Το «μπάσιμο» των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες

Το «μπάσιμο» των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες

Την είσοδο των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες προβλέπει τροπολογία που εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε από τους τους υπουργούς Εσωτερικών Αλέξανδρο Χαρίτση, Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη και τον υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνη για τα υδατοδρόμια.

 

Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στα ΚΤΕΛ τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη να εκτελούν αστικές συγκοινωνίες. Μεταξύ άλλων στην τροπολογία αναφέρεται ότι «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών». Ανάλογη δυνατότητα προβλέπεται για τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα.

 

Προβλέπεται ότι τα δρομολόγια θα προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και θα εγκρίνονται από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών. Στις συμβάσεις που θα καταρτίζονται θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους.

 

Προκειμένου να υπάρχει ενιαίο σύστημα επικοινωνίας και λειτουργίας, στην παρ. 5 της τροπολογίας προβλέπεται ότι υποχρεώνονται τα ΚΤΕΛ, εντός τεσσάρων μηνών, να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατών με τα συστήματα του ΟΣΕΘ (δηλαδή του ΟΑΣΘ).

 

Τέλος, με την παρ. 7 προβλέπεται η σταδιακή, τμηματική μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, με παράλληλη μεταβίβαση των αναγκαίων μέσων. Αυτό θα γίνεται με απλή υπουργική απόφαση πριν από την έκδοση των αποφάσεων για την πλήρη ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στην ΑΣΥΘ η οποία βάσει του νόμου 4482/17 θα αντικαταστήσει ως τον Δεκέμβριο του 2019 τον ΟΑΣΘ μετά την πλήρη εκκαθάρισή του.

ΠΗΓΗ

Share this post