Συνεχίστηκε και το 2018 ο “αργός θάνατος” των εφημερίδων καθώς σημειώθηκε περαιτέρω μείωση, κατά 5,9% ή κατά 3.406.433 φύλλα, σε σύγκριση με το 2017, στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων, καθώς και στις επιμέρους κατηγορίες αυτών, με εξαίρεση την υποκατηγορία των ημερησίων πολιτικών εφημερίδων, όπου παρουσιάζεται αύξηση 2% και τις οικονομικές εφημερίδες με αύξηση 6,3%.

 

Σύμφωνα με την Έρευνα Ημερήσιου και Περιοδικού Τύπου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το 2018, οι πολιτικές εφημερίδες είχαν πτώση 3,7% στο σύνολο των πωλήσεων, οι οικονομικές άνοδο 6,3%, οι εφημερίδες μικρών αγγελιών πτώση 10,8%, οι αθλητικές εφημερίδες μείωση 12% και οι λοιπές εφημερίδες (π.χ. ποικίλης ύλης, θρησκευτικές κ.λπ.) πτώση 17,7%.

 

Πάντως, κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2017 με το 2016, είχε καταγραφεί μείωση κατά 19,6% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων (μείον 14.027.054 φύλλα), καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών.

 

Όσον αφορά τα περιοδικά εμφάνισαν μείωση 9,4% (απώλειες 2.135.679 τεύχη), ενώ πτώση υπήρξε και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών, εκτός των παιδικών περιοδικών όπου παρατηρείται αύξηση 66,3%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2017 σε σχέση με το 2016, παρατηρείται μείωση κατά 15,4% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών (απώλειες 4.124.589 τεύχη), καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών με εξαίρεση τα μουσικά περιοδικά (αύξηση 6,7%).

 

Οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρούνται: α) στις πωλήσεις τηλεοπτικών περιοδικών (2018/2017: 12,1% και 2017/2016: 12%) και β) στις πωλήσεις περιοδικών ποικίλης ύλης (2018/2017: 18,2% και 2017/2016: 18,8%).

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜε επτά φόνους συνδέεται ο Serial killer της Κύπρου
Επόμενο άρθροΠροϋποθέσεις για ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικής δραστηριότητας