Καλοκαίρι και οι θόρυβοι από τις μηχανές των μοτοσυκλετών ακούγονται μέρα νύχτα. Οδηγοί κι αναβάτες, άτομα όλων των ηλικιών, απολαμβάνουν την ελευθερία της κίνησης, της ταχύτητας, εντός κι εκτός πόλης, άλλοι γνωρίζοντας καλά τους κινδύνους που ελλοχεύουν και άλλοι όχι. Τι γίνεται όμως με την πρώτη προτεραιότητα του Μοτοσυκλετιστή, το κράνος;

«Είναι απαραίτητο να το φοράμε το κράνος γιατί μέσα στην πόλη κινδυνεύουμε περισσότερο από ότι έξω» μας είπε οδηγός μοτοσυκλέτας, τον συναντήσαμε την ώρα που έβαζε μπρος την μηχανή του έτοιμος να ξεκινήσει την διαδρομή του, με το κράνος ήδη στο κεφάλι.

Πρώτη κίνηση το κράνος…

«Ο κίνδυνος μέσα στην πόλη είναι μεγαλύτερος» σημείωσε ξανά κι εξήγησε « Οι οδηγοί των αυτοκίνητων δεν δίνουν και πολύ σημασία στους αναβάτες των δικύκλων. Η ζέστη ενοχλεί περισσότερο όταν φοράς κράνος, αλλά μπροστά στην αξία της ίδιας της ζωής λίγη ζέστη παραπάνω δεν είναι τίποτα.» Το κράνος προστατεύει το κεφάλι και αυτό δεν έχει να κάνει με τα κυβικά της μοτοσυκλέτας. Αντιθέτως, όπως λένε οι έμπειροι οδηγοί , το κράνος είναι κατασκευασμένο για να λειτουργήσει μια μόνο φορά , αυτή που θα σώσει τη ζωή οδηγού και συνοδηγού.

«Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε να δω δύο –τρία άλλα ατυχήματα για να συνετιστώ και ο ίδιος» παραδέχεται  άλλος αναβάτης και προσθέτει « Είδα πώς χτύπησαν για το τίποτα, οπότε κι εγώ τώρα η πρώτη κίνηση που κάνω είναι να φορώ το κράνος.» Ο ίδιος οδηγεί αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτα από το 1989 εξοικειωμένος πια με την κίνηση εντός κι εκτός πόλης σημειώνει: «Πριν βάλουν μπρος ας φορέσουν κράνος. Έξω από την πόλη, όπου αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, απαραίτητη είναι και η στολή.Κράνος, πάντα κράνος! Χειμώνα -καλοκαίρι είναι η πρώτη κίνηση.»

Ο προστατευτικός εξοπλισμός του αναβάτη , τα ρούχα, τα παπούτσια, τα γάντια και το κράνος δεν φτάνουν πάντα, απαιτείται και η σωστή πρόβλεψη των κινήσεων του άλλου. «Οφείλει ο οδηγός να προβλέψει τι θα κάνουν οι αυτοκινητιστές κι αυτό γιατί δεν μας προσέχουν καθόλου» δηλώνει μοτοσικλετιστής, που έπεσε όταν οδηγός αυτοκίνητου, ενώ τον είδε να πλησιάζει, έκρινε λάθος την απόσταση που τους χώριζε και την ταχύτητα του δικύκλου με αποτέλεσμα να βγει ξαφνικά μπροστά του και να του κλείσει το δρόμο. «Θεωρούν ότι πάντα έχουν προτεραιότητα .Σε ένα ατύχημα μεταξύ δικύκλου και μοτοσυκλέτας κινδυνεύουν οι αναβάτες της μοτοσυκλέτας γι αυτό το λόγο κινούμε πολύ σιγά» δηλώνει άλλος αναβάτης παρα-δεχόμενος κι εκείνος «Έχω πέσει από αστεία πράγματα: επειδή γλίστρησα , σε πάρκινγκ, επειδή σκάλωσε το παπούτσι μου, οπότε κι εγώ πάντα φορώ κράνος για να έχω στην κυριολεξία το κεφάλι μου ήσυχο».Μοιράζεται μαζί μας την πολύχρονη εμπειρία του οδηγού μοτοσικλέτας  σίγουρος πια ότι το κράνος προστατεύει το σημαντικότερο σημείο του σώματος και ταυτόχρονα το πιο ευάλωτο σε κτυπήματα, το κεφάλι.
Φώτο: Ο σωστός μοτοσικλετιστής φορά πάντα κράνος ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο“allERT3”: Η γαλλική παρουσία στη Θεσσαλονίκη (trailer)
Επόμενο άρθροΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΟ: Τzoumakers: Μια κοινότητα ανοιχτών τεχνολογιών (trailer)