Σοκ προκαλεί ο εμβολισμός ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού από εμπορικό πλοίο έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Το «Καλλιστώ» κόπηκε στα δύο, ενώ ο ελιγμός της τελευταίας στιγμής έσωσε ζωές. Ο καπετάνιος του εμπορικού συνελήφθη, ενώ υπήρξαν και δύο τραυματίες.

Τα αίτια της σύγκρουσης του ναρκοθηρευτικού πλοίου «Καλλιστώ» με εμπορικό πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά ερευνούν Λιμενικό και Πολεμικό Ναυτικό. Το Καλλιστώ υπέστη τεράστια ζημιά. Η πρύμνη του αποκόπηκε από το σφοδρό εμβολισμό και χάθηκε στο βυθό της θάλασσας. Το πλοίο πήρε κλίση.

Τα ρυμουλκά είδαν το Πολεμικό πλοίο κομμένο στη μέση. Άμεσα στήθηκε επιχείρηση διάσωσης. Δύο από τους άνδρες του πληρώματος του Καλλιστώ τραυματίστηκαν και διακομίσθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Οι υπόλοιποι έφτασαν με ασφάλεια στην ακτή. Ο Πολωνός καπετάνιος του φορτηγού πλοίου κατέθεσε στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση.

Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος του λιμενικού σώματος της ελληνικής ακτοφυλακής και από πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.

Το χρονικό της σύγκρουσης

Το πολεμικό πλοίο βγήκε από το Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και το εμπορικό φορτηγό πλοίο από το Ικόνιο Περάματος. Και τα δύο ακολουθούσαν νότια πορεία.

Το θηριώδες σε μέγεθος πλοίο «Maersk Launceston», μεταφοράς κοντέινερ, ανέπτυξε ταχύτητα 16 κόμβων πριν βγει από το λιμάνι του Πειραιά και πήρε μία συγκλίνουσα με το πολεμικό πλοίο πορεία.

Ελάχιστα πριν από τον εμβολισμό, όταν το φορτηγό πλοίο ήταν σε απόσταση ενός ναυτικού μιλίου, ο κυβερνήτης και τα μέλη του πληρώματος του «Καλλιστώ» που ήταν στην γέφυρα κάλεσαν στον ασύρματο στο κανάλι 16 το εμπορικό πλοίο, ζητώντας του να αλλάξει πορεία.

Στα 3,7 ναυτικά μίλια νότια της Ψυτάλλειας και ενώ το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» προπορευόταν, το πλοίο πορτογαλικής σημαίας, το εμβόλισε, χτυπώντας το πίσω και αριστερά. Ένα μεγάλο ρήγμα δημιουργήθηκε στην πρύμνη, η οποία αποκολλήθηκε και βυθίστηκε.

Η εισροή υδάτων οδήγησε σε μεγάλη και επικίνδυνη κλίση που πήρε το πλοίο προς τα δεξιά.

Από τη σφοδρή σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο και οργανώθηκε άμεσα επιχείρηση διάσωσης.

Οι δραματικές ώρες των ναυτικών

Και τα 27 μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου «Καλλιστώ», παρέμειναν πάνω στο γερμένο σκαρί του πλοίου.

Μία γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης, είχε ήδη ξεκινήσει από ελικόπτερο και πλωτά μέσα του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Δίπλα στο λαβωμένο πλοίο, βρέθηκαν αμέσως σκάφη ταχείας διάσωσης του Λιμενικού Σώματος. Έφτασαν και τα σκάφη ταχείας διάσωσης του Πολεμικού Ναυτικού, έσωσαν τον κόσμο, ενώ την ίδια ώρα έφτασαν και τα ρυμουλκά που φρόντισαν για τη στεγανοποίηση του πλοίου.

Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι τα ρυμουλκά κατάφεραν να οδηγήσουν το πολεμικό πλοίο στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για αξιολόγηση της κατάστασης και της ζημιάς από ειδικά κλιμάκια του ΠΝ.

Επέπλεε κομμένο στα δύο

Το εμπορικό πλοίο με εκτόπισμα 63.000 τόνων, πέρασε πάνω από το πολεμικό με εκτόπισμα 750 περίπου τόνων. Ή αλλιώς, ένα πλοίο 266 μέτρων έπεσε με ταχύτητα πάνω σε πλοίο περίπου 60 μέτρων. Το «Καλλιστώ» θα περίμενε κανείς να βυθιστεί όμως, αν και κομμένο στα δύο, επέπλεε μέχρι τον ασφαλή κατάπλου στον ναύσταθμο.

Το ελαφρύ υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο ακριβώς επειδή είναι πολεμικό ναρκοθηρευτικού τύπου, ήταν η αιτία που το πλοίο παρέμεινε στην επιφάνεια του νερού. Τα κράματα πλαστικού από τα οποία κυρίως αποτελείται, για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή, έκαναν το πλοίο να επιπλέει και τελικά να μην βυθιστεί.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκε ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση. Άμεσα ενεργοποιήθηκαν έλεγχοι για τυχόν εντοπισμό περαιτέρω ρύπανσης.

Το Λιμενικό απαγόρευσε άμεσα τον απόπλου του φορτηγού πλοίου, το οποίο παραμένει στο αγκυροβόλιο του Πειραιά. Η ανακριτική διαδικασία είναι σε εξέλιξη τόσο από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά όσο και από το Πολεμικό Ναυτικό.

Πηγή: ΕΡΤ

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροYπόθεση Novartis: Ανοίγει ο κύκλος των καταθέσεων – Πρώτοι μάρτυρες Σαμαράς, Βενιζέλος & Λοβέρδος
Επόμενο άρθροΕξαδάκτυλος: Συζητούμε για κάποια ενίσχυση των μέτρων σε χώρους υπερμετάδοσης (video)