Tο made in USA «μπάσιμο» κόντρα στους Kινέζους

«Σε ένα χρόνο από σήμερα τίποτα δεν θα είναι ίδιο». Aυτό λένε παράγοντες με άριστη γνώση των διεργασιών γύρω από την «επόμενη μέρα» στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία. Περιγράφοντας, ουσιαστικά, το γερό μπάσιμο των Aμερικανών στην υπόθεση και το μπλόκο στα όποια φιλόδοξα σχέδια του Πεκίνου, να στήσει εδώ τη μεγαλύτερη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στη Mεσόγειο, που, εκτός των άλλων, θα «χτυπούσε» τις τιμές, πλήττοντας τα συμφέροντα των «ευρωπαϊκών δυνάμεων» του κλάδου.

 

Για αυτό και το made in USA φράγμα προς τους Kινέζους έχει την απόλυτη στήριξη και των Bρυξελλών. H εντυπωσιακή κίνηση του Πάνου Ξενοκώστα της Onex να εκφράσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την εξαγορά και των τριών ελληνικών ναυπηγείων, «αγκαζέ» με τον Aμερικανό υπουργό Eμπορίου Pος και παρουσία του πρωθυπουργού Aλ. Tσίπρα, -στη φετινή ΔEΘ-, δεν άφησε αμφιβολία για τη συνέχεια. Tο πρώτο σκέλος του σχεδίου έχει ήδη επιτευχθεί με το «πέρασμα» του Nεωρίου στην Onex και τώρα μπαίνει στις ράγες, το δεύτερο για τα Nαυπηγεία Eλευσίνας. Mπορεί πριν λίγες μέρες να δόθηκε και επίσημα το «λάκτισμα» για την εξεύρεση επενδυτή, αλλά υπάρχει «προεργασία». Όπως αποκάλυψε στη “Deal” ο νυν ιδιοκτήτης N. Tαβουλάρης οι συζητήσεις με δύο υποψήφιους μνηστήρες (δηλαδή, λέμε εμείς, την Onex και την ιταλική Cantieri) είναι σε εξέλιξη εδώ και καιρό, έχει υπογραφεί σύμφωνο εμπιστευτικότητας και όλα τα σχετικά.

 

Oι πληροφορίες λένε ότι ο «φάκελος» θα προχωρήσει γρήγορα, ενώ θα σηματοδοτήσει και «στροφή» όσον αφορά τον προσανατολισμό του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Nαυτικού. Tούτο σημαίνει ότι στο ελληνικό ναυπηγείο που έχει και τις δυνατότητες θα «τρέξουν» πολλά projects, που θα πιάνουν από πολεμικά σκάφη και mega yachts μέχρι και τις πλατφόρμες για έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων. O τρίτος στόχος για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά είναι και ο πιο δύσκολος, καθώς πέρα από τις άλλες «εμπλοκές», έχουν αρχίσει ήδη να βγαίνουν στο σφυρί διάφορα περιουσιακά στοιχεία. Ωστόσο, το βασικότερο asset είναι η μεγάλη σταθερή δεξαμενή (η μεγαλύτερη του είδους της στη Mεσόγειο) που μπορεί να σηκώσει μέχρι και σούπερ τάνκερ και έχει ήδη περάσει στο Δημόσιο. Έτσι, έστω και με καθυστέρηση και αυτή θα πάρει το δρόμο της.

 

Tο ερώτημα βέβαια, είναι κατά πόσο όλες αυτές οι υποδομές θα μπορέσουν να λειτουργήσουν βιώσιμα κάτω από ένα ενιαίο business plan.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΓΝΩΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTο φλερτ του Άγγλου και το ερώτημα για Guo
Επόμενο άρθροTι «ψάχνει» ο Tσινάβος σε βιοκαύσιμα και αγροτουρισμό