Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενέκρινε το δεκαετές αναπτυξιακό σχέδιο του ΔΕΣΦΑ

 

Το δεκαετές αναπτυξιακό σχέδιο του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2017-2016 ενέκρινε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δίνοντας το πράσινο φως για την δημιουργία του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδος- Σκοπίων.

 

Στο εγκεκριμένο πρόγραμμα, ο ΔΕΣΦΑ έχει εντάξει και την επίμαχη επένδυση ύψους άνω των 48,7 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, ο οποίος θα ξεκινά από την περιοχή της Νέας Μεσημβρίας στη Θεσσαλονίκη και θα καταλήγει στη Γευγελή στα Σκόπια.

 

Σύμφωνα με το newmoney.gr, η  σχετική συμφωνία (MOU) είχε υπογραφεί μεταξύ του διαχειριστή και της κρατικής εταιρείας των Σκοπίων MER από τον Οκτώβριο του 2016, με στόχο την διασύνδεση των δύο χωρών και την απευθείας πρόσβαση των Σκοπίων σε προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από το τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.

 

Σήμερα τα Σκόπια εξαρτώνται αποκλειστικά από τον διαβαλκανικό αγωγό Trans Balkan Pipeline. Η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει νέες πηγές τροφοδοσίας φυσικού αερίου για την γειτονική χώρα.

 

Στον ελληνοσκοπιανό αγωγό αναφέρθηκε τις προηγούμενες μέρες σε ενεργειακό συνέδριο και ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιώργος Σταθάκης.

 

Το έργο θα αποτελέσει έναν νέο κάθετο διάδρομο που δρομολογείται η επέκτασή του και προς τη Σερβία. Ο αγωγός θα έχει μήκος 50 χιλιόμετρα στο ελληνικό σκέλος και περί τα 110 χιλιόμετρα στα Σκόπια και χωρητικότητα 3 δισ. κυβικά μέτρα.

 

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η ΡΑΕ ανάβει το πράσινο φως για το νέο αγωγό υπό την προϋπόθεση ότι θα προηγηθεί market test (κατά τα πρότυπα του FSRU στην Αλεξανδρούπολη), προκειμένου να λειτουργήσει προς όφελος των τελικών χρηστών. Η έγκριση από την ΡΑΕ του δεκαετούς προγράμματος, βρίσκει απέναντι ένα αντίστοιχο σχέδιο του Ρώσου ολιγάρχη Λεονίντ Λεμπέντεφ, από την εταιρεία Windows International.

 

Σχετικό αίτημα έχει υποβληθεί από την εταιρεία στην ΡΑΕ από την περασμένη Άνοιξη. Δύο αγωγοί είναι αδύνατο να χωρέσουν στην ίδια περιοχή, επομένως η έγκριση από την Αρχή της πρότασης του ΔΕΣΦΑ, εκτιμάται ότι δίνει την απάντηση σε σχέση με τον ανταγωνιστικό αγωγό, παρά το γεγονός ότι στην ΡΑΕ εμφανίζονται να συνεχίζουν να αξιολογούν και το Ρωσικό σχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι οι ρυθμιστικές αρχές των Σκοπίων έχουν απορρίψει το συγκεκριμένο σχέδιο.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣε σταθερή πορεία η Diana
Επόμενο άρθροΑλλαγές στον τραπεζικό χάρτη από τον «γάμο» Eurobank-Grivalia