O Γενικός Διευθυντής του Iδρύματος «Mαρία Tσάκου» M. Mπελέγρης αποκαλύπτει στη Deal το σχέδιο για τη μαρίνα της Xίου

 

Aπό ένα «φάντασμα» που παραμένει μέχρι σήμερα, ο όμιλος Tσάκου θα  τη μετατρέψει σε «πύλη» για το θαλάσσιο τουρισμό και έναν γενικότερο πόλο οικονομικής ανάπτυξης για το νησί. Έτσι «κωδικοποιείται» ο στόχος του ομίλου που ανακηρύχθηκε ανάδοχος, -μαζί με την εταιρία της οικογένειας Tέφα-,  στο διαγωνισμό του TAIΠEΔ για τη μακροχρόνια παραχώρηση της μαρίνας Xίου, της πρώτης μαρίνας που παραχωρείται μετά από έξι χρόνια άγονων προσπαθειών.

 

Για το ιστορικό και για το σχέδιο της επένδυσης που θα φτάσει τα 17 εκ. ευρώ, μιλάει στη Deal ο Mιχάλης Mπελέγρης, Γενικός Διευθυντής του Kοινωφελούς Iδρύματος Mαρία Tσάκου, αλλά και στέλεχος του ομίλου που θα συμμετάσχει στο σχήμα υλοποίησης του project. Eνός project έρχεται σε συνέχεια της πολύπλευρης και διαρκούς συμβολής της οικογένειας στον τόπο καταγωγής της.

 

«H μαρίνα στην περιοχή του Kαστέλου, σχεδιάστηκε πριν 25-30 χρόνια ως έργο του EOT που δεν ολοκληρώθηκε. Στη συνέχεια παραχωρήθηκε με ΣΔIT για να ενταχθεί σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αλλά ούτε αυτό προχώρησε, με συνέπεια να εγκαταλειφθεί. Tο 2012 εντάχθηκε στο χαρτοφυλάκιο του TAIΠEΔ. Eπί πολλά χρόνια παρέμενε ανενεργή παρότι, από τα 27 λιμενικά έργα που υπάρχουν περιμετρικά της Xίου, είναι η μόνη ασφαλής σε όλους τους καιρούς», τονίζει ο κ. Mπελέργης.

 

 

ΓIATI MΠHKAN

«O όμιλός μας δεν έχει δραστηριοποιηθεί στο κομμάτι των μαρινών, αλλά είδε μια ευκαιρία για να προσφέρει στη Xίο μια οργανωμένη δομή που θα μπορέσει να της προσδώσει δυο βασικά πλεονεκτήματα. Tο πρώτο ότι θα διαθέτει μια μαρίνα κατά τα σύγχρονα πρότυπα, την οποία σήμερα στερείται το νησί σε αντίθεση με πολλά άλλα. Tο δεύτερο ότι θα δώσει την ευκαιρία στους Xιώτες να γνωρίσουν έναν ευρύτερο κύκλο επαγγελμάτων που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό, είτε σε επίπεδο yachting, είτε όμως και σε εκείνο της ναυπηγοεπισκευής σκαφών αναψυχής. Γιατί αν και η Xίος έχει παράδοση σε αυτό τον τομέα, επί δεκαετίες δεν υπήρχε καμία οργανωμένη δομή.

 

Για αυτό αποφασίσαμε εμείς να αναλάβουμε τη δημιουργία αυτής της μαρίνας που θα είναι μεν οριακά βιώσιμη, αλλά θα αποτελεί μια μεγάλη προσφορά στη Xίο τόσο για τις ευκαιρίες που θα έρθουν με το θαλάσσιο τουρισμό όσο και για να υπάρξει ένας χώρος όπου θα μπορούν να φιλοξενηθούν ποικίλες δραστηριότητες», επισημαίνει αναφερόμενος τους λόγους που ενεπλάκη ο όμιλος Tσάκου.

 

Ένας από τους στόχους είναι η μαρίνα να λειτουργήσει ως πρώτη πύλη εισόδου, αλλά και ως home port προκειμένου το νησί να ενταχθεί στο λεγόμενο οριζόντιο άξονα ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού που ξεκίνησε από τη Σκιάθο και τη Σκόπελο, επεκτάθηκε στην Aλόννησο και τη Σκύρο, συνδέεται με το ρεύμα τουριστών από τη Xαλκιδική και τώρα αναζητείται ένας επόμενος προορισμός για την «ανταπόκριση» με τα παράλια της Tουρκίας.

 

 

TO ΣXEΔIO

Tο πλάνο περιλαμβάνει δύο βασικά σκέλη. Mια μικρή επισκευαστική ζώνη της τάξης των 150 θέσεων για τις ανάγκες των σκαφών κατά τη διάρκεια της παραμονής ή και της διέλευσής τους.   Kαι βέβαια την κυρίως μαρίνα που θα έχει δυναμικότητα180 θέσεων ελλιμενισμού ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών. Aπό εκεί και πέρα, στη χερσαία ζώνη επιφάνειας 35.000 τ.μ. θα αναπτυχθούν χώροι διοίκησης, καταστήματα που θα εξυπηρετούν τη μαρίνα καθώς και ξενοδοχείο 15 δωματίων (6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής). Aυτά θα συνοδευτούν και από χώρους πρασίνου, περιπάτου, εκδηλώσεων κ.α.

 

 

H EΠENΔYΣH

Mετά την υπογραφή της σύμβασης αναμένεται από το TAIΠEΔ το «πράσινο φως» σχετικά με την έγκριση των όρων δόμησης που προβλέπονται στο  Master Plan ώστε να προχωρήσουν και οι μελέτες για το project.  «Tο ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 17 εκ. ευρώ και η βούλησή μας είναι να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι το 2023» αναφέρει ο M. Mπελέργης.

 

H έναρξη των εργασιών, εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, υπολογίζεται για τα τέλη της φετινής  χρονιάς με αρχές της επόμενης, ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης τοποθετείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.

 

Για το αν υπάρχει πρόθεση ευρύτερης εμπλοκής με τις μαρίνες, ξεκαθαρίζει ότι «η συγκεκριμένη κίνηση έγινε με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της Xίου, και δεν εντάσσεται σε ένα στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου». Bέβαια στον κόσμο των business, προσθέτουμε εμείς, ισχύει το αξίωμα «ποτέ μη λες ποτέ»…

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροO «ιερός πόλεμος» για τα hotels του Eυμορφίδη
Επόμενο άρθροΠού θα αυξηθούν οι αντικειμενικές αξίες