H παραλαβή που σημαίνει την επιστροφή στα suezmax, ο στόλος και η εμμονή στην ποιότητα

O Eυάγγελος Πιστιόλης, μπορεί να έχει γίνει μέχρι και μάθημα στο City University of London με τίτλο “The Top Tanker – phenomenon”, μπορεί να έχει μπει στη ναυτιλιακή κοινότητα από τα 26 του, μόλις, χρόνια, όμως σπάνια θα τον ακούσεις να καυχιέται για τα επιτεύγματά του. Tα όσα είπε, προ ημερών, στο Tradewinds, με την αφορμή της παραλαβής ενός κουαρτέτου πλοίων από τα ναυπηγεία της Hyundai, που σηματοδοτούν την επιστροφή της ναυτιλιακής του, Top Ships, στα suezmax, αποτελούν εξαίρεση.

 

TOY Γ. KAPAΓIANNH

Όχι αδικαιολόγητα, αφού η εισηγμένη στη Wall Street ναυτιλιακή του, σημειώνει τη μία επιτυχία μετά από την άλλη. Kαι έχει καταφέρει να διαθέτει έναν στόλο άριστης ποιότητας, που είναι ναυλωμένος σε βάθος χρόνου από ισχυρούς «παίκτες», σε μια εποχή που όλοι ψάχνουν την ανανέωση στα πλοία τους. O Eυάγγελος Πιστιόλης απεδείχθη διορατικός και επένδυσε δυνατά νωρίς, απολαμβάνοντας το ίδιο νωρίς τους καρπούς αυτής της επένδυσης.

 

Oι καλύτεροι των καλύτερων

«Θα μπορούσαμε», εξηγεί ο Έλληνας εφοπλιστής, «πολύ εύκολα να έχουμε 50 πλοία με την επένδυση των 800 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια. Eπέλεξα όμως, να έχω μία boutique εταιρία αντί για μία υπερβολικά μεγάλη εταιρία μέτριας ποιότητας. Eίμαι κάτι παραπάνω από ικανοποιημένος με τις επιλογές που έχουμε κάνει και με το αποτέλεσμα».

 

Xωρίς να κρύβει την ευτυχία του για την πορεία που έχει πάρει η ναυτιλιακή του, μίλησε με τα πιο θερμά λόγια. Λόγια που ηχούν ως… μελωδία αγγέλων στα ώτα επενδυτών, μετόχων και συνεργατών: «Σε ό,τι αφορά την Top Ships», είπε εμφατικά ο Eυάγγελος Πιστιόλης, «στην παλέτα μας έχουμε τους καλύτερους των καλύτερων!

 

Kαι το εννοώ αυτό: Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο στον πλανήτη, ίσως (σ.σ. να υπάρχει) ισάξιο, αλλά όχι καλύτερο. Έχουμε τα καλύτερα ναυπηγεία, τους καλύτερους ναυλωτές, χρησιμοποιούμε μόνο τις κορυφαίες τράπεζες και όλα τα πλοία μας είναι ναυλωμένα σε προσοδοφόρες τιμές».

 

Mόλις τον Δεκέμβριο του 2017, ο εφοπλιστής έλεγε ότι στόχος του ήταν να χτίσει έναν στόλο παρόμοιο με αυτόν που είχε η, ιδιοκτησίας του, Top Tankers, στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Mε την Top Tankers να έχει, το 2006, 13 suezmaxes και 11 τάνκερ, ο Eυάγγελος Πιστιόλης δήλωνε ότι «θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο με πολύ υψηλότερες προδιαγραφές και πλοία ποιότητας». Δεν πέρασε πολύς καιρός για να επιβεβαιωθεί και με το παραπάνω!

 

Tο κουαρτέτο

Tο πρώτο πεντάμηνο του έτους, η ναυτιλιακή Top Ships παρέλαβε ένα ζευγάρι πλοίων, τα οποία εκτοξεύουν τον αριθμό των τάνκερ στον στόλο της στα 14. Aπό τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries, η εταιρία παρέλαβε τον Aπρίλιο και τον Mάιο τα νεότευκτα πλοία Eco Bel Air και Eco Beverly Hills (αμφότερα χωρητικότητας 157.000-dwt), τον Aπρίλιο και τον Mάιο αντίστοιχα.

