Εκσυγχρονίζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Οι κλήσεις για παραβάσεις γίνονται ηλεκτρονικές και το κράνος υποχρεωτικό για μικρούς ποδηλάτες έως 12 ετών. Όσο για τα πρόστιμα, στην περίπτωση που ο παραβάτης είναι εκπρόθεσμος, η παράβαση θα βεβαιώνεται απευθείας στο taxis. Το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, προωθεί και τη δημιουργία εθνικού μητρώου οδηγών – παραβατών.

Οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι αυτές που κατατάσσουν τον Έλληνα οδηγό στους πιο επικίνδυνους αλλά και αγενείς οδηγούς πανευρωπαϊκά; Ή μήπως οι Έλληνες οδηγοί δεν διαθέτουν παιδεία;

Το Υπουργείο Μεταφορών προωθεί μια σειρά παρεμβάσεων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με σκοπό τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων κι ατυχημάτων έως 50%.

Οι κυριότερες παρεμβάσεις

  • Ηλεκτρονική καταχώρηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. (ενεργοποίηση point system)
  • Ηλεκτρονική πληρωμή της παράβασης. Σε περίπτωση που ο παραβάτης είναι εκπρόθεσμος τότε η παράβαση θα βεβαιώνεται απευθείας στο taxis
  • Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας
  • Μείωση της μέσης ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές
  • Δημιουργία εθνικού μητρώου οδηγών – παραβατών
  • Υιοθέτηση χαμηλών προστίμων αλλά και προσαύξηση σε περίπτωση καθυστέρησης εξόφλησης
  • Ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων, η λεγόμενη «μικροκινητικότητα»
  • Υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών

Το νέο point system θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου μηχανισμού αντιμετώπισης των παραβατών οδηγών με εναλλακτικές – ανά περίπτωση – κυρώσεις όπως η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων οδήγησης.

Πηγή: ΕΡΤ / Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου

 

 

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω

Προηγούμενο άρθροΑνησυχία για τη νέα αύξηση κρουσμάτων – Μεγάλη διασπορά του ιού κυρίως στην Αττική
Επόμενο άρθρο«Κόλλησε» απέναντι στη Φιορεντίνα η Ίντερ