Σημαντικό κομμάτι της βρετανικής αγοράς στον κλάδο των φυσικών και οργανικών προϊόντων διατροφής και ομορφιάς, διεκδικεί η Ελλάδα, επιχειρώντας μία πιο δυναμική είσοδο στην αγορά. Στόχος, για την επόμενη πενταετία, είναι η αύξηση των εξαγωγών φυσικών προϊόντων διατροφής και υγείας μέσα από την διείσδυση σε νέα δίκτυα διανομής στο Ηνωμένο Βασίλειο και την προσέλκυση αγοραστών και εισαγωγέων, που θα ανοίξουν το δρόμο σε νέες αγορές, εκτός Ευρώπης, καθώς η Βρετανία αποτελεί διεθνή εμπορικό κόμβο.

 

Τα πρώτα βήματα αυτού του εγχειρήματος, τέθηκαν το τελευταίο διήμερο (7-8 Απριλίου) στο εκθεσιακό κέντρο Excel του Λονδίνου, με αφορμή την πανευρωπαϊκή έκθεση Φυσικών και Οργανικών Προϊόντων 2019 (Natural & Organic Products Europe 2019), μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις για την κατανάλωση υγιεινών και φιλικών προς το περιβάλλον τροφίμων και καλλυντικών. Σε αυτήν συμμετείχαν πάνω από 50 ελληνικές επιχειρήσεις με βιολογικά προϊόντα τροφίμων (ελαιόλαδο, μέλι, βότανα, ρόδι, σαλιγκάρια, γαλακτοκομικά κ.α.) και φυσικά καλλυντικά, όπως και οι περιφέρειες Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το επιμελητήριο Λάρισας και ο Οργανισμός Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων ΔΗΩ.

 

Η ελληνική συμμετοχή περιλάμβανε νέες, καινοτόμες εταιρείες από όλη την Ελλάδα, που ξεπήδησαν από την κρίση, αναδεικνύοντας την εξαιρετική ποιότητα των ελληνικών προϊόντων, αλλά και άλλες πιο εδραιωμένες εταιρείες, που διεκδικούν την διεύρυνση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας, όπως η Greek Family Farm (κτηνοτροφική επιχείρηση στη Μαγνησία), Κουρέλλας (βιολογικά προϊόντα γάλακτος στα Γρεβενά), Λατζιμάς (επιχείρηση παραγωγής παρθένου ελαιολάδου στην Κρήτη) κ.α. Οι ελληνικές εταιρίες είχαν την υποστήριξη του εθνικού φορέα προσέλκυσης επενδύσεων και προώθησης των ελληνικών εξαγωγών, Enterprise Greece, και του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου, υπό την αιγίδα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο.

 

Η έκθεση «Natural & Organic Products Europe 2019» του Λονδίνου, ανέδειξε την παγκόσμια τάση για γρήγορο αλλά υγιεινό φαγητό, που σέβεται το περιβάλλον και η τάση αυτή κατακτά όλο και περισσότερο τις σύγχρονες δυτικές αγορές. Ανάμεσα σε περισσότερους από 700 προμηθευτές που εξέθεσαν τα προϊόντα τους, ήταν και εταιρίες κολοσσοί στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων, όπως Clearspring, Coconut Merchant, Suma Wholefoods, Raw Chocolate Company, Inika Organics, Lavera. Η βιομηχανία των φυσικών και οργανικών προϊόντων είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Βρετανία. Σύμφωνα με έκθεση του Οργανισμού Πιστοποίησης Οργανικών Προϊόντων του Ηνωμένου Βασιλείου «Soil Association», οι πωλήσεις οργανικών τροφίμων το 2019 παρουσιάζουν ήδη αύξηση κατά 5,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

Οι ελληνικές εξαγωγές στο Η.Β. έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

 

Στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον της Βρετανίας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης, παρέθεσε δείπνο σε περίπου 50 αγοραστές, εισαγωγείς, εμπόρους χονδρικής και διανομείς που επισκέφτηκαν την έκθεση και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει μαζί τους και να τους παρουσιάσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κλάδου στην Ελλάδα.

 

Ο πρόεδρος της Enterprise Greece τόνισε στο δείπνο με τους εισαγωγείς ότι η Ελλάδα επέστρεψε διαφορετική από την κρίση, με νέες ιδέες, ανθρώπους και δράσεις. «Η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα για να μπορέσει να μπει πιο δυναμικά στις αγορές. Χρειάζεται συνέπεια και σοβαρότητα στην καλλιέργεια και πιστοποίηση ώστε να μπορέσει να μπει στα ράφια και να μείνει. Δεν έχουμε αυταπάτες, διότι για να μπεις στην αγορά θα πρέπει να εκτοπίσεις κάποιον. Και αυτή τη στιγμή στα μεσογειακά προϊόντα καλούμαστε να εκτοπίσουμε χώρες κολοσσούς, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία, που έχουν εδραιωθεί στις αγορές εδώ και τρεις δεκαετίες, με ισχυρά brand names» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο κ.Στεργιούλης. Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή ανοίγεται μία πόρτα με ένα πλάνο πενταετίας να πλησιάσουν τα ελληνικά προϊόντα φυσικής διατροφής και υγείας τα ποσοστά που καταλαμβάνουν στις αγορές οι άλλες μεσογειακές χώρες, δηλαδή περίπου στο 30-40%. «Βγήκαμε από τη σπηλιά και μπαίνουμε στην αγορά» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Enterprise και πρόσθεσε ότι και η βελτίωση των δημοσιονομικών της Ελλάδας θα παίξει σημαντικό ρόλο στον στρατηγικό σχεδιασμό.

 

Παράλληλα, ανέφερε ότι προχωρά αρκετά γρήγορα η τυποποίηση και πιστοποίηση των ελληνικών προϊόντων, ωστόσο υπάρχουν ακόμη προβλήματα στην τυποποίηση κάποιων προϊόντων, όπως η φέτα, για τις οποίες αναζητούνται λύσεις.

 

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, Παναγιώτη Παπαναστασίου, η βρετανική αγορά θωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστική και απαιτητική ως προς την κατανάλωση προϊόντων διατροφής, καθώς ακολουθεί το πρότυπο όλων των δυτικών χωρών. Ζητά νέα, υγιή, νόστιμα και εύκολα προϊόντα διατροφής και οι καταναλωτές έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη επίγνωση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων (παιδική εργασία, πειραματόζωα κ.ά.), ενώ αναπτύσσονται ολοκληρωμένα συστήματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης και πιστοποίησης, αλλά και καινοτόμα προϊόντα που βελτιώνουν την εμπειρία των βρετανών καταναλωτών.

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΧρηματοδότηση 92 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση ζημιών στην Κρήτη
Επόμενο άρθροΜικτά πρόσημα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια