Μόλις 27% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών διεκδίκησε αποζημίωση για αποσκευές

Μόλις 27% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών διεκδίκησε αποζημίωση για αποσκευές

Η AirHelp, η κορυφαία εταιρία αποζημίωσης καθυστερήσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα έρευνας της σύμφωνα με την οποία ότι μόνο το 27% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών έχει καταθέσει αίτημα αποζημίωσης, μετά από θέματα που αντιμετώπισαν με κατεστραμμένες ή καθυστερημένες αποσκευές στο αεροδρόμιο.

 

Συγκεκριμένα, η AirHelp ρώτησε περισσότερους από 2.000 ανθρώπους για να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες ασκούν τα δικαιώματά τους όταν τα ταξιδιωτικά σχέδια πηγαίνουν στραβά. Όπως προέκυψε, οι τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους οι επιβάτες δεν υπέβαλαν αξίωση αποζημίωσης, λόγω των ζητημάτων αποσκευών έχουν ως εξής: δεν πίστευαν ότι θα δικαιούνταν αποζημίωση (31%), δεν γνώριζαν τα δικαιώματά τους (26%), και δεν ήξεραν πώς να υποβάλουν αξίωση (24%).

 

Όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα, η εφαρμογή της Σύμβασης του Μόντρεαλ και του εθνικού δικαίου της χώρας δεν είναι αρκετά διαδεδομένη και οι ταξιδιώτες «χαρίζουν» τα χρήματα στις αεροπορικές εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την υπογεγραμμένη από 120 χώρες Σύμβαση του Μόντρεαλ και το εθνικό δίκαιο των χωρών, οι επιβάτες δικαιούνται να ζητήσουν αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία μεταξύ 1.525 και 3.500 δολ.

 

“Η συγκεκριμένη σύμβαση προστατεύει τους επιβάτες όταν οι αποσκευές τους καθυστερούν, καταστρέφονται ή χάνονται ενώ βρίσκονται στη φροντίδα των αεροπορικών εταιρειών”, σχολιάζει η Χρύσα Πομόνη, εκπρόσωπος της AirHelp. “Η έρευνά μας δείχνει ότι οι ταξιδιώτες έχουν πολλά να μάθουν όταν πρόκειται για τα δικαιώματά τους και ότι οι αεροπορικές εταιρείες και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν πολλή δουλειά για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους ταξιδιώτες”, προσέθεσε.

 

Σημειώνεται ότι η μέγιστη αποζημίωση από μια αεροπορική εταιρεία για αποσκευή που έχει παραδοθεί για μεταφορά και που είτε χάθηκε είτε είναι κατεστραμμένη είναι $ 1.525 – $ 3.500. Προκειμένου να λάβει με επιτυχία την αποζημίωση που δικαιούται, ο επιβάτης πρέπει να υποβάλει μια λεπτομερή αίτηση για την αναφορά περιουσιακών παρατυπιών (PIR) για τις χαμένες είτε φθαρμένες αποσκευές πριν εγκαταλείψει τον αερολιμένα.

 

Η AirHelp από την έναρξη λειτουργίας της το 2013 βοηθάει τους επιβάτες να ζητήσουν αποζημίωση μετά από καθυστέρηση, ακύρωση ή άρνηση επιβίβασης. Έχοντας βοηθήσει περισσότερους από επτά εκατομμύρια ανθρώπους να διεκπεραιώσουν διεκδικήσεις αποζημίωσης από αεροπορικές εταιρείες αξίας σχεδόν 800 εκατομμυρίων ευρώ σε συνολική αποζημίωση, η AirHelp έχει γραφεία σε όλο τον κόσμο, είναι παρούσα σε 30 χώρες, προσφέρει υποστήριξη σε 16 γλώσσες και απασχολεί περισσότερους από 500 υπαλλήλους παγκοσμίως.

ΠΗΓΗ

Share this post