Η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας θυμίζει εικόνες μιας δεκαετίας πριν. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες μετά και το άνοιγμα των σχολείων και της επιστροφής σε ρυθμούς καθημερινότητας, ταλαιπωρεί τους οδηγούς που μπορεί να ξοδεύουν ώρες στο αυτοκίνητο για να πάνε και να επιστρέψουν από την εργασία τους.

Κατεχάκη, Μεσογείων, Κηφισίας, Κηφισός, παραλιακή, και όλες σχεδόν οι κύριες και δευτερεύουσες οδικές αρτηρίες στο Λεκανοπέδιο, «στενάζουν» από την κίνηση ιδίως τις ώρες από τις 7πμ έως τις 10πμ και από τη 1μμ έως τις 6μμ.

Όπως σημείωσε στο ΣΚΑΪ ο καθηγητής σχεδιασμού μεταφορών στο ΕΜΠ, Κώστας Κεπαπτσόγλου, η κατάσταση αυτή οφείλεται σε διάφορους παράγοντες με κυριότερους την πανδημία και τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Τον τελευταίο 1,5 χρόνο η χρήση του ΙΧ έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς οι πολίτες φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ. Την ίδια στιγμή έχουμε πολλά βαρέα οχήματα στους δρόμους της πόλης καθώς έχουν αυξηθεί οι οικονομικές δραστηριότητες.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Κηφισός έχει σχεδιαστεί για να δέχεται 6,000 οχήματα. Και ένα παραπάνω μπορεί να κάνει τη διαφορά αναφορικά με την κίνηση. Η επαναφορά του δακτυλίου μπορεί να δώσει μια ανάσα, εξαιτίας των πεπερασμένων δομών του κέντρου.

Κινητικότητα 2019 και μείωση των επιβατών στα ΜΜΜ

«Επιστρέφουμε στην κινητικότητα του 2019. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στην Κηφισίας ξεπερνά το 30%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.

Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού με αποτέλεσμα να εντείνεται καθημερινά η εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών», είπε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, μιλώντας χθες στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Μέσα Μεταφοράς και ώρες αιχμής

Την ίδια ώρα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019.

«Έχουμε δηλαδή το 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων, που λογικά έχει πάει στο αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων έχει δημιουργήσει την κατάσταση που ζούμε», τόνισε ο κ. Τζούρας.

Τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.

«Υπάρχει όμως μια διαφοροποίηση κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή, τα λεωφορεία περνούν πολύ γεμάτα κατά τις ώρες αιχμής και είναι σχεδόν άδεια τις υπόλοιπες ώρες. Η κινητικότητα δεν έχει μόνο χωρική διάσταση, αλλά και χρονική», σημείωσε ο ίδιος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΠέτσας σε ΣΚΑΪ: Μέσα στην εβδομάδα οι αποφάσεις για μη αύξηση των δημοτικών τελών
Επόμενο άρθροΒόλος: Νεκρός ο Δήμος Βλαχάβας – Υπέκυψε στα τραύματά του ο δικυκλιστής