Χάρη στη δύναμη των Millennials και της Generation Z, η αγορά κρασιού στην Κίνα αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν μέχρι το 2026, οδηγώντας σε τεράστιο άλμα τη μέση δαπάνη για κρασί.

Ως η κύρια ομάδα καταναλωτών, οι νέοι θα οδηγήσουν στην επέκταση της αγοράς κρασιού της Κίνας στο σύνολό της και στην αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης Global Data. Σύμφωνα με αυτήν, η κινεζική αγορά κρασιού θα αυξηθεί από 268,6 δισεκατομμύρια RMB (37,6 δισεκατομμύρια €) το 2021 σε 462,4 δισεκατομμύρια RMB (64,7 δισεκατομμύρια €) το 2026, με ετήσια αύξηση δηλαδή 11,5%. Η αύξηση αυτή αιτιολογείται, καθώς η επανέναρξη των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων τονώνει τις πωλήσεις κρασιού στον τομέα CHR και στον τομέα οικιακής κατανάλωσης.

Διαβάστε επίσης: Αμπέλι: Ξεριζώθηκαν το φθινόπωρο οι αμπελώνες του Μπορντό

Όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της, εννώ η κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού στην Κίνα συρρικνώθηκε ελαφρά τα τελευταία πέντε χρόνια, από 36 $ (37 €) σε 35,6 $ το 2021, αναμένεται να φτάσει τα 60,1 $ (61 €) το 2026, δηλαδή αυξάνεται κατά 68,8%, σύμφωνα με την οικονομική ανάκαμψη και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί, το επίπεδο των δαπανών για κρασί κατά κεφαλήν στην Κίνα θα είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο Ασίας-Ειρηνικού έως το 2026, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 84,3 δολαρίων (86 €), σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η επιρροή των κοινωνικών δικτύων και των διαδικτυακών πλατφορμών πωλήσεων

Η ανάπτυξη της αγοράς, όπως εξηγεί η Global Data, θα ωθηθεί κατά κύριο λόγο από την κατηγορία των ήρεμων οίνων, η οποία αναμένεται να σημειώσει τον μεγαλύτερο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία με +11,5% τα επόμενα πέντε χρόνια, μπροστά από τους αφρώδεις οίνους, που θα παρουσιάσουν ρυθμό ανάπτυξης +11,3%. «Το κρασί γίνεται ένα δημοφιλές αλκοολούχο ποτό μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών λόγω των πλεονεκτημάτων του για την υγεία, την ομορφιά και την επιρροή του δυτικού τρόπου ζωής. Νέοι όπως οι «Millennials» και οι ενήλικες της Generation Z, που έχουν σημαντική αγοραστική δύναμη, αναδιαμορφώνουν την κινεζική αγορά κρασιού. Οι έμποροι κρασιού προσαρμόζουν την προσφορά τους και τις δραστηριότητές τους όσον αφορά το marketing και το branding για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της νεαρής ομάδας», αναφέρει ο Bobby Verghese, αναλυτής καταναλωτών στην Global Data.

«Επιπλέον, οι επωνυμίες κρασιού αυξάνουν την παρουσία τους σε μεγάλες πύλες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Alibaba Tmall, στοχεύοντας τους μετανάστες και τους ψηφιακούς κινέζους καταναλωτές», προσθέτει. Η ανάπτυξη των πλατφορμών μάρκετινγκ, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού εμπορίου συνέβαλε επίσης στην προσέλκυση περισσότερων νέων καταναλωτών στο κρασί. «Οι εταιρείες στον κλάδο του κρασιού χρησιμοποιούν στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων ζωντανών ροών με βασικούς παράγοντες επιρροής και πρεσβευτές επώνυμων διασημοτήτων για να συνδεθούν με το νεότερο κοινό. Οι παραγωγοί λανσάρουν επίσης μπουκάλια κρασιού μικρού μεγέθους για να ενθαρρύνουν τους νέους καταναλωτές να ανακαλύψουν τις μάρκες τους», προσθέτει ο αναλυτής.

Αναπλήρωση του κενού που αφήνουν οι Αυστραλοί

Η μελέτη σημειώνει ότι μεγάλοι εγχώριοι παραγωγοί συνεχίζουν να κυριαρχούν στις κορυφαίες μάρκες κρασιού της Κίνας. Οι Yantai Changyu Pioneer, Dynasty Fine Wines Group και Tonghua Grape Wine κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις στην κινεζική αγορά κρασιού το 2021 σε όγκο, ενώ οι Changyu και Dynasty τοποθετήθηκαν ως οι κύριες μάρκες σε αξία. «Οι πολύ αυστηροί περιορισμοί που συνδέονται με τον Covid-19 σε βασικές αγορές όπως οι επαρχίες της Σαγκάης, του Πεκίνου και του Τσενγκντού επιβαρύνουν ξανά την αγορά κρασιού το 2022», αναγνωρίζει ο Bobby Verghese. «Όμως, καθώς η πανδημία υποχωρεί και η οικονομία ανακάμπτει, η κατανάλωση κρασιού αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη. Γάλλοι, Χιλιανοί και Αμερικανοί οινοπαραγωγοί, μαζί με κινεζικές εταιρείες κρασιού, αγωνίζονται να καλύψουν το κενό που αφήνει η μείωση των πωλήσεων αυστραλιανών κρασιών, τα οποία έχουν πληγεί σκληρά από τους δασμούς αντιντάμπινγκ και την πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ των κυβερνήσεων της Κίνας και της Αυστραλίας» επισημαίνει ο Bobby Verghese.

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθρο«Ελ. Βενιζέλος»: Συγκλονίζει επιβάτης στην πτήση θρίλερ της Emirates – Τι συνέβαινε στην καμπίνα του αεροσκάφους
Επόμενο άρθροΠύργος: 29χρονη με ειδικές ανάγκες βιάστηκε από 12 άνδρες και έμεινε έγκυος