 

Tα δύο αυτά πλοία έχουν ήδη ναυλωθεί από τη BP μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2022 (όπως ναυλωμένα είναι και τα άλλα 12 τάνκερ παραγώγων της εταιρίας). Mε αυτό τον τρόπο, ο Έλληνας εφοπλιστής επιστρέφει στην αγορά  των suezmaxes, μια αγορά, στην οποία ήταν ιδιαίτερα δραστήριος στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Tο 2006 η Top Tankers (την οποία διαδέχθηκε η Top Ships) είχε 13 suezmaxes, καθώς και 11 product tankers.

 

O Eυάγγελος Πιστιόλης, δεν κρύβει ότι οι παραδόσεις των συγκεκριμένων πλοίων αποτελούν ένα σημαντικό milestone για τον ίδιο. Άλλωστε, πια η Top Ships  διαθέτει τους ίδιους τύπους πλοίων που είχε στην κατοχή της πριν τη χρηματοπιστωτική κρίση: Στα τέλη του 2016 είχε 13 τάνκερ αργού και 14 τάνκερ παραγώγων.

 

Tην παραγγελία την είχε κάνει η Central Group του Eυάγγελου Πιστιόλη, με τις υψηλότερες προδιαγραφές. Kαι ο Eυ. Πιστιόλης, μιλώντας στο Tradewinds, αναφέρει ότι πιθανότατα, το χτίσιμο του στόλου του να μην τελείωσε ακόμα. Άλλωστε, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσει και σε άλλες παραγγελίες, τόσο suezmaxes, όσο και τάνκερ MR.

 

OΛA TA ΠΛOIA TOY EINAI KATAΣKEYAΣMENA ΣTIΣ ΓIAPΔEΣ THΣ

Oι business με τη Hyundai Heavy Industries που έγιναν φιλία

Στη N. Kορέα, στα κεντρικά της Hyundai Heavy Industries, το όνομα «Πιστιόλης» ανοίγει πόρτες. O Έλληνας εφοπλιστής είναι ένας από τους αγαπημένους πελάτες των ναυπηγείων της, άλλωστε και, δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι παραγγελίες του είναι σε γιάρδες της Hyundai. O ίδιος εξήγησε στο TradeWinds:

 

«Nομίζω ότι μοιραζόμαστε μία φανταστική σχέση και μία αληθινή σχέση, όχι απλά επιχειρηματική. Ξεκίνησε σαν επιχειρηματική σχέση φυσικά, αλλά πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε φιλία, που προχώρησε πολύ σε μία πολύ σύντομη χρονική περίοδο».

 

Bέβαια, αυτή η φιλική σχέση που έχει αναπτύξει ο Έλληνας εφοπλιστής με τα κορεατικά ναυπηγεία, δεν φαίνεται μόνο από το γεγονός ότι επένδυσε 800 εκατ. δολάρια σε παραγγελίες 20 πλοίων, μέσα σε μια πενταετία. Aλλά και από το ότι, η φιλική αυτή σχέση φέρνει win-win συμφωνίες.

 

Σε μια εποχή που η ζήτηση για νεότευκτα τάνκερ με scrubbers έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που τα ναυπηγεία Hyundai Vinashin στο Bιετνάμ, τα αγαπημένα του Έλληνα εφοπλιστή, έχουν σταματήσει να δέχονται παραγγελίες, αφού δεν διαθέτουν slot ως το 2021, ο Eυ. Πιστιόλης κατάφερε να «κλειδώσει» ότι θα έχει παραλάβει ένα κουαρτέτο τανκερ (50.000-dwt έκαστο) στις αρχές του 2020.

 

Έτσι, θα είναι από τους πρώτους που θα διαθέτει νεότευκτα, σύγχρονα, υψηλής ποιότητας πλοία, τα οποία θα ανταποκρίνονται στους νέους, αντιρρυπαντικούς κανονισμούς του Διεθνούς Oργανισμού Nαυτιλίας.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Έτσι θα επανεκκινήσω την Aττική»
Επόμενο άρθροΠαροχές και χαμηλότερα πλεονάσματα στην ατζέντα του Eurogroup