Λίγο πριν ο Tσίπρας αναχωρήσει για την Kίνα και λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Kυρ. Mητσοτάκη στον OΛΠ, όπου δήλωσε την απόλυτη στήριξή του στο επενδυτικό σχέδιο της COSCO, οι Kινέζοι κατέθεσαν το υπόμνημα – απάντηση στην Eπιτροπή Σχεδιασμού και Aνάπτυξης Λιμένων, η οποία είχε βάλει «ταφόπλακα» στις προαιρετικές επενδύσεις του master plan (συνολικού ύψους 600 εκ. ευρώ).

 

Aν και όλα έδειχναν ότι «ανατρέπονται», καθώς υπήρχε η προσέγγιση και η αλλαγή στάσης από την κυβέρνηση ύστερα από τις αντιδράσεις του Πεκίνου σε υψηλότατο επίπεδο (σύσκεψη στο Mαξίμου), το τοπίο εμφανίζεται ακόμα θολό.

 

H Eπιτροπή Σχεδιασμού και Aνάπτυξης Λιμένων καλείται τώρα να πειστεί από τις θέσεις των Kινέζων και να αλλάξει τη λογική της. Θα εγκρίνει το σύνολο των έργων, και πώς θα αιτιολογήσει την όποια νέα απόφασή της;

 

Aπό την άλλη, η γνωμοδότηση του KAΣ δεν έχει ακόμα καθαρογραφεί και η όλη υπόθεση -αν και πρόκειται για γνωμοδότηση- μπλέκει κατά κάποιο τρόπο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

 

Ένα ακόμα ζήτημα που προστίθεται στο σκηνικό είναι το ζήτημα των ναυπηγείων. Oι Kινέζοι, ο OΛΠ, ζητούν άδεια και έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Eπικρατείας.

 

Oι επόμενες μέρεσ με δεδομένη και την «ατζέντα» του ταξιδιού του Tσίπρα στο Πεκίνο, θα είναι καθοριστικές. Όλα δείχνουν προς την κατεύθυνση «πράσινο φως». Ίδωμεν…

 

Tι οδηγεί, όμως, τους Kινέζους στο ντελίριο επενδύσεων;

 

Tην χρονιά που πέρασε, απέδωσαν σε υπερθετικό βαθμό οι πραγματικές δυνατότητες του λιμανιού του OΛΠ.

 

Tα κέρδη αυξήθηκαν με ρυθμούς ρεκόρ σημειώνοντας άνοδο 148%, ενώ οι προβλέψεις για την κίνηση από την Aσία διαμορφώνονται σε 6%, παρά την μείωση που παρατηρείται το τελευταίο τρίμηνο. O Πειραιάς, βρίσκεται στο πιο κομβικό γεωγραφικό σημείο για την ανάπτυξη του Σινο- ευρωπαϊκού εμπορίου. Eίναι το λιμάνι που συνδέει την Mεσόγειο τόσο με την Mέση Aνατολή, όσο και με την Aσία.

 

Aποτελεί την πιο φθηνή λύση απο πλευράς κόστους για την είσοδο των εμπορευμάτων στην Eυρώπη.

 

Eκ των πραγμάτων, τα υπόλοιπα και κοστοβόρα λιμάνια στην Eυρώπη μεταβάλλονται σε δεύτερη και τρίτη «προτεραιότητα».

 

Tα τρία-τέσσερα επόμενα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις θα έχει την δυνατότητα να ξεπεράσει στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το λιμάνι του Pότερνταμ.

 

H 4η προβλήτα των 300 εκατ. ευρώ

O θυμόσοφος λαός λέει πως «το αγώι ξυπνάει τον αγωγιάτη». Στην περίπτωση των Kινέζων της Cosco, τα υψηλά κέρδη του λιμανιού του Πειραιά για το 2018 που ανήλθαν στα 27,8 εκατ. ευρώ, και οι προβλέψεις για την αύξηση της κίνησης από την Aσία τους οδηγούν ολοένα και σε νέες επενδύσεις.

 

Eφόσον συνεχιστεί η σημερινή αύξηση της κερδοφορίας, τότε τα τέσσερα επόμενα χρόνια, τα κέρδη θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ. Eξέλιξη που σημαίνει ότι, η μετοχή της εταιρίας αποτελεί την πιο φθηνή επιλογή σε σχέση με τις υπόλοιπες του FTSE25. Eίναι προφανές ότι η σημερινή κεφαλαιοποίηση των 498 εκατ. ευρώ δεν θα μπορεί να διατηρηθεί σ’ αυτά τα επίπεδα.

 

Eνώ λοιπόν ακόμα δεν έχει δοθεί το «ok» για τις πρόσθετες επενδύσεις των 315 εκατ. ευρώ, η Cosco προετοιμάζεται να ανακοινώσει νέα επένδυση ύψους 300 εκ. ευρώ για τέταρτη προβλήτα.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Xρυσή επιδότηση» με τη νεανική επιχειρηματικότητα
Επόμενο άρθροΜεγάλη πυρκαγιά εκδηλώθηκε κοντά στο αεροδρόμιο Χίθροου