Μπορούν οι μεγαλύτεροι παίκτες της βιομηχανίας μόδας να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να σταματήσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη; Κατά τη διάρκεια της διάσκεψης για το κλίμα στο Κατοβίτσε της Πολωνίας (COP24), ανακοινώθηκε η υπογραφή της “χάρτας της βιομηχανίας της μόδας υπέρ της ανάληψης δράσης για το κλίμα”, που περιλαμβάνει μια σειρά στόχων με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% μέχρι το 2030 και επίτευξη μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050.

 

Στις εταιρείες μόδας που έχουν υπογράψει τη συμφωνία, συμπεριλαμβάνονται οι εταιρείες Adidas, Burberry, Esprit, Guess, Gap Inc, Hugo Boss, H & M Group, Inditex, Kering, Levi Strauss & Co, Puma, PVH, Target, Salomon κι ο όμιλος Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga).

 

Ο κατάλογος των αρχικών υπογραφόντων περιλαμβάνει επίσης μερικές μεγάλες εταιρείες προμηθευτών και το ναυτιλιακό κολοσσό της Maersk.

 

Οι 43 υπογράφοντες δεσμεύονται μεταξύ άλλων να προωθήσουν τη χρήση υλικών με ισχνή επίπτωση στο κλίμα, να εφαρμόσουν μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, να μην εγκαταστήσουν από το 2025 πηγές ενέργειας παραγόμενης από τον άνθρακα στις μονάδες παρασκευής και να δώσουν ώθηση στις μεταφορές των εμπορευμάτων τους με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.  Για την επίτευξη των στόχων έχουν δημιουργηθεί έξι ομάδες εργασίας που θα βοηθήσουν τους υπογράφοντες να σημειώσουν συγκεκριμένη πρόοδο σε καθεμία από τις δεσμεύσεις.

 

“Η Χάρτα, όπως και οι καταξιωμένες πασαρέλες μόδας παγκοσμίως, αποτελούν παραδείγματα που ελπίζω ότι θα ακολουθήσουν κι άλλοι”, δήλωσε η Patricia Espinosa, αναπληρώτρια Εκτελεστική Γραμματέας του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή. “Η βιομηχανία της μόδας βρίσκεται ήδη δύο βήματα πιο μπροστά αναφορικά με τον ορισμό της παγκόσμιας κουλτούρας, επομένως είμαι ενθουσιασμένη που βλέπω ότι δείχνει επίσης τον δρόμο στο θέμα της ανάληψης δράσης υπέρ του κλίματος”, πρόσθεσε, απευθύνοντας έκκληση αυτό το παράδειγμα να το ακολουθήσουν και άλλοι.

 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στην εποχή της «μόδας της ταχύτητας» (fast fashion), όπου οι καταναλωτές ανανεώνουν πολύ σύντομα τα ρούχα τους, οι υπογράφοντες στοχεύουν επίσης να στηρίξουν την κυκλική οικονομία και να βοηθήσουν να υπάρξει αλλαγή στις συμπεριφορές για να επεκταθεί η διάρκεια ζωής των προϊόντων.

 

Το 2015, η H & M είπε ότι μόνο το 20% των ρούχων που συλλέχθηκαν στην πραγματικότητα ανακυκλώθηκαν. Δεν αποκάλυψε τι συνέβη με το άλλο 80%. Με συνολικό ποσοστό 36,1% του παγκόσμιου μεριδίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία ήταν οι τρεις πρώτες χώρες σε εξαγωγές ρούχων που χρησιμοποιήθηκαν το 2015, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Την ίδια στιγμή, η Κοινότητα Ανατολικής Αφρικής (Μπουρούντι, Κένυα, Ρουάντα, Τανζανία και Ουγκάντα) αναφέρει ότι περίπου το 67% του πληθυσμού της αγοράζει τουλάχιστον ένα μέρος των ρούχων της από αγορές μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης.

“Όταν βλέπετε την ιστορία της μόδας, η ιστορία μας δεν είναι ίσως η καλύτερη σε σχέση με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις μας” αναγνώρισε, σε μια συνέντευξη τύπου, ο Στέφαν Σέιντελ, ο υπεύθυνος “διαρκούς ανάπτυξης» της εταιρείας Puma”. “Αυτή τη φορά, θέλουμε να κάνουμε κάτι καλό, να προηγηθούμε”, πρόσθεσε.

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΑνταλλάξατε το Σκοπιανό με τις συντάξεις
Επόμενο άρθροH Κρι-Κρι παρουσιάζει το γαλακτικό χωριό