Σε πείσμα των καιρών το 1ο Επα.λ Νέας Ιωνίας αποδεικνύει εμπράκτως ότι το σχολείο μπορεί να αναδειχθεί σε χώρο παιδαγωγικής έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στο πλαίσιο και με την οικονομική στήριξη του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα Επα.λ 2019-20 ( Συντονίστρια  Αγγελική Καμπούρη ΠΕ.89), η σχολική κοινότητα του 1ου Επα.λ Νέας Ιωνίας κατόρθωσε να φέρει σε πέρας με αξιώσεις  2 διαθεματικά προγράμματα σημαντικής παιδαγωγικής και αισθητικής αξίας.

Το πρώτο «Ανασχεδιάζοντας τον κήπο- αίθριο του σχολείου», αφορά στην  ανάπλαση του αύλειου χώρου του σχολείου. Με την καθοδήγηση των υπευθύνων του προγράμματος (Πλαβός Ελευθέριος ΠΕ.81, Παρασκευά Ευαγγελία ΠΕ.02, Μαγκλάρα Ειρήνη ΠΕ.02, Κλένδρου  Δήμητρα ΠΕ.89, Χαρχαρή Σταυρούλα ΠΕ87.03) οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης (τομείς:  Δομικών Έργων-Δομ.Περ/ντος & Αρχιτεκτονικού σχεδιασμού & Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας) επιμελήθηκαν τόσο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό όσο και την κατασκευή ενός σύνθετου θεματικού  κήπου, με καλλωπιστικά φυτά και αρωματικά βότανα. Ο κήπος σχεδιάστηκε με διττή φιλοσοφία: να εξωραΐσει  αλλά και να ενισχύσει τον εθελοντισμό και την νεανική  επιχειρηματικότητα. Για το λόγο αυτό στόχος μας είναι η λειτουργία του όχι μόνο  ως όασης πρασίνου, αλλά  και για να προμηθεύει βότανα που θα αξιοποιηθούν από τα εργαστήρια της Φαρμακευτικής Τεχνολογίας  και Κοσμετολογίας  του σχολείου μας.

Το δεύτερο « Ζωγραφίζοντας την Ιστορία» του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, επιμελείται την αισθητική αναβάθμιση των κλιμακοστασίων του σχολείου.  Μαθητές της Α’, Β ‘και Γ’ τάξης του  τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους (Παπαϊωάννου Κλειώ ΠΕ08, Αναγνώστου Κατερίνα ΠΕ02 και Αρσένη Ευαγγελία ΠΕ81)  παρακολούθησαν μια σειρά διαθεματικών μαθημάτων Ιστορίας Τέχνης, Αρχών Σύνθεσης  και Ελευθέρου Σχεδίου,  αφιερωμένα στους πιο αντιπροσωπευτικούς πολιτισμούς της παγκόσμιας ιστορίας. Το αποτέλεσμα ήταν οι μαθητές μας να εμπνευστούν και να φιλοτεχνήσουν  πολυάριθμες  αυθεντικές  και πρωτότυπες εικαστικές συνθέσεις. Δυο τέτοιες πρωτότυπες δημιουργίες , εμπνευσμένες από την Μυκηναϊκή τέχνη και τον Κέλτικό πολιτισμό, σχεδιάστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές  και κοσμούν ήδη δύο κλιμακοστάσια του σχολείου.

Είναι σημαντικό να τονιστεί  ότι θα καταβληθούν προσπάθειες  τα δύο προγράμματα να συνεχιστούν και την επόμενη σχολική χρονιά. Είμαστε πεπεισμένοι πως τέτοιοι συνδυασμοί  θεωρίας και πράξης συμβάλλουν καθοριστικά στην  ουσιαστική αναβάθμιση κάθε δημόσιου εκπαιδευτικού ιδρύματος.