Ο γιος του Γιώργου, Χρήστος, τριπλασίασε τον στόλο της TMS Cardiff Gas

Το 2019, ο νεαρός εφοπλιστής Χρήστος Οικονόμου, μοιάζει να έχει όλο τον κόσμο στα χέρια του. Ο πρωτότοκος γιος του Γιώργου Οικονόμου -καρπός του έρωτά του με την πρώτη του σύζυγο, Ρίκα Βοσνιάδου- δικαιώνει τον πατέρα του που τον θεωρούσε, απ’ όταν ακόμα σπούδαζε οικονομικά στο Tufts και το MIT, διάδοχό του.

 

Γιατί, την ώρα που η Gas Ships του Γιώργου Οικονόμου, ετοιμαζόταν να κάνει ντεμπούτο στις αγορές, ο Χρήστος, με την TMS Cardiff Gas, τίναζε τη μπάνκα στον αέρα, στρέφοντας τα βλέμματα όλων πάνω του. Ίσως, βλέπετε, αυτός να ήταν ο σκοπός…

 

Τα ρεκόρ που έσπασε ο Χρήστος Οικονόμου το έτος που πέρασε προκαλούν ίλιγγο. Η εταιρία, μπορεί να ιδρύθηκε το 2011, όμως πέρυσι, ανέβασε ρυθμούς για τα καλά στις μηχανές της, επιδεικνύοντας εξαιρετική κινητικότητα. Με συνεχείς παραγγελίες πλοίων σε κορεάτικες, κυρίως γιάρδες, αυτές της Hyundai και της Samsung, κατάφερε να τριπλασιάσει τον στόλο της TMS Cardiff, μέσα σε χρόνο που λίγοι το έχουν καταφέρει. Και, κάπως έτσι, η TMS Cardiff Gas έχει έναν στόλο 13 πλοίων, κατά κύριο λόγο LNG carriers, «πιάνοντας» την τάση που έρχεται. Όμως, τα πράγματα είναι ακόμα πιο «φουσκωμένα», ακόμα πιο εντυπωσιακά απ’ ό,τι δείχνουν.

 

 

Επικεφαλής

Στις «ειδήσεις» των ναυτιλιακών και οικονομικών επιθεωρήσεων, τις πρώτες μέρες του 2019, την επικαιρότητα μονοπώλησε το μπαράζ αγορών πλοίων στο οποίο επιδόθηκαν οι Greeks. Οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν αυτοί που έκαναν και τις περισσότερες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία το 2018, τοποθετώντας 8,901 δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα, πόσο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι από τα 8,9 αυτά δισεκατομμύρια, τα 2,234 δισ. είναι οι παραγγελίες που τοποθέτησε ο Χρηστος Οικονόμου;

 

Ο νεαρός εφοπλιστής, σύμφωνα με τα στοιχεία του VesselsValue, είναι αυτός που έκανε και τις περισσότερες παραγγελίες για τη χρονιά. Μοιράζοντάς τις στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) και Samsung Heavy Industries (SHI), ο Χρήστος Οικονόμου παρήγγειλε 12 πλοία.

 

Ο αριθμός αυτός είναι σαρωτικά μεγαλύτερος από τους υπόλοιπους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η GasLog, του Πήτερ Λιβανού, η οποία είναι δεύτερη σε παραγγελίες, τοποθέτησε (στο ναυπηγείο της SHI) παραγγελίες για πέντε νεότευκτα αξίας 954 εκατ. δολαρίων (τα στοιχεία της VesselsValue αφορούν το διάστημα 1 Ιανουαρίου 2018 με 24 Δεκεμβρίου και έτσι, δεν περιέχουν τις δύο παραγγελίες μεταφοράς LNG από τη Gaslog που ανακοινώθηκαν στις 27 Δεκεμβρίου).

 

Είχε προηγηθεί η επέκταση συμφωνίας της GasLog με την Cheniere Energy, η οποία προχώρησε σε επιπλέον ναυλώσεις δύο πλοίων της ελληνικής εταιρίας, επταετούς διάρκειας. Ακολουθούν η Capital Gas, του Βαγγέλη Μαρινάκη, με 4 νεότευκτα, αξίας 744 εκατ. δολ.,  η Alpha Gas με παραγγελίες τριών πλοίων αξίας 557 εκατ. δολαρίων και η Minerva Marine του  Aνδρέα Μαρτίνου, με παραγγελίες για τρία νεότευκτα πλοία αξίας 550 εκατ. δολαρίων. Όλοι οι υπόλοιποι Greeks, τοποθέτησαν παραγγελίες, οι οποίες μετά… κόπων κατάφεραν να ξεπεράσουν τις παραγγελίες του Χρήστου Οικονόμου, αφού έφτασαν τα 3,863 δισεκατομμύρια δολάρια.

 

 

Τα deals

Φυσικά, αυτό το κρεσέντο παραγγελιών από τον Έλληνα εφοπλιστή, δεν είναι τυχαίο. Κάθε άλλο! Συνδέονται με την «έκρηξη» που αναμένεται στις μεταφορές LNG, καθώς το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο προβάλλει ως ένα καθαρότερο και οικονομικότερο καύσιμο για τη ναυτιλία, την παραγωγή ενέργειας κ.α. Και, στον κόσμο της ναυτιλίας, τίποτα δεν είναι τυχαίο…

 

Έτσι, λοιπόν, και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η TMS Cardiff Gas, προσβλέπει σε κέρδη, τα οποία θα προκύψουν από τις παραγγελίες των πλοίων της. Αυτό άλλωστε, είναι κάτι το οποίο συνηθίζουν να κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, δηλαδή να «κλειδώνουν» την κερδοφορία των πλοίων τους πριν καν τα παραλάβουν και ο Χρήστος Οικονόμου το ξέρει αυτό, όχι μόνο από τον πατέρα του, αλλά και από τη θητεία του στη Heidmar, αλλά και στη Wall Street, στη Lazard. Δεν αποτέλεσε έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι στα τέλη του έτους, η Cardiff ανακοίνωσε ότι έκλεισε μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης για τέσσερα από τα νεότευκτα πλοία LNG που περιμένει, με τον ενεργειακό κολοσσό Shell, για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτή, λοιπόν, είναι η αρχή ενός λαμπερού success story…

 

 

ΤΟ DEAL ΜΕ ΤΗΝ ENVIROCLEANSE LLC

Ο Όμιλος Ρέστη επενδύει στην τεχνολογία

Με την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης νερού έρματος να είναι πλέον υποχρεωτική διεθνώς (από το 2017, με ορίζοντα συμμόρφωσης για τις ναυτιλιακές το 2024), βάσει της σχετικής συνθήκης του IMO, ο Όμιλος Ρέστη “τρέχει”, επενδύοντας δυνατά στη νέα τεχνολογία πάνω στον τομέα. Η Enterprises Shipping & Trading του Βίκτωρα Ρέστη, έκλεισε συμφωνία -αξίας αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων- με την Envirocleance LLC (της Berkshire Hathaway) για την τοποθέτηση καινοτόμων συστημάτων διαχείρισης των υδάτων που βρίσκονται στις δεξαμενές έρματος των πλοίων.

 

Η συμφωνία αφορά την τοποθέτηση της τεχνολογίας inTank της εταιρίας σε περισσότερα από 30 πλοία, τόσο φορτηγά, όσο και δεξαμενόπλοια, της ελληνικής ναυτιλιακής. Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα είναι το πρώτο εγκεκριμένο Ballast Water Treatment System χωρίς τη χρήση φίλτρου και άρα χωρίς την υποχρέωση αλλαγής του στη διάρκεια της παραμονής του πλοίου σε κάποιο λιμάνι.

 

Με τον τρόπο αυτό, προστατεύονται τα οικοσυστήματα από την απελευθέρωση “ξένων” θαλασσίων ειδών και οργανισμών, αλλά και υπολειμμάτων χημικών ουσιών, λιπαντικών, άλλων προϊόντων πετρελαίου και ιζημάτων. Τα πρώτα καινοτόμα τέτοια συστήματα, θα αρχίσουν να τοποθετούνται στα πλοία της Enterprises Shipping and Trading στο δεύτερο τρίμηνο του 2019, με ορίζοντα υλοποίησης του έργου την πενταετία. O υπεύθυνος στόλου της εταιρίας, εξήγησε ότι η Enterprises δεν είχε επιλέξει κάποια λύση, λόγω της κανονιστικής αβεβαιότητας, αλλά και της καθυστέρησης -και συνεπώς απώλειας εσόδων- που προκαλούσε η ανάγκη φιλτραρίσματος του νερού στα έρμα σε κάθε λιμάνι.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΤα σημερινά πρωτοσέλιδα
Επόμενο άρθροΑπαγορευτικό απόπλου από Πειραιά και Ραφήνα -Κλειστό το Ρίο-Αντίριο