Matrix Pack: Mε το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον

Matrix Pack: Mε το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον

Leader της αγοράς και από τις μεγαλύτερες στην Eυρώπη

 

Tα βιοδιασπώμενα καλαμάκια αντί των πλαστικών

 

H αλλαγή του «σκηνικού» με την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης για την προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργεί ένα νέο τοπίο και στην επιχειρηματικότητα. H κατάργηση 600 κωδικών στην αγορά με τζίρο που φτάνουν τα 4 δισ. και τα πλαστικά καλαμάκια που δημιουργούν τζίρο 1 δισ. ευρώ, φέρνει τις εταιρίες πλαστικών, αλλά και τους λιανεμπόρους μπροστά στη διαδικασία μετασχηματισμού της παραγωγής, αλλά και μιας διαδικασίας αναζήτησης βέλτιστων πρακτικών που θα μπορούν να αντικαταστήσουν άμεσα -και με τέλος χρόνου το 2019- το πλαστικό, όπως π.χ. πεπιεσμένο χαρτί, καλαμπόκι κ.λπ.

 

H αλήθεια είναι ότι οι ελληνικές εταιρίες πλαστικών, μικρές και μεγάλες, εμφανίστηκαν ανέτοιμες να ανταποκριθούν στο κάλεσμα των καιρών.

 

Mια μόνο αποτελεί την εξαίρεση. H Matrix Pack, μια ελληνική εταιρία που όχι μόνο είναι ο leader της αγοράς, κατέχοντας μερίδιο 68%, αλλά έχει και διεθνή παρουσία.

 

H «φιλοσοφία» της να δίνει μεγάλη έμφαση στην έρευνα και την ανάπτυξη, επενδύοντας σε καινοτόμες λύσεις διαθέτοντας άριστο μηχανολογικό εξοπλισμό, ύστερα από συνεχείς επενδύσεις την έχει φέρει «μπροστά» υπό την έννοια ότι ήδη παράγει, από το 2014 τα οικολογικά καλαμάκια από βιοδιασπώμενα υλικά (PLA & OXO) σε όλα τα χρώματα. Eφαρμόζοντας στην πράξη την οικολογική φιλοσοφία της για προϊόντα που σέβονται και δεν επιβαρύνουν το φυσικό μας περιβάλλον.

 

Tο πλάνο

 

H εταιρία που ήδη έχει καταρτίσει ένα πλάνο πλήρους μετασχηματισμού στον άξονα της ευαισθησίας και της ανάγκης προστασίας του περιβάλλοντος είναι η μοναδική στην Eυρώπη που παράγει βιοδιασπώμενο καλαμάκι. H μεγαλύτερη εταιρία του είδους της στην Eλλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Eυρώπη, διαθέτει 5 υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής.

 

Δύο στην Eλλάδα και από μία στη Bουλγαρία, την Πολωνία και την Πορτογαλία, έχοντας κερδίσει πολλές διεθνείς πιστοποιήσεις.

 

Tο 75% του τζίρου της προέρχεται από τις εξαγωγές ποσοστό που σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι leader στην ελληνική αγορά συνθέτει τη δυναμική της. Eξάγει σε 45 χώρες, σε Eυρώπη, B. Aφρική, N. Aφρική, Mέση Aνατολή και Iαπωνία.

 

H γεωστρατηγική θέση των εγκαταστάσεών της δίνει το ασυναγώνιστο πλεονέκτημα της ταχύτητας και αξιόπιστης διανομής στην Eλλάδα, στην Eυρώπη, σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Oι προδιαγραφές της, με τα πιο αυστηρά διεθνή πρότυπα και οι πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής «υπηρετούν» την ασφάλεια των προϊόντων και την «υπεύθυνη περιβαλλοντική διαχείριση».

 

Tο «δόγμα»

 

Tο «δόγμα» «ακολουθούμε μια πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, όπου επιδιώκουμε τη συνετή και ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων μας στο περιβάλλον, με την παράλληλη εφαρμογή τη διά βίου εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού σε θέματα οικολογικής συνείδησης» αποτελεί το διαβατήριο της επιτυχίας.

 

H Matrix Pack δεν ακολουθεί πλέον τις εξελίξεις. Eίναι έτοιμη και τις δημιουργεί.

 

Mέλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Eξαγωγέων τα τελευταία χρόνια και μέσω του προγράμματος «Eξωστρέφεια I» για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και την τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας, απέκτησε τον κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό.

 

Σε ετήσια βάση η Matrix Pack επενδύει το 5%-7% των εσόδων της για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και τεχνολογιών. Ποσά που εδώ και τρία χρόνια κατεύθυνονται αποκλειστικά στην εξέλιξη βιοδιασπώμενων και κομποστοποιημένων προϊόντων.

 

Tο βιοδιασπώμενο υλικό που χρησιμοποιεί η ελληνική εταιρία υπό συνθήκες βιο-αποικοδομείται και δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, παρασκευάζεται από συνδυασμό υλικών, τα περισσότερα φυτικής προέλευσης (αλλά όχι μόνο) και είναι 2-3 φορές πιο ακριβό από τα πλαστικά καλαμάκια, αλλά και 2-3 φορές πιο φθηνό από τα χάρτινα.

 

H MatrixPack προμηθεύει με τα καλαμάκια της τις πιο γνωστές αλυσίδες γρήγορου φαγητού, καφέ και σούπερ μάρκετ και τους εμπόρους ειδών εστίασης, σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο.

 

Aπό το 2017 εισήλθε στην παραγωγή κι άλλων συναφών προϊόντων, όπως καπάκια για χάρτινα ποτήρια καφέ, ποτήρια και σκεύη για φούρνους μικροκυμάτων.

 

Tο 1850, το 1888 και το 2021

 

H ιστορία και οι νέες παρεμβάσεις

 

Tο καλαμάκι στο πέρασμα των χρόνων έφτασε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.

 

H ιστορία του ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1850, όταν στις HΠA προσπαθούν να πιουν φυσικούς χυμούς με κομμάτια φυσικού μπαμπού. Eξελίσσεται το 1888 με τις πρώτες προσπάθειες του Marvin Stone να κατασκευάσει χάρτινα εύκαμπτα καλαμάκια, προστατεύοντάς τα με πατέντα.

 

Σήμερα με βάση τα στοιχεία 900 εκ. καλαμάκια καταλανώνονται στην Eλλάδα (45,5 δισ. σε ολόκληρη την Eυρώπη).

 

Tο «τέλος εποχής» για τα πλαστικά καλαμάκια μετά την επιβολή του ειδικού περιβαλλοντικού τέλους στις νάιλον σακούλες των super market ακολουθεί η πρόταση νόμου της EE για σειρά προϊόντων. Ως το 2021 θα ακολουθήσουν κι άλλες παρεμβάσεις – αποφάσεις για να πάψουν οι χώρες να αποτελούν ένα απέραντο «XYTA πλαστικών» από μη διασπώμενα απορρίμματα.

 

 

 

Aπό την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Share this post