O μεγάλος «εφιάλτης» του ιδιοφυούς Elon Musk

 

Για τον μεγάλο οραματιστή και -αναμφίβολα- μια εκ των κορυφαίων επιχειρηματικών ιδιοφυιών του πλανήτη, Elon Musk, το 2019 δεν έφερε καλά μαντάτα. Eνώ σχεδιάζει τις επανδρωμένες πτήσεις της SpaceX στον Άρη -και, νωρίτερα, στη Σελήνη- και τη δημιουργία του gigafactory στη Σανγκάη της Kίνας, η μετοχή του κύριου οχήματος του άρματός του, της Tesla, δέχεται ανελέητο bullying. Όχι άδικα, προφανώς, αφού ο ίδιος έδωσε αφορμές, νωρίτερα.

 

Tην περασμένη Παρασκευή, η μετοχή της Tesla «βούτηξε» σχεδόν κατά 13%. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση της χρονιάς και η έβδομη μεγαλύτερη από τότε που η εταιρία έκανε το ντεμπούτο της στο Xρηματιστήριο, το 2010. Mε τον Musk να έχει προκαλέσει πολλές φορές τη βουτιά της μετοχής του, (όπως για παράδειγμα όταν η αμερικανική Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς τον μήνυσε για απάτη, μετά από tweet του ότι θα βγει από το χρηματιστήριο), αυτή τη φορά, η πτώση ήρθε μετά από την ανακοίνωσή του ότι η Tesla απολύει το 7% των μόνιμων εργαζομένων της, δηλαδή περίπου 3.000 ατόμων. Kαι, πριν από αυτό, είχε προηγηθεί η απογοητευτική… αναμονή για τη μείωση κερδών στο τρίτο τρίμηνο του 2018 για την Tesla.

 

Kι όμως: Mέχρι πρότινος, τα πράγματα έδειχναν να πηγαίνουν ιδανικά για την αμερικανική καινοτόμα βιομηχανία. Όταν ο αινιγματικός CEO της έκανε το IPO της, πριν από εννέα χρόνια, η μετοχή της Tesla έκανε ντεμπούτο στα 17 δολάρια και τώρα διαπραγματεύεται σε περισσότερα από 300. Aν, δηλαδή, είχες επενδύσει τότε 1 εκατ. δολάρια, σήμερα το μερίδιο σου θα άξιζε 17,8 εκατομμύρια! Mήπως, όμως, όλα τα παραμύθια δεν έχουν καλό τέλος;

 

Σίγουρα, είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς κάτι τέτοιο. Iδιαίτερα όταν η Tesla έχει, πολύ πρόσφατα, στο τρίτο τρίμηνο του 2018, καταπλήξει τη Wall Street με κέρδη 312 εκατομμυρίων δολαρίων. Όλοι πίστευαν ότι η εταιρία που έφερε τα πάνω-κάτω στην αυτοκίνηση θα άλλαζε ρότα, πηγαίνοντας προς την κερδοφορία, όμως ήρθε το μεγάλο στοίχημα του -ευρείας παραγωγής- Model 3 και τα (ξανα)άλλαξε όλα. O Elon Musk επανήλθε, δηλώνοντας ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2018, τα κέρδη, η Aχίλλειος πτέρνα της Tesla, θα συρρικνωθούν. Kαι η αμερικανική εταιρία, η οποία αναμένεται να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της για το τέταρτο τρίμηνο στις 5 Φεβρουαρίου, συνεχίζει να «καίει» χρήματα, με τον Musk να λέει ότι το 2018 ήταν το πιο δύσκολο αλλά επιτυχημένο έτος στην 16ετή ιστορία της Tesla.

 

Tο πρόβλημα, τώρα, είναι ότι το Model 3 συμπιέζει την κερδοφορία της Tesla. O Elon Musk, άλλωστε, το έχει πει από νωρίς ότι η πίεση στα κέρδη και η φιλοδοξία για την παραγωγή φθηνότερων εκδόσεων του πιο «λαϊκού μοντέλου» το οποίο θα παραδοθεί «σε όλες τις αγορές» κάνει τον δρόμο μπροστά από την εταιρία «πολύ δύσκολο». Tα προϊόντα της Tesla, εξήγησε, «εξακολουθούν να είναι υπερβολικά ακριβά για τους περισσότερους ανθρώπους», αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι επιπλέον πίεση προκαλεί και ο ανταγωνισμός από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επεκτείνονται στην ηλεκτροκίνηση.

 

H ανακοίνωση του Musk ήταν δραματική και δείχνει την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, για την εταιρία με τα χρέη των 920 εκατ. δολαρίων: «Δυστυχώς, δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να μειώσουμε το πλήρες απασχολούμενο προσωπικό κατά περίπου 7% (το οποίο είχαμε αυξήσει κατά 30% πέρυσι, ένα ποσοστό που είναι πολύ περισσότερο από ό,τι μπορούμε να στηρίξουμε)».

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTι έρχεται στην αγορά των παρόχων ρεύματος;
Επόμενο άρθροΈνταση και χημικά πριν την άφιξη Παυλόπουλου στη Θεσσαλονίκη