Την ανάγκη ισότιμης πρόσβασης στη διδασκαλία όλων των μαθητών, στη δεύτερη φάση της πανδημίας, επισημαίνει με Δελτίο Τύπου το ΚΙΝΑΛ και προκρίνει ως την καλύτερη μέθοδο την εξ΄αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, επισημαίνοντας ταυτόχρονα την αντίθεσή του στις χρήσεις των καμερών στις σχολικές τάξεις διευκρινίζοντας ότι «είναι τελείως διαφορετικό θέμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, από τις κάμερες και απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας στην τάξη.» 

Όπως επισημαίνει το ΚΙΝΑΛ στο Δελτίο Τύπου  «Το Υπουργείο Παιδείας συνειδητά δημιουργεί σύγχυση μεταξύ των δύο για να καλύψει την έλλειψη σοβαρού σχεδίου για το άνοιγμα των σχολείων και να υπερβεί τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα από τη συκοφάντησή της» και εξηγεί τους λόγους που λέει «Όχι» στην κάμερα μέσα στην τάξη.

Ειδικότερα οι οδηγίες του Υπουργείου για την μετάδοση απευθείας του μαθήματος, επισημαίνει το ΚΙΝΑΛ

•δείχνουν να αγνοεί πλήρως την διαδραστική σχέση της διδασκαλίας. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι καρφωμένος στην καρέκλα του. Συνδιαλέγεται με τους μαθητές, συμμετέχει, λύνει ασκήσεις, ρωτά και απαντά σωστά η λάθος ο ανήλικος που είναι στην τάξη. Η απευθείας μετάδοση γίνεται σαφές, ότι μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα για τα παιδιά. Η τάξη είναι ένα ιδιαίτερο οικοσύστημα, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται οι αυριανοί πολίτες, δεν είναι θέαμα προς τα έξω.

•δίνουν οδηγία στον εκπαιδευτικό να ανοίγει και να κλείνει όλη την ώρα τα μικρόφωνα, για να μην ακούγεται η φωνή των μαθητών!! Όποιος νομίζει ότι έτσι μπορεί να γίνει μάθημα, φαίνεται ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από αίθουσα διδασκαλίας.

•αδιαφορούν πλήρως για τις επισημάνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε εύλογο χρόνο για μια τεκμηριωμένη και επιστημονική έκθεση για τον αντίκτυπο αυτής της μεθόδου. Και επεσήμανε την ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς

Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να ζητηθεί η συγκατάθεση και των οικογενειών των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

•Η τοποθέτηση κάμερας μέσα στα σχολεία δεν συμβάλλει στην αναγκαιότητα του ανοιχτού σχολείου, ανοιχτού στην πρόσβαση, στη διαφορετικότητα, στην κριτική σκέψη, στις καινοτομίες. Αντίθετα την καταστέλλει, την περιορίζει, καθώς υποτάσσεται στις ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής του Υπουργείου. Επιστρέφει σε ένα παρωχημένο δάσκαλο, μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών.

•Να επισημάνουμε τέλος τις σοβαρές ανεπάρκειες στις υποδομές για μια αξιόπιστη απευθείας μετάδοση.

Όσον αφορά  στην υποστήριξη των μαθητών εξ’ αποστάσεως, επισημαίνει ότι μπορεί να γίνει πράξη με αναμόρφωση προγράμματος και χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος :

α) ασύγχρονης εκπαίδευσης με τις e-class και e-me πλατφόρμες, που έχουν προβλεφθεί –και ήδη λειτούργησαν-στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

β)σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας που ήδη χρησιμοποιεί το Υπουργείο (και εν συνεχεία την δημιουργία πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου).

Για την ποιοτική αναβάθμιση της προσπάθειας είναι αναγκαία η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον χειρισμό των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, επισημαίνει το ΚΙΝΑΛ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω