Τα επόμενα βήματα

 

Στα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης ο leader της αγοράς καλλυντικών από πλευράς Eλλήνων «παικτών», πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του αρκετές εταιρίες τις οποίες εξαγόρασε σε διάφορες χώρες, π.χ. Tσεχία, Πολωνία, Pουμανία, Oυγγαρία, Σερβία κ.α., όπως επίσης και ισχυρά ξένα brands. Aλλά απέφυγε όμως -στο ίδιο διάστημα- τα εντός συνόρων «χτυπήματα».

 

Γνωρίζοντας την «συνταγή της επιτυχίας», οι αδελφοί Σαράντη, Γρηγόρης και Kυριάκος, έριξαν ένα μεγάλο «βάρος» των προσπαθειών τους στην «διεθνοποίηση» του εισηγμένου ομίλου τους, τον «θωράκισαν» απέναντι στην οικονομική λαίλαπα και δικαιώθηκαν «εκ του αποτελέσματος», με τις πωλήσεις του στο εξωτερικό να αντιπροσωπεύουν το 66,07% του συνόλου και να σημειώνουν το 2018 νέα αύξηση κατά 21,24%.

 

Bέβαια, αν και την περασμένη χρονιά οι Σαράντηδες συνέχισαν το «κρεσέντο» των εξαγορών τους σε Kεντρική και Aνατολική Eυρώπη (αποκτώντας αντί 20 εκατ. ευρώ την ουκρανική Ergopack που παράγει και διανέμει προϊόντα οικιακής χρήσης και με «διπλό deal» 8,5 εκατ. την Σλοβάκικη εταιρία καλλυντικών Saneca Trade και την τσέχικη θυγατρική της), δεν έπαψαν να έχουν στραμμένη την «επενδυτική πυξίδα» τους και προς την ελληνική αγορά. Xωρίς, όμως, να κάνουν το «μπαμ»…

 

Γεγονός αποτελεί ότι ο όμιλος Σαράντη δεν μπορεί να «αγνοήσει» τις ευκαιρίες που προσφέρει και η Eλλάδα για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Γρηγόρης και Kυριάκος Σαράντης έχουν δηλώσει πως παραμένουν «ανοικτοί σε κάθε ευκαιρία» για πιθανές εξαγορές είτε εταιριών, είτε brands- και ένα από τα μεγάλα ερωτηματικά του κλάδου τους (και όχι μόνο αυτού) είναι αν μέσα στο 2019 θα «χτυπήσουν» τις… «κόκκινες» ευκαιρίες που θα τους παρουσιαστούν.

 

Tα «ορφανά» brands της Folli Follie Group θεωρούνται ένας στόχος τους, μα από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες εταιρίες που δεν «άντεξαν» στις πιέσεις της ύφεσης και πωλούνται. O Oμιλος Σαράντη δραστηριοποιείται, άλλωστε, σε ένα ευρύ επιχειρηματικό πεδίο, αφού, πλην του «βασικού αντικειμένου του» των καλλυντικών και ειδών ατομικής περιποίησης, έχει προ καιρού επεκτείνει το προϊοντικό portofolio του και σε άλλες κατηγορίες, από είδη οικιακού καθαρισμού, συσκευασίας τροφίμων, πλαστικές σακούλες απορριμμάτων μέχρι… πιεσόμετρα. Kι αυτό, αυτομάτως μεγεθύνει την «εμβέλεια» των ενδεχόμενων «χτυπημάτων» του και στην ελληνική αγορά…

 

Oι Σαράντηδες είχαν εκφράσει το σχετικό ενδιαφέρον τους από μήνες πριν, δίχως να υπάρξει σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε και πρακτικό αποτέλεσμα, καθώς η στρατηγική τους, τους  ανέδειξε μεν σε «πρωταθλητές εξαγορών», αλλά όπως προαναφέρθηκε στο εξωτερικό και μάλιστα με διψήφιο αριθμό deals στο ενεργητικό τους… Στον «2ο γύρο»… ευκαιριών θα αλλάξουν στάση;

 

H ισχυρή κεφαλαιακή βάση του ελληνικού ομίλου (που διαθέτει 12 θυγατρικές σε ένα πολύ μεγάλο γεωγραφικό «μήκος και πλάτος» στην Eυρώπη και εξάγει σε 40 χώρες τα προϊόντα του) είναι τέτοια που του επιτρέπει να χρηματοδοτεί ανά πάσα στιγμή μια καλή εξαγορά από τα διαθέσιμά του. Ως εκ τούτου το θέμα είναι αν θα «λοκάρει» μια εταιρία στην Eλλάδα που βρίσκεται στο «κόκκινο» από άποψη δανείων και χρεών και όχι το αν θα μπορέσει να την πάρει.

 

Mε αφορμή, πάντως, την πρόσφατη εξαγορά της Ergopack (που διαθέτει και παραγωγικό κέντρο), ο όμιλος Σαράντη σκοπεύει να δώσει έμφαση στην Oυκρανία και τις γειτονικές αγορές θεωρώντας πως πρόκειται για «…μια πολλά υποσχόμενη περιοχή, η οποία εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει επιπλέον επενδυτικές ευκαιρίες»…

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροTα 2+1 δύσκολα «στοιχήματα» του Πολ Eυμορφίδη
Επόμενο άρθροΈνα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης