Την ευκαιρία να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν από κοντά διάφορες ποικιλίες κρασιών από όλη την Ελλάδα έχουν 26 αγοραστές από όλο τον κόσμο, σε εκδήλωση που διοργανώνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το Enterprise Greece.

 

Πιο συγκεκριμένα, στις δυο εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν, συμμετέχουν έξι αγοραστές από την Ιαπωνία, έξι από την Κορέα, πέντε από την Πολωνία, πέντε από το Βέλγιο και τέσσερις από τη Ρωσία.

 

Σήμερα, Τρίτη, οι αγοραστές οίνου πραγματοποίησαν επιχειρηματικές συναντήσεις στο Ζάππειο με 36 οινοποιεία από την Αττική, τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Κεφαλονιά και την Κρήτη, ενώ την ερχόμενη Πέμπτη στο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, θα συναντηθούν με 34 οινοποιεία από τη Βόρειο Ελλάδα.

 

“Αυτή η εκδήλωση είναι το ετήσιο πρόγραμμα επιχειρηματικών συναντήσεων που κάνουμε για τον κλάδο του οίνου” είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Προώθησης & Προβολής Εξωτερικού Εμπορίου του Enterprise Greece, Μένος Αγγελάκης και πρόσθεσε “υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις ελληνικές ποικιλίες οίνου. Είναι ένα μήνυμα ότι τα ελληνικά κρασιά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για αυτούς τους εισαγωγείς”.

 

Σημείωσε επίσης ότι “η προσπάθεια αυτή γίνεται για να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς που έχουμε σε αυτές στις χώρες” και επεσήμανε “στην Αθήνα αναμένεται να γίνουν περισσότερες από 350 συναντήσεις και άλλες τόσες στη Θεσσαλονίκη την ερχόμενη Πέμπτη”.

 

Παράλληλα ο κ. Αγγελάκης όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ “με την Ιαπωνία και την Κορέα έχουμε ένα πρόγραμμα εδώ και τρία χρόνια που υλοποιείται και αυτή είναι η πρώτη δράση για φέτος καθώς θα ακολουθήσουν και άλλες προωθητικές δράσεις σε αυτές τις δυο χώρες”. Συνέχισε δε λέγοντας πως “πρόκειται για ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτικά θα υποστηριχθεί από την επόμενη Κοινή Οργάνωση των Γεωργικών Αγορών (ΚΟΑ) του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων”.

 

Υπογράμμισε ότι πριν από τέσσερα χρόνια ξεκίνησε από το μηδέν η προσπάθεια στις χώρες αυτές και τώρα “οι εξαγωγές στην Ιαπωνία έχουν φτάσει στις 800.000 ευρώ και στην Κορέα τις 200.000-250.000 ευρώ”.

 

Μιλώντας για την αγορά της Ρωσίας υποστήριξε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και αποκάλυψε ότι “είναι πιθανόν να ξεκινήσουμε και ένα πρόγραμμα πιο στοχευμένο στην αγορά της Ρωσίας για το ελληνικό κρασί”.

 

Για εξαιρετική πρωτοβουλία του Enterprise Greece έκανε λόγο από την πλευρά του ο οινοπαραγωγός, Γιάννης Τρούπης, καθώς, όπως είπε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, δίνεται η ευκαιρία “σε οινοποιεία από όλη την Ελλάδα, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση να κάνουμε επαφή με πολλούς αγοραστές, οι οποίοι έχουν δείξει ενδιαφέρον για το ελληνικό κρασί”.

 

Ο ίδιος είναι ιδρυτής του ομώνυμου οινοποιείου που δημιουργήθηκε εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 2010. Βρίσκεται στη Φτέρη Μαντινείας, στην Τρίπολη και έχει εξαγωγικό πρόσημο, καθώς το 40% των 130.000 φιαλών που παράγει κατευθύνονται στις αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ισραήλ, του Βελγίου, της Μ. Βρετανίας αλλά και του ελλαδικού χώρου.

 

“Το ελληνικό κρασί πλέον μπορεί να σταθεί δίπλα σε πάρα πολύ καλά brands, με την έννοια ότι οι διαδικασίες της οινοποίησης αλλά και της καλλιέργειας των αμπελώνων γίνονται με τα υψηλότερα στάνταρντ” είπε ο κ. Τρουπής και υπογράμμισε ότι “δεν έχουμε να φοβηθούμε κάτι, ούτε πρέπει να αισθανόμαστε μειονεκτικά απέναντι σε κάποια μεγάλα κτήματα καθώς τα ελληνικά κρασιά ξεχωρίζουν για το χαρακτήρα τους, για την ποιότητά τους και για τη μοναδικότητά τους”.

 

“Η ποιότητα του ελληνικού κρασιού είναι εξαιρετική” δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μίνα Τσόι, εκπρόσωπος του κορεατικού εντύπου “Wine Review”, που είναι και υπεύθυνο για τις προσκλήσεις προς τους Κορεάτες αγοραστές για την Ελλάδα.

 

Υπογράμμισε ότι το ελληνικό κρασί δεν μπορεί να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες, ωστόσο πρόκειται για ένα “πιο premium προϊόν που απευθύνεται σε premium αγορές”. Παράλληλα ανέφερε ότι “το ελληνικό κρασί διαφοροποιείται καθώς έχει μεγάλη ποικιλία”, ενώ “είναι πολλές οι αυτόχθονες ποικιλίες που υπάρχουν στην Ελλάδα και οι οποίες πραγματικά δημιουργούν μια καινούργια αγορά για την Κορέα”.

 

Σημείωσε ότι η αγορά της Κορέας είναι ενδιαφέρουσα και αναπτυσσόμενη κάνοντας λόγο για ένα “εξαιρετικό timing” αυτής της εκδήλωσης, καθώς πλέον οι κάτοικοι αυτής της χώρας ενδιαφέρονται “να βρουν κρασιά από νέες χώρες” καθώς τα τελευταία χρόνια, όπως είπε, έψαχναν κρασιά από τη Χιλή και την Αυστραλία”.

 

Όμως, όπως ανέφερε η κ. Τσόι, “σιγά σιγά και με τη βοήθεια της προβολής που έχει γίνει στη Κορέα τα τελευταία χρόνια, το ελληνικό κρασί γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον και πιο αναγνωρίσιμο από τους καταναλωτές”, προσθέτοντας ότι “οι Κορεάτες καταναλωτές, όπως και εγώ, πιστεύουν ότι τα ελληνικά κρασιά είναι εξαιρετικής ποιότητας”.

 

Σημειώνεται, ότι το γκρουπ των αγοραστών από την Ιαπωνία, συντονίζει η κ. Ατσούκο η οποία έχει επιλεγεί από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και το Enterprise Greece ως Greek wine ambassador.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΗ Κίνα μειώνει φόρους για να τονώσει την οικονομία
Επόμενο άρθροΔεν είμαστε έτοιμοι για άτακτο Brexit