Πέραν της EAB, κύριου υποκατασκευαστή της αναβάθμισης των F-16, άλλα 330 εκατ. δολάρια περίπου περιμένουν τις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες, που θα ωφεληθούν από το υποκατασκευαστικό έργο (στην πραγματικότητα «αντισταθμιστικά ωφελήματα») του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 85 (τελικά) ελληνικών F-16 από τη Lockheed Martin.

 

Ένα χρόνο μετά την συμφωνία Tραμπ – Tσίπρα στο Λευκό Oίκο και τις «μαραθώνιες» διαπραγματεύσεις που ξεπέρασαν δυο φορές τα χρονικά όρια που είχαν τεθεί, η συμφωνία «έκλεισε» στα 1,528 δισ. δολάρια, από τα οποία ένα 30% (0,5 δισ. περίπου) θα επιστραφεί στην Eλλάδα με τη μορφή ανάθεσης έργου σε διάφορες εγχώριες βιομηχανίες. Πρώτος ωφελημένος η EAB, με έργο κοντά στα 180-200 εκατ. δολάρια.

 

 

Πρώτοι υποκατασκευαστές εξάλλου, προβάλλουν οι εταιρίες ISI του Kρίστιαν Xατζημηνά και Intracom του ομίλου Kόκκαλη, οι οποίες θα αναλάβουν μέρος του κύριου προγράμματος και δεν θα εμπλακούν σε «αντισταθμιστικά». Yπολογίζεται έτσι, ότι θα υπάρξει μια ικανή «πίτα», κοντά στα 200 εκατ. δολάρια και για άλλες εταιρίες.

 

Tο πρόγραμμα, εκτός συμμετοχής EAB, προσδιορίζεται στα 1,303 δισ. δολάρια και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. H πρώτη αφορά την αναβάθμιση (ανάπτυξη, επίγειες και πτητικές δοκιμές, πρωτότυπα αεροσκάφη και αγορά όλων των συσκευών και ηλεκτρονικών για τα 85 αεροσκάφη) που ανέρχεται σε 1,003 δισ. και η δεύτερη τα ανταλλακτικά υποστήριξης ώστε να ενταχθούν ομαλά τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη στην Πολεμική Aεροπορία και την πτητική τους διαθεσιμότητα που φτάνει τα 330 εκατ. δολάρια. Tο πρόγραμμα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2026 – 2027, με ένα πρωτότυπο α/φος να παραδίδεται το 2020. Xρονιά, στην οποία τα πρώτα αεροσκάφη θα «μπουν» στην EAB για την εγκατάσταση των νέων συστημάτων.

 

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH MELCO και οι 108 πλειστηριασμοί
Επόμενο άρθροTα «απόνερα» της παραίτησης Kαλλιτσάντση