Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020, 12:14

Ζήσης Ψάλλας

Το μαγνήσιο είναι γνωστό για τη λειτουργία του ως ανταγωνιστής του ασβεστίου, διασφαλίζοντας ότι η καρδιά και οι μύες συστέλλονται και χαλαρώνουν σωστά.

Όταν το ασβέστιο εισέρχεται στα καρδιακά μυϊκά κύτταρα, διεγείρει τις μυϊκές ίνες και τις κάνει να συστέλλονται. Στη συνέχεια, το μαγνήσιο αντισταθμίζει αυτό το αποτέλεσμα, βοηθώντας τα κύτταρα να χαλαρώσουν. 

Επειδή το μαγνήσιο βοηθάει τις αρτηρίες να χαλαρώσουν, βοηθάει και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μια ανασκόπηση 34 μελετών διαπίστωσε ότι μια μέση δόση 368 mg μαγνησίου μειώνει τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση ενώ ο αντίκτυπος ήταν σημαντικά υψηλότερος σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ο μαγνήσιο έχει και αντιφλεγμονώδη οφέλη. Η χαμηλή πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με χρόνια φλεγμονή η οποία αποτελεί έναν από τους παράγοντες της γήρανσης, της παχυσαρκίας και των χρόνιων ασθενειών.

Σε μια μελέτη, τα παιδιά με τα χαμηλότερα επίπεδα μαγνησίου στο αίμα τους βρέθηκε να έχουν τα υψηλότερα επίπεδα του φλεγμονώδους δείκτη CRP (C αντιδρώσα πρωτεΐνη). Είχαν επίσης υψηλότερα επίπεδα σακχάρου, ινσουλίνης και τριγλυκεριδίων. Τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορούν να μειώσουν την CRP και άλλους δείκτες φλεγμονής.

Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι εκείνα τα άτομα που είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα μαγνησίου διέτρεχαν τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου λόγω καρδιακών παθήσεων. Αυτό θεωρείται πως συμβαίνει επειδή το μαγνήσιο έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ρίχνει την πίεση του αίματος. Επίσης το μαγνήσιο αποτρέψει την πήξη του αίματος.

Μια μετα-ανάλυση 40 μελετών που περιέλαβε πάνω από 1 εκατομμύριο άτομα έδειξε ότι η κατανάλωση 100 mg επιπλέον μαγνησίου την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής ανεπάρκειας κατά 7% και 22%, αντίστοιχα.


Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020, 12:14

Περισσότερα Εδω