Η επόμενη μέρα στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και στην ειδική εκπαίδευση καθώς και οι προκλήσεις των διαμεσολαβητικών ψηφιακών εργαλείων αλλά και η προσαρμογή της σχολικής κοινότητας στη μετα-κορωνοϊό  εποχή, ήταν το θέμα των εργασιών της 14ης συνεδρίασης της ειδικής μόνιμης επιτροπής περιφερειών, στην οποία προεδρεύει η βουλευτής Ν. Μαγνησίας κ. Ζέττα Μ. Μακρή, την Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020. Προσκεκλημένη της επιτροπής ήταν η αρμόδια υφυπουργός παιδείας και θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη.

Η κ. Ζαχαράκη ξεκίνησε την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής, αρχικά, με μία μικρή αναδρομή των πεπραγμένων της εκπαιδευτικής χρονιάς που πέρασε, συνέχισε με μία εκτενή και αναλυτική περιγραφή των προκλήσεων που αντιμετώπισε η εκπαιδευτική κοινότητα κατά την περίοδο της έξαρσης της πανδημίας και, συγκεκριμένα, κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθώς και, κατά την επαναλειτουργία αυτών, και κατέληξε με τον προγραμματισμό και την προετοιμασία της επόμενης σχολικής χρονιάς. Ακόμη, αναφέρθηκε, με μεγάλη λεπτομέρεια,  στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην αξιοποίηση της μέχρι σήμερα σημαντικής πορείας της και στις προκλήσεις του αμέσως επόμενου διαστήματος, ενώ ειδική αναφορά έκανε και στις ανάγκες των σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και στις απαιτήσεις των μικρότερων ηλικιών και δη των μαθητών νηπιαγωγείου και δημοτικού. Ακόμη, η υφυπουργός δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η μέχρι σήμερα επιτυχημένη – παρά τις δυσκολίες – υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οφείλεται στην καίρια συμβολή των εκπαιδευτικών, χωρίς τον επαγγελματισμό των οποίων, δε θα ήταν δυνατή.

H κ. Μακρή, στην εισαγωγική της τοποθέτηση, τόνισε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας επέδειξε ισχυρά αντανακλαστικά και προσαρμόστηκε, ταχύτατα και δεόντως, για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις. Ιδίως την πρόκληση της μαζικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης αφού στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο ενεγράφησαν πάνω από 1.000.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικοί ενώ πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες ώρες μαθημάτων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες e-class, e-me και webex μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Βεβαίως, η συγκεκριμένη μέθοδος εκπαίδευσης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, όμως, αποτελεί ένα εξαιρετικό μεταρρυθμιστικό εργαλείο στην ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας. Ακόμη, η βουλευτής υπογράμμισε τη σημαντικότητα και τον ρόλο της σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας πολιτείας και πολιτών με την επιστημονική κοινότητα, που μελετά τα δεδομένα της κρίσης και με βάση αυτά εισηγείται τη διαμόρφωση στρατηγικών αντιμετώπισης κρίσεων στην εκπαίδευση, όπως έγινε στην περίπτωση της Ειδικής Επιτροπής Λοιμοξιολόγων του Υπουργείου Υγείας.

 

Επειδή στη διαδικασία περαιτέρω αξιοποίησης της εκπαιδευτικής εμπειρίας κατά την έξαρση της υγειονομικής κρίσης, ο διάλογος κατέχει κεντρικό ρόλο για το Υπουργείο, η κ. Ζαχαράκη αποδέχθηκε πρόταση του προέδρου της μόνιμης επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής προκειμένου να  συμμετάσχει στις εργασίες της και να ενημερώσει τα μέλη της. Παράλληλα, η κ. Μακρή αφού ευχαρίστησε θερμά την υφυπουργό, ζήτησε να επαναληφθεί η Επιτροπή αυτή το συντομότερο δυνατό, στην έναρξη της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς, ώστε η ενημέρωση να είναι πληρέστερη και περισσότερο επικαιροποιημένη.

 

Προηγούμενο άρθροΗ αερογενής μετάδοση δεν αποτελεί τον κυρίαρχο τρόπο διασποράς του SARS-CoV-2
Επόμενο άρθροΠρώτη μέρα απελευθέρωσης των πτήσεων από Βρετανία–Σε Κρήτη και Ζάκυνθο οι αφίξεις (video)