Ζέττα Μ. Μακρή στην Ολομέλεια της Βουλής: «Επιτέλους, ήρθε η ώρα, η χώρα να καλύψει τα κενά σε επιδόσεις και αριστεία στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης προς όφελος των φοιτητών μας, των οικογενειών τους, της αγοράς εργασίας, της κοινωνίας και της εθνικής μας οικονομίας».

Στην ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε, το απόγευμα της Τρίτης 21 Ιανουαρίου 2020, η κ. Ζέττα Μ. Μακρή, πρόεδρος της ειδικής μόνιμης επιτροπής των περιφερειών και βουλευτής Ν. Μαγνησίας, κατά τη συζήτηση για την κύρωση του Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Η κ. Μακρή τόνισε ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις που φέρνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι σύμφωνες με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη όσον αφορά τον μετασχηματισμό των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε πυλώνες, τόσο σε τοπικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, οι οποίοι θα αναπτύξουν και θα βελτιώσουν τις συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Στην ομιλία της, η βουλευτής ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:

«είναι η πρώτη φορά που, με το παρόν νομοσχέδιο, επιχειρείται η θεμελίωση καινοτόμου εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση, η οποία να βρίσκεται σε συνέργεια και αγαστή συνεργασία με τη γενικότερη εθνική στρατηγική ανάπτυξης, αλλά και με τη στρατηγική ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, μετεξελίσσοντας την ΑΔΙΠ σε Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Θέτει, επιτέλους, τα εχέγγυα αντικειμενικής αξιολόγησης όλων των Τμημάτων, των Σχολών και των Πανεπιστημίων, ενώ, συνδέει, με κριτήρια ανάπτυξης και εναρμόνισης με το ευρωπαϊκό περιβάλλον, ένα μέρος της κρατικής χρηματοδότησης. Τα κριτήρια αυτά είναι εκείνα που ανέκαθεν αποτελούσαν ζητούμενο, ιδίως στα χρόνια της κρίσης: η διασύνδεση της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής πιστοποίησης με την αγορά εργασίας, η ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υπηρεσιών που αυτό προσφέρει στους εκπαιδευόμενους, η κατοχύρωση και ανταγωνιστικότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων πανευρωπαϊκά και η εξωστρέφεια – διεθνοποίηση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.

Ακόμη, το παρόν νομοσχέδιο έρχεται να απαντήσει σε ένα ακόμη κεφαλαιώδες ερώτημα, κάτι που οι προηγμένες χώρες έχουν αποσαφηνίσει εδώ και δεκαετίες και βαδίζουν σταθερά και στρατηγικά. Ποιος ασκεί έρευνα; Η παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία επιλέγει ένα μικτό, συνεργατικό μοντέλο. Το Υπουργείο Επενδύσεων και Ανάπτυξης, στο οποίο ανήκει η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας διασφαλίζει λόγω εξειδίκευσης και τεχνογνωσίας την καινοτομία και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα της έρευνας, ενώ το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί την ουσία της έρευνας και τη συμβατότητά της με την κοινωνία και με την αγορά εργασίας της χώρας».

Προηγούμενο άρθροEurostat: 1 στα 3 νοικοκυριά στην Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώσει τους λογαριασμούς εγκαίρως
Επόμενο άρθροΑνοιχτό σήμερα το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου