Την αναγκαιότητα ύπαρξης περιβαλλοντικής μελέτης, που θα αφορά στις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ και την όποια περιβαλλοντική επιβάρυνση μπορεί αυτές να επιφέρουν, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης, κατά την ομιλία του σε συνέδριο της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά.

 

Μάλιστα, ο ίδιος κατέθεσε στην Περιφέρεια υπόμνημα προτάσεων του Επιμελητηρίου, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της Στρατηγικής για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021 – 2017.

 

Αναλυτικότερα, ο κ. Κορκίδης κατά την τοποθέτησή του τόνισε τα εξής:

 

«Θα ήθελα να χαιρετίσω, αρχικά, την αξιόλογη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά για τη διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης, που έχει ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση, καθώς επίσης και τη διατύπωση ενός διαφορετικού αναπτυξιακού σχεδίου για την πόλη μας, που δίνει προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος και την μετατροπή της σε αυτοδύναμο πόλο έλξης τουριστών.

 

Ζητούμενο, το οποίο, επιδιώκουμε κι εμείς, ως διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, γιατί πιστεύουμε πως, εάν αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι περιβαλλοντικές προκλήσεις, οι λιμένες μπορούν να συμβάλλουν στην μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών στις παγκόσμιες αγορές, δημιουργώντας παράλληλα προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας σε όλες τις παράκτιες περιφέρειες της Ένωσης.

 

Όπως είναι γνωστό, η ποιότητα του αέρα και η κλιματική αλλαγή είναι στην κορυφή των περιβαλλοντικών προτεραιοτήτων των ευρωπαϊκών λιμανιών.

 

Μάλιστα, η εφαρμογή του διεθνούς ορίου για το θείο στα καύσιμα της ναυτιλίας, αναμένεται, σύμφωνα με μελέτες, να οδηγήσει στην αποφυγή 200.000 πρόωρων θανάτων για το διάστημα 2020-2025, εξαιτίας της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα.

 

Σημαντικό επίσης, είναι ότι, το μέτρο θα εναρμονίσει τους παγκόσμιους κανονισμούς με τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς, συμβάλλοντας στην αποφυγή τυχόν στρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ ευρωπαϊκών και εκτός Ευρώπης χωρών.

 

Όμως, η κύρια απάντηση των ευρωπαϊκών λιμανιών στις προκλήσεις που θέτουν η νομοθεσία και η ίδια η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος είναι το δίκτυο των “EcoPorts”, που ήδη μετρά 21 χρόνια και στο οποίο ο Ο.Λ.Π. είναι ενεργό μέλος, αποσκοπώντας στη συνεχή βελτίωση της περιβαλλοντικής του απόδοσης, ακολουθώντας τα Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και στοχεύοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενιές, σημαντικό έργο που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένου ότι, το λιμάνι του Πειραιά, λόγω του ηγετικού του ρόλου στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και της κομβικής του θέσης στον Ευρωπαϊκό χώρο, βρίσκεται διαρκώς σε μια διαδικασία ανάπτυξης, έχουμε διατυπώσει την άποψη για τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο, τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (Σ.Α.Λ.), ως υποσυνόλου και αναπόσπαστου μέρους του Master Plan και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε.) του δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

 

Άλλωστε, ο στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στην μεταμνημονιακή εποχή.

 

Ειδικότερα, θεωρούμε αναγκαία μία περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα αφορά στις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ και την όποια περιβαλλοντική επιβάρυνση μπορεί αυτές να επιφέρουν. Για παράδειγμα, θα πρέπει να προσδιοριστεί το πώς, θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση εξαιτίας, τόσο των νέων δραστηριοτήτων, όσο και της επέκτασης των υφισταμένων χρήσεων, καθώς επίσης και της ηχορύπανσης, λόγω και της λειτουργίας βαρέων μηχανημάτων.

 

Με αυτές τις σκέψεις, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι, το Επιμελητήριο, υποστηρίζοντας πρωτίστως τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με σημαντική εμπορική, βιομηχανική, εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, μεταφορική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συμπράττει στην προσπάθεια της Περιφέρειας Πειραιά, προκειμένου, μέσω της αναζήτησης συνεργιών, να κερδηθεί τελικά το διπλό στοίχημα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας: εκείνο της περιβαλλοντικής προστασίας, η οποία εναρμονίζεται με την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων μας, επιχειρηματιών, κατοίκων και επισκεπτών».

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜοναδικές καινοτομίες Internet of Things από τη Vodafone Innovus στο 20ο Infocom World Conference
Επόμενο άρθροΠροϋπολογισμός με το μυαλό στις κάλπες