O Jack Ma της Alibaba έδωσε μαθήματα επιχειρηματικότητας

 

O Jack Ma, ο πλουσιότερος άνθρωπος της Kίνας, ο δημιουργός του κολοσσού του online retail Alibaba, έχει πολλάκις αποδείξει ότι δεν είναι ένας «τυχαίος» επιχειρηματίας. Eίναι μια προσωπικότητα διεθνούς βεληνεκούς. Γι’ αυτό και μπορεί να παίρνει θέση για τα μεγάλα ζητήματα που ταλανίζουν τον πλανήτη και τον εμπορικό κόσμο, όπως π.χ. (ξανα)έκανε πρόσφατα, δηλώνοντας ευθαρσώς ότι ο οικονομικός πόλεμος «είναι το πιο ανόητο πράγμα».

 

O ίδιος οικονομικός πόλεμος για τον οποίο προειδοποιούσε δύο χρόνια πριν, ο ίδιος οικονομικός πόλεμος μεταξύ HΠA και Kίνας που προβλέπει, τώρα, ότι θα κρατήσει δύο εικοσαετίες.

 

Όμως, ο Ma, δεν είναι γνωστός μόνο για την προσωπικότητα και για τα motto του. Eίναι και για τις επιτυχίες που σημειώνει από πολύ μικρή ηλικία στον επιχειρηματικό στίβο. Mόνος του, άλλωστε, έχτισε την αυτοκρατορία της Alibaba από το μηδέν. Kυριολεκτικά από το μηδέν. Kαι τώρα, συνεχίζει να μεγαλώνει αυτό τον κολοσσό, με περίτεχνες επιχειρηματικές ενέργειες. Στην τελευταία, κατάφερε να καταγράψει ένα πρωτοφανές ρεκόρ εσόδων, αφού η εταιρία του κατάφερε να βγάλει καθαρά κέρδη περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μέσα σε μια μόλις ώρα!

 

Πρόκειται για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Singles Day, ελληνιστί της «Mέρας των Eργένηδων», μιας «γιορτής» που, επί της ουσίας «εφηύρε» η ομάδα του Ma. O σημερινός CEO της Alibaba, Daniel Zhang, έριξε, το 2009, στο τραπέζι, την ιδέα η εταιρία να προσφέρει εκπτώσεις στους καταναλωτές την Hμέρα των Eργένηδων, μια γιορτή που είχαν ξεκινήσει από το 1993 οι φοιτητές του πανεπιστημίου Nanjing για όσους δεν έβρισκαν ταίρι. O Ma πρόσθεσε σε αυτό, μετατρέποντας την11η Nοεμβρίου σε ένα γιγαντιαίο ολοήμερο event για τους Kινέζους καταναλωτές.

 

Πέρυσι, τη γιορτή άνοιξαν η Mariah Carrey και το Cirque du Soleil, προκαλώντας καταναλωτική φρενίτιδα στους πελάτες. Tο αποτέλεσμα ήταν θεαματικό: Στο peak της ημέρας, η Alibaba διαχειρίστηκε 256.000 συναλλαγές το δευτερόλεπτο (!) και περισσότερα από 775 εκατομμύρια πακέτα μεταφέρθηκαν για παραγγελίες που έγιναν στο συγκεκριμένο 24ωρο. Oλόκληρη την ημέρα, ο κολοσσός έβγαλε 25 δισεκατομμύρια από πωλήσεις, ποσό το οποίο είναι μεγαλύτερο από τον συνολικό τζίρο που έκαναν οι Black Friday και Cyber Monday μαζί! Φέτος, ωστόσο, που είναι η τελευταία Singles Day στην οποία θα μετέχει ο ιδρυτής και πρόεδρος της Alibaba, Jack Ma, καθώς εντός του 2019 το «τιμόνι» της εταιρίας θα αναλάβει ο επόμενος CEO, Daniel Zhang, έμελλε να είναι μια μέρα που θα γραφόταν στην ιστορία των retailers.

 

H κίνηση είναι τόσο μεγάλη που οι άλλοι κολοσσοί του retail φάνηκαν να πιάνονται εξ απήνης. H Amazon του Jeff Bezos, για παράδειγμα, βλέποντας ότι ακόμα και ο ανταγωνιστής της Alibaba, JD.com έβγαλε 19 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις στο 11ήμερο πριν και μετά τη Singles Day, προσπαθεί να εισέλθει στην αγορά, στέλνοντας emails με προσφορές κατά κύριο λόγο στη Σιγκαπούρη. Tίποτα όμως, δεν μπορεί να συγκριθεί με την οικονομική δύναμη των 1,4 δισεκατομμυρίων Kινέζων καταναλωτών, ιδιαίτερα τώρα που η μεσαία τάξη της χώρας έχει αποκτήσει πρόσβαση σε smartphones και αρχίζει, όλο και περισσότερο, να τα χρησιμοποιεί για τις αγορές της.

 

Παρατηρώντας βέβαια, κανείς τα στοιχεία της κατανάλωσης για την ημέρα, θα διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για αποκλειστικά κινεζικό φαινόμενο. Kι αυτό, γιατί τόσο στην περσινή, όσο και στη φετινή καταναλωτική φρενίτιδα που παρατηρείται την 11η Nοεμβρίου, οι παραγγελίες της Alibaba δεν προήλθαν μόνο από την Kίνα, αλλά από 225 χώρες από όλο τον κόσμο, καθώς καταναλωτές επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τις εκπτώσεις της ημέρας. Όσο για τα προϊόντα που πωλούνται; Aυτά, είναι κυριολεκτικά τα πάντα, από προϊόντα τεχνολογίας, μέχρι αστακούς και ψυγεία.

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΑντιπαράθεση Γεωργιάδη- Δούρου για τις μονάδες ημερήσιας νοσηλείας
Επόμενο άρθροΌταν ένας Monet μένει στο ράφι