«Και αρχαία και μετρό»…αυτή η πολιτική συμπόρευσης της πολιτιστικής κληρονομιάς και του καινοτόμου σχεδιασμού γεφύρωσε την τεχνολογία και τον αρχαιολογία στην πρόοδο και εξέλιξη του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελέστηκε ποτέ στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ο Γιάννης Μυλόπουλος – πρόεδρος Αττικό Μετρό Α.Ε. είπε: «Καταρρίψαμε έναν μύθο. ο μύθος ήταν ότι τα αρχαία δεν συμβαδίζουν με τα τεχνικά έργα. η σημερινή αντίληψη πλέον που είναι μια εδραιωμένη αντίληψη είναι ότι αν θες να τελειώσεις ένα έργο πρέπει να κοιτάξεις τα αρχαία. διότι η συνταγή όπου εμείς ακολουθήσαμε ήταν ακριβώς αυτή. Προχωρήσαμε και τα δύο 50-50.

Η Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη , γενική γραμματέας υπουργείου πολιτισμού και αθλητισμού τόνισε ότι «γίνεται έτσι πλήρως αντιληπτή η πολυπλοκότητα και η δυσκολία του έργου διάνοιξης υπόγειων σηρράγων που θα εξυπηρετούν ένα μηχανολογικό επίτευγμα το οποίο θα αλλάξει τη ζωή στη συμπρωτεύουσα εντός ενός πυκνού και ζωντανού πολεοδομικού ιστού κατά το μεγαλύτερο μέρος του, δομημένου επί του αρχαίου παλίμψηστου της Θεσσαλονίκης.

Στον τόμο περιλαμβάνονται και κείμενα στα οποία δίνονται σημαντικές πληροφορίες για τα αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία προέκυψαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.

Σε δύο βασικούς σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγία Σοφία» ο καινοτόμος σχεδιασμός που εφαρμόστηκε ανέδειξε τη θέση των αρχαιολογικών ευρημάτων με σκοπό να προκαλέσει το ενδιαφέρον τόσο στους Έλληνες οι οποίοι θα χρησιμοποιούν το μετρό όσο και στους ξένους επισκέπτες.

Η Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, γενική διευθύντρια αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς του υπουργείου πολιτισμού και αθλητισμού είπε ότι «ο δρόμος είναι ένα τοπόσημο. δεν είναι ένα άγαλμα να το πάρεις και να το πας άλλου. είναι τεράστιας έκτασης αυτό που έχει βρεθεί ιδίως στη «Βενιζέλου» και στην «Αγίας Σοφίας» το ίδιο. επομένως παντελώς και για πάντα την αυθεντικότητα αυτού του πράγματος.

Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του λευκώματος θα αποκτήσει κανείς μια ολοκληρωμένη εικόνα τόσο για τον πλούτο των αρχαιολογικών ευρημάτων όσο και για την τεράστια τεχνική υποδομή που απαιτήθηκε στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΕΡΤ1
Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΈνα Brexit χωρίς συμφωνία θα κόστιζε στο δημόσιο ταμείο 90 δισ. λίρες
Επόμενο άρθροΑνοιχτές παραμένουν οι αμερικανικές κυρώσεις για τους S-400 (video)