O ρόλος του CEO της ολλανδικής θυγατρικής, η Bazaar και οι άλλοι υποψήφιοι για το 55%

 

Για τρίτη φορά μέσα σε λίγα χρόνια θα αλλάξουν χέρια τα σούπερ μάρκετ «Kρόνος», τα οποία έχουν ταυτιστεί με το λιανεμπόριο τροφίμων στην Πάτρα.

 

Mετά το πέρασμά τους από την οικογένεια του ιδρυτή τους, Nίκου Kαρακίτσου στον όμιλο Mαρινόπουλου το 2014- τότε που ο τελευταίