Ο τ. υπουργός και τα… φτερά του

 

Ήταν το μακρινό 1997, όταν ερχόταν στην Ελλάδα ένα, άγνωστο τότε, ενεργειακό ποτό, το οποίο είχε τις ρίζες του σε μια παραδοσιακή ταϋλανδέζικη συνταγή που χρησιμοποιούσαν οι οδηγοί φορτηγών για να αντέχουν τα μακρινά ταξίδια. Το όνομα του αναψυκτικού, που ερχόταν σε ένα ασυνήθιστο, μακρόστενο ασημί – μπλε κουτάκι, ήταν Red Bull. «Κόκκινος Ταύρος», όπως ήταν η ονομασία του και στην Ταϋλάνδη και στην υπόλοιπη Ευρώπη, στην οποία είχε παρουσιαστεί μια δεκαετία νωρίτερα. Πολύ γρήγορα, το Red Bull θα γινόταν τόσο δημοφιλές παγκοσμίως, που η εταιρία, η οποία το παρασκευάζει, θα είχε, μεταξύ άλλων, τέτοια οικονομική δύναμη ώστε να «τρέχει» δικό της διαστημικό πρόγραμμα, ανάλογο της NASA!

 

Στην Ελλάδα, την ευκαιρία για τη διανομή του διάσημου (πια) ποτού με το σλόγκαν «δίνει φτερά», άρπαξε η εισαγωγική εταιρία Mantis, την οποία είχε ιδρύσει ο Δημήτρης Χατζής το 1975. Στα Τρίκαλα, ο γιος του βουλευτή Θόδωρου Σκρέκα, Κώστας, ο οποίος είχε τελειώσει μηχανικός, αλλά είχε επιλέξει να δοκιμάσει την καριέρα του, αγοράζοντας ένα βαν και πουλώντας ζαχαρώδη προϊόντα σε περίπτερα, είδε μια τεράστια ευκαιρία να ανοίγεται με αυτό το περίεργο, κιτρινωπό ανθρακούχο ποτό.

 

Γρήγορα, κατάφερε να πάρει θέση managing director στη Mantis και να γίνει το «μυαλό» πίσω από την εμπορική επιτυχία που θα έκανε το Redbull στην Ελλάδα. Με το ενεργειακό ποτό να σαρώνει σε πωλήσεις σε όλη τη χώρα, το 2001, ως μέτοχος της Mantis, άνοιξε μια ακόμα εταιρία, τη Fortis, ως δίκτυο Direct Sales Distribution.

 

Από εκεί και μετά, οι επιχειρηματικές επιτυχίες του νέου, ο οποίος αργότερα θα γινόταν υπουργός Ανάπτυξης και σήμερα βουλευτής Τρικάλων (τομεάρχης της ΝΔ σε θέματα ενέργειας), θα διαδέχονταν η μία την άλλη. Το Red Bull του άνοιξε τα «φτερά» στον κόσμο των επιχειρήσεων, καθώς ο Τρικαλινός επιχειρηματίας «είδε» νωρίς ότι το pioneer ενεργειακό ποτό βασιζόταν πολύ στη σωστή τοποθέτησή του στα σημεία διανομής και πώλησης. Και έτσι, κατάφερε σχεδόν να εξαφανίσει τον ανταγωνισμό των άλλων ποτών που ήρθαν να πάρουν το μερίδιο αγοράς του Red Bull, με κυρίαρχο το Monster, το οποίο φέρνει στην Ελλάδα η 3 Ε, η οποία όμως δεν κατάφερε να εκμεταλλευθεί το «προσόν» της τοποθέτησής του δίπλα από την Coca- Cola.

 

Πολυεθνικές

 

Η εταιρία στην οποία είναι αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος (Fortis), έχει ετήσιο τζίρο 15,2 εκατ. ευρώ (στοιχεία ισολογισμού 2016), ενώ η εταιρία στην οποία είναι μέτοχος (Mantis) 18,2 εκατομμύρια (επίσης ισολογισμός του 2016) και, εκτός από τη συμφωνία αποκλειστικής διανομής των Red Bull και τη συνεργασία με τη Marbo (θυγατρική της Pepsico στη Σερβία), έχει την αποκλειστική συνεργασία για τη διανομή και διαχείριση κάποιων από τα γνωστότερα προϊόντα στην ελληνική αγορά και έχει καταφέρει να συνάψει σχέσεις αποκλειστικής συνεργασίας με μεγάλες πολυεθνικές. Ανάμεσα σε αυτές, βρίσκουμε την εταιρία μπαταριών Energizer, την πολυεθνική αντηλιακών Hawaian Tropic, τη Wilkinson (ξυραφάκια), τη Mars Hellas S.A. για το κανάλι του impulse (Mars, M&M, Snickers, Maltesers, Milky way, Twix, Orbit, Uncle Ben’s, Whiskas), και τη The Reformed Spirits company Ltd (Martin Millers).

 

Από εκείνη την επιμονή να μην ακολουθήσει τον «εύκολο δρόμο» που θα του πρόσφερε το επάγγελμα που είχε σπουδάσει, ή το «βόλεμα» από τον πατέρα του, αλλά να ανοίξει τα φτερά του στο επιχειρείν με εκείνο το περίεργο ποτό που θα εισήγαγε από την Αυστρία, ο Κώστας Σκρέκας βρίσκεται σήμερα στην κεφαλή ενός ομίλου, ο οποίος έχει 124 εργαζομένους, πανελλαδική οργάνωση με τμήματα πωλήσεων σ’ όλα τα κανάλια διανομής, 13.360 τμ έκταση ιδιόκτητων αποθηκών και γραφείων στην Αθήνα, υποκαταστήματα-γραφεία επιπλέον σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, 7.000 πελάτες – τελικά σημεία πώλησης σ’ όλη την Ελλάδα, 5.260 ελεγχόμενα καταστήματα πώλησης αλυσίδων καταναλωτικών προϊόντων και 850 απευθείας τιμολογούμενους πελάτες (δίκτυα διανομής, χονδρέμποροι) σ’ όλη την Ελλάδα.

 

 

  Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροAνεβάζει ρυθμούς με νέα deals
Επόμενο άρθροΡίχνει το γάντι στον πατέρα του ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος