Το 70% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών και το 45% των ατόμων άνω των 65 ετών, δηλώνουν πρόθυμοι να πετάξουν με αυτόνομο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της ζωής τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρία Atomik Research για λογαριασμό της ANSYS, μιας εταιρίας λογισμικού προσομοίωσης αεροδιαστημικών συστημάτων με έδρα τις Η.Π.Α.

Η ANSYS ανέθεσε τη μελέτη για να αξιολογήσει τη δημόσια αντίληψη και την προθυμία του κοινού να ταξιδέψει με αυτόνομο ιπτάμενο ταξί ή αεροπλάνο μεγέθους 777 στο άμεσο μέλλον.

Στην έρευνα συμμετείχαν 22.000 άτομα από την Κίνα, την Ευρώπη, την Ινδία και τις Η.Π.Α. και η κύρια ανησυχία που εκφράστηκε ήταν η ικανότητα του αυτόνομου αεροσκάφους να ανταποκριθεί κατάλληλα σε συνθήκες κακοκαιρίας ή σε περίπτωση αναταράξεων.

«Νομίζω ότι η βασική τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη», δήλωσε ο Πάολο Κολόμπο, διευθυντής του τμήματος αεροδιαστημικής και άμυνας της ANSYS. «Η βιομηχανία μπορεί να σχεδιάσει και να κατασκευάσει αισθητήρες όπως ραντάρ, κάμερες, LIDAR και GPS. Τα αεροπλάνα βασίζονται στην τεχνολογία fly-by-wire εδώ και δεκαετίες και είμαστε ήδη σε φάση δοκιμής των αυτόνομων αυτοκινήτων. Όμως, στην αεροπορία έχουμε άλλες δυσκολίες να αντιμετωπίσουμε, όπως είναι οι απότομες αναταράξεις, οι βλάβες του κινητήρα, ή η συνήθης μετάβαση μεταξύ κάθετης και οριζόντιας πτήσης».

Σύμφωνα με την έρευνα του Atomik, μόνο το 7% των ατόμων που ερωτήθηκαν γνώριζαν κατά πόσο τα σημερινά αεροπλάνα είναι ήδη αυτόνομα. Επίσης, το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αισθανόταν ασφαλέστερα να πετάξει με αυτόνομο αεροπλάνο όταν πληροφορήθηκε ότι μόνο τα πρώτα και τελευταία 10 λεπτά της πιο πρόσφατης πτήσης τους πραγματοποιήθηκαν από πιλότο.

Ο Κολόμπο δήλωσε ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι ελπιδοφόρα για την αεροπορία, αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές όσον αφορά στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη λογισμικού ελέγχου πτήσης έναντι της αυτόνομης ικανότητας για οχήματα εδάφους.

«Ενώ στην αυτοκινητοβιομηχανία τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι συνήθως κλασικά μοντέλα με επιπλέον αυτόνομες δυνατοτήτες, στην αεροπορία συνήθως επανασχεδιάζουμε ολόκληρο το αεροσκάφος. Νέα σχήματα, υλικά και μια νέα θέση για τους κινητήρες. Όλοι αυτοί οι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η απόδοση του τελικού προϊόντος», ανέφερε ο Κολόμπο.

Εκτός από την ANSYS, και η Airbus διεξήγαγε μια μελέτη για να εκτιμήσει τις πιθανές ανησυχίες του κοινού σχετικά με την πτήση με το ιπτάμενο ταξί της, το CityAirbus. Από τη μελέτη προέκυψε ότι τα άτομα ηλικίας 25 έως 34 ετών είναι τα πιο θετικά στην ιδέα των αυτόνομων ιπτάμενων ταξί, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως είναι η Πόλη του Μεξικού και το Λος Άντζελες.

«Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι ενθαρρυντικά για ολόκληρη την αεροναυπηγική βιομηχανία και οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για μια νέα εποχή αεροπορικών ταξιδιών», δήλωσε ο Έρικ Μπαντενί, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των συστημάτων ANSYS.

ΠΗΓΕΣ: Rotorandwing

 

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ.: Μαίνεται η αντιπαράθεση για το ντιμπέιτ
Επόμενο άρθροΥπόθεση Γιακουμάκη: Ενοχή για 8 κατηγορούμενους ζήτησε ο Εισαγγελέας