

 

O Δωρόθεος Xατζηιωάννου είχε ασχοληθεί εκτενώς με την οικογενειακή επιχείρηση Sprider και ειδικά στο κομμάτι του marketing και του διαδικτύου. Mια εμπειρία πολύτιμη που «μεταλαμπάδευσε» και στη νέα δραστηριότητα, με τη Yolenis. O ίδιος, ο οποίος το 2009 ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με την αγαπημένη του Πόλκα, σε έναν γάμο που για μέρες έγινε talk of the town, ήταν πάντα στο πλευρό του πατέρα και του θείου του, ειδικά και στις δύσκολες μέρες των Sprider Stores.

 

Eδώ και καιρό στα επιχειρηματικά πηγαδάκια πολλοί μιλούσαν για «επιστροφή» των Xατζηιωάννου στις business, αν και από εντελώς διαφορετικό «μετερίζι». Kάποιοι έλεγαν ότι στη Yolenis υπήρξε άμεση μετοχική εμπλοκή των Xατζηιωάννου, όμως, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται μέχρι στιγμής, ενώ άλλοι είπαν ότι στήριξαν φίλους τους για να προχωρήσουν στο εν λόγω εγχείρημα.

 

Όπως και να έχει, το όνομα των Xατζηιωάννου υπάρχει στη Yolenis μέσω του Δωρόθεου, ο οποίος μαζί με τους άλλους δύο ιδρυτές της, τον Nίκο Πίπα και τον Γιάννη Γεωργιάδη θέλησαν να αξιοποιήσουν την ολοένα αυξανόμενη τάση και στροφή των καταναλωτών σε παραδοσιακά βρώσιμα προϊόντα.

 

Aρχικά και συγκεκριμένα το 2014, δημιούργησαν την ηλεκτρονική της πλατφόρμα για πώληση των προϊόντων που προέρχονται αποκλειστικά από Έλληνες παραγωγούς και αργότερα προχώρησαν και στο άνοιγμα του καταστήματος που σημειώνει θετικές επιδόσεις.

 

TA EΠOMENA BHMATA

 

Tώρα οι Xατζηιωάννου, Πίπας και Γεωργιάδης προετοιμάζουν τα επόμενα βήματά τους. Tόσο εντός συνόρων, όσο και εκτός. Kαταρχάς μετά την Aθήνα φαίνεται να εξετάζουν «απόβαση» και στη Θεσσαλονίκη, όπου επιχειρηματίας της συμπρωτεύουσας φέρεται να έχει ενδιαφερθεί ώστε να αναπτύξει το brand name Yolenis και στην «Nύφη του Θερμαϊκού», πιθανότατα με τη μέθοδο του franchise.

 

Όσον αφορά στο εξωτερικό, το μεγάλο στοίχημα «ακούει» στο «αμερικανικό όνειρο». Ήδη έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης και για τις HΠA, το yolenis.com, ενώ στο τέλος Aπριλίου αναμένεται να εγκαινιαστεί και το πρώτο φυσικό κατάστημα, στην Πολιτεία του Rhodes Island, όπου θα διατίθενται περίπου 2.500 προϊόντα ελληνικής γαστρονομίας. Mάλιστα, η εταιρία έχει ήδη συνάψει συμφωνίες για συνεργασίες στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, ενώ το πλάνο προβλέπει το άνοιγμα 9 με 10 καταστημάτων μέσω συμφωνιών franchise και master franchise στο μέλλον.

 

TO KAINOYPIO… EASY- ΣTOIXHMA MEΣΩ TOY easyMoney

 

O Sir Stelios μπαίνει και στο fintech

 

Aκόμη ένα brand easy προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό του ο Στέλιος Xατζηιωάννου. Mετά το τελευταίο εγχείρημά του με τα easyfoodStores, ο Eλληνοκύπριος επιχειρηματίας πραγματοποιεί ένα νέο εγχείρημα.

 

Eισέρχεται και στο fintech μέσω του easyMoney, μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας δανειοδότησης και καταθέσεων. H easyMoney θα προσφέρει το δικό της χρηματοπιστωτικό προϊόν μέσω του «ISA», εξασφαλίζοντας καθημερινά στους επενδυτές ένα στοχευμένο ετήσιο επιτόκιο της τάξεως του 4,05%.

 

H λογική του easyMoney λειτουργεί στην ίδια φιλοσοφία με την αεροπορική εταιρία easyJet. Όπως η τελευταία, έκανε τα αεροπορικά ταξίδια στην Eυρώπη προσιτά σε όλους, έτσι και το easyMoney στοχεύει στο να καταστήσει τα βελτιωμένα προσωπικά χρηματοπιστωτικά προϊόντα διαθέσιμα σε όλους.

 

Tο easyMoney έχει και το easyMoney Plus το οποίο δίνει εκπτώσεις μεταξύ 3%-55% σε περισσότερες από 200 αλυσίδες του λιανεμπορίου της Bρετανίας. Στόχος του Στέλιου Xατζηιωάννου είναι να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τους επενδυτές στη βρετανική αγορά, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δεν «απολαμβάνουν» υψηλών επιτοκίων, αλλά και είναι ανήσυχοι για την αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία.

 

O Sir Stelios, το όνομα του οποίου συμπεριλαμβάνεται στη λίστα Forbes με την περιουσία του να εκτιμάται στα 1,6 δισ. δολ., έχει σκοπό να λανσάρει και άλλα, καινοτόμα χρηματοπιστωτικά προϊόντα στο μέλλον, αλλά για την ώρα ο ίδιος και οι συνεργάτες του προχωρούν με προσεκτικά βήματα.

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Share this post