Προς κατάρρευση ο διαγωνισμός – Χάσμα Μυτιληναίου – ΔΕΗ για την αποτίμηση για Μελίτη

 

Προς το ναυάγιο οδηγείται ο διαγωνισμός πώλησης των λιγνιτικών σταθμών της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη και τη Μελίτη, καθώς το χάσμα μεταξύ Μυτιληναίο και ΔΕΗ φαίνεται αγεφύρωτο.

 

Πληροφορίες από το περιβάλλον του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμούν ότι το χάσμα μεταξύ του το προτεινόμενου οικονομικού τιμήματος του μοναδικού υποψήφιου επενδυτή, της «Μυτιληναίος», για τον σταθμό της Μελίτης είναι τεράστιο σε σχέση με την αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή της ΔΕH.

 

Η  «Μυτιληναίος» καλείται έως τις 12 το μεσημέρι να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά σε σχέση με εκείνη που υπέβαλε προχθές. Η πρόταση που έχουν ήδη από προχθές στα χέρια τους στην οδό Χαλκοκονδύλη περιλαμβάνει «όλα τα στοιχεία και την εικόνα που αντίκρισαν οι ειδικευμένοι της εισηγμένης κατά τη διάρκεια της οικονομικής και τεχνικής αξιολόγησης της μονάδας».

 

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, εάν τελικά ναυαγήσει ο διαγωνισμός και δεν γίνει αποδεκτή η πρόταση της «Μυτιληναίος», η κυβέρνηση αναμένεται να διεκδικήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την επανάληψη του διεθνούς διαγωνισμού.

 

«Η «κόκκινη» γραμμή είναι να βγουν ξανά σε διαγωνισμό οι ίδιοι λιγνιτικοί σταθμοί. Μπορούν», λένε στελέχη του ΥΠΕΝ, «να βελτιωθούν τεχνικά όροι της πώλησης, ενώ στις προθέσεις είναι ο διαγωνισμός να μην διοργανωθεί από τη ΔEΗ αλλά από ανεξάρτητο φορέα».

 

Επιπλέον, το υπουργείο εκτιμά ότι δεν μπορούν να κινηθούν στη νέα διαγωνιστική διαδικασία, εκτός του ψηφισμένου νόμου, λόγω της οριακής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, ενώ στις «κόκκινες» γραμμές συμπεριλαμβάνονται και η μη αποδοχή πρότασης από την πλευρά των Βρυξελλών που να προσομοιάζει ή να είναι ίδια με εκείνη της «μικρής ΔΕΗ».

 

Η κυβέρνηση πάντως επιθυμεί διακαώς να κλείσει το ζήτημα των λιγνιτικών με κύριο στόχο να έχει κλείσει ο νέος διαγωνισμός στο τέλος του Μαρτίου.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣτηρίζομε διαχρονικά την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
Επόμενο άρθρο«Σαφάρι» ελέγχων το 2019 από την ΑΑΔΕ