Το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας (Global Wellness Institute-GWI) παρουσίασε μια έρευνα που καταδεικνύει ότι ο τουρισμός ευεξίας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ταχύτερους ρυθμούς από τον τουριστικό κλάδο συνολικά τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θα επιζητούν υπηρεσίες, που βελτιώνουν την υγεία τους.

 

Η έρευνα του GWI παρουσιάστηκε χθες στην έκθεση WTM 2018 του Λονδίνου. Σύμφωνα με αυτήν ο τουρισμός ευεξίας, θα αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5% μέχρι το 2022, πολύ ταχύτερα από την ετήσια αύξηση του 6,4% που προβλέπεται για τον συνολικό παγκόσμιο τουρισμό.

 

Μόνο για τη περσινή χρονιά (2017) εκτιμάται ότι οι τουρίστες ευεξίας δαπάνησαν 639,4 δισ. Δολάρια, ποσό που θα φτάσει τα 919 δισεκατομμύρια μέχρι το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 18% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Όσον αφορά τον αριθμό των ταξιδιών για τουρισμό ευεξίας, θα αυξηθούν κατά 8,1% ετησίως, φθάνοντας τα 1,2 δισεκατομμύρια το 2022.

 

“Στην ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας συμβάλλει η αύξηση της παγκόσμιας μεσαίας τάξης, η αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών να υιοθετήσουν έναν life-style ευεξίας, η αύξηση του ενδιαφέροντος για βιωματικά ταξίδια και το γεγονός ότι πλέον οι αεροπορικές πτήσεις και οι ταξιδιωτικές επιλογές είναι οικονομικά προσιτές”, αναφέρουν οι ερευνητές του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ευεξίας.

 

Η Ευρώπη παραμένει ο προορισμός με τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιών ευεξίας (292 εκατομμύρια το 2017), ενώ η Βόρεια Αμερική στέφεται πρωταθλήτρια στις δαπάνες για τουρισμό ευεξίας (241,7 δισ. δολάρια το 2017). Η Ασία, ωστόσο, καταγράφει αυξημένα έσοδα από τις δαπάνες για τουρισμό ευεξίας, λόγω των ισχυρών οικονομιών στις ασιατικές χώρες και τη διεύρυνση της μεσαίας τάξης.

 

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η έκθεση στο γεγονός ότι το 2017, οι διεθνείς τουρίστες δαπάνησαν στα ταξίδια ευεξίας κατά μέσο όρο 1.528 δολάρια ανά ταξίδι, 53% περισσότερα από τον παραδοσιακό τουρίστα. “Η πριμοδότηση για τους εγχώριους τουρίστες ευεξίας είναι ακόμη υψηλότερη. Με 609 δολάρια ανά ταξίδι, ξοδεύουν κατά 178% περισσότερα από τον τυπικό εγχώριο τουρίστα”, επισημαίνεται ακόμα

 

Το βασικό συμπέρασμα, είναι ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις αξίζει να εισαγάγουν υπηρεσίες ευεξίας στις υπηρεσίες τους, για παράδειγμα αναφέροντας τις περιπτώσεις αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών, που προσφέρουν θεραπείες σπα, μαθήματα ευεξίας και υγιεινές επιλογές φαγητού.

 

Καθόλου τυχαία, τα “υγιεινά ξενοδοχεία” αποτελούν πλέον μια mainstream επιλογή, με εξοπλισμό γυμναστικής, υγιεινά σνακ και συνεργασίες με μάρκες ευεξίας. Παρόμοια τάση παρατηρείται στον τομέα της κρουαζιέρας, που δίνεται έμφαση στις υπηρεσίες ευεξίας.

 

Επίσης, προορισμοί ανά τον κόσμο προωθούν πραγματικά αυθεντικό τοπικό τουριστικό προϊόν, με πολλά χαρακτηριστικά ευεξίας. Παρατηρείται γενικώς μια μετατόπιση από την “κατανάλωση” στη “συμβολή”, λένε οι συντάκτες της έκθεσης, καθώς οι ταξιδιώτες έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του αντίκτυπού τους στις κοινότητες που επισκέπτονται. Μια τάση που μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που επιφέρει ο υπερτουρισμός (overtourism).

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Αν δεν συμφωνήσουν οι ιερείς, δεν θα γίνει τίποτα»
Επόμενο άρθροΕνεργειακός και εμπορικός κόμβος τριών ηπείρων η Ελλάδα