Κίνδυνος λουκέτου σε πέντε εργοστάσια της GM

Κίνδυνος λουκέτου σε πέντε εργοστάσια της GM

Η εταιρεία ανακοίνωσε το πλαίσιο ενός δραστικού πλάνου αναδιάρθρωσης το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση έως και έξι δις δολαρίων

 

Η GM ανακοίνωσε την περιστολή του προσωπικού της κατά 15% καθώς και τη σταδιακή αδρανοποίηση πέντε εργοστασίων σε ΗΠΑ και Καναδά, απόφαση η οποία μπορεί να σημάνει την κατάργηση έως και 14.700 θέσεων εργασίας, με στόχο την εξοικονόμηση έως και έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων και την επανεπένδυσή τους σε νέες τεχνολογίες.

 

Την περιστολή του δυναμικού της έως και κατά 15% σε ΗΠΑ και Καναδά ανακοίνωσε η GM στο πλαίσιο ενός δραστικού πλάνου αναδιάρθρωσης το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση έως και έξι δις δολαρίων με ορίζοντα το 2020, με στόχο την επένδυσή τους σε νέες τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση.

 

Η περικοπή του προσωπικού κατά 15% συνεπάγεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, την απώλεια άνω των 8.000 θέσεων εργασίας ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται αποκλειστικά για εργατικό δυναμικό αλλά και για στελέχη κάθε βαθμίδας σε ποσοστό 25%, μια απόφαση που όπως σημειώνεται στην αντίστοιχη ανακοίνωση της GM, θα «καταστήσει αποδοτικότερη τη διαδικασία λήψης αποφάσεων».

 

Παράλληλα με τις περικοπές προσωπικού η GM ανακοίνωσε αρχικά τη σταδιακή αδρανοποίηση πέντε εργοστασίων σε ΗΠΑ και Καναδά χωρίς να αποκλείεται αυτή η κίνηση να τα οδηγήσει σε οριστικό λουκέτο με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το δυναμικό το οποίο απασχολούν.

 

Επί του παρόντος ωστόσο, αυτό που ανακοινώθηκε από την GM είναι ότι πέντε εργοστάσια σε Οχάιο, Nτιτρόιτ, Οντάριο, Μέριλαντ και Μίτσιγκαν –τρία συναρμολόγησης και δύο κινητήρων αντίστοιχα- δεν πρόκειται να υποδεχτούν νέα προϊόντα από το 2019, κίνηση η οποία συνεπάγεται ότι, μέχρι νεωτέρας, η λειτουργία των συγκεκριμένων εργοστασίων θα συνεχιστεί μόνο μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής των υφιστάμενων προϊόντων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους περίπου 6.700 εργαζόμενους των συγκεκριμένων βιομηχανικών μονάδων.

 

Εκτός της διαφαινόμενης απώλειας των θέσεων εργασίας που συνδέονται με τα συγκεκριμένα εργοστάσια κάτι ανάλογο προδιαγράφεται και για τα προϊόντα που ήδη κατασκευάζονται σε αυτά τα οποία, σύμφωνα τουλάχιστον με την κοινή λογική δεν πρόκειται να γνωρίσουν συνέχεια.

 

Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, τα Cadillac XTS, Buick LaCross, Chevrolet Cruze, Chevrolet Impala και Cadillac CT6, κάτι που δείχνει ότι η GM, ακολουθώντας τα βήματα της Ford και όχι μόνο, αποσύρει σταδιακά τα τετράθυρα και compact μοντέλα προς όφελος προφανώς των SUV αλλά και των pickups που δείχνουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού.

 

Ενδεικτική είναι η δήλωση της Mary Barra, CEO της GM η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει : «Οι σημερινές αποφάσεις μας θα εγγυηθούν την μεταμόρφωση της GM σε μια ευέλικτη και ανθεκτική αυτοκινητοβιομηχανία, δίνοντας μας τη δυνατότητα να επενδύσουμε στο μέλλον. Πρέπει να παραμείνουμε στο προσκήνιο μιας αγοράς που μεταβάλλεται προκειμένου να είμαστε σε θέση να εγγυηθούμε την επιτυχία μακροπρόθεσμα».

 

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που είχε ανακοινώσει η GM και το οποίο προέβλεπε τη δυνατότητα αποχώρησης σε εργαζόμενους με ελάχιστη προϋπηρεσία 12 ετών και στόχευε στην μείωση του προσωπικού κατά 18.000 εργαζόμενους, στόχος ο οποίος υπό το φως των νέων εξελίξεων προφανώς δεν επετεύχθη.

 

Σημειώνεται επίσης ότι η GM εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 6,4% το τρίτο τρίμηνο του 2018 καταγράφοντας παράλληλα ενισχυμένα κέρδη κατά 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια για το ίδιο διάστημα.

ΠΗΓΗ

Share this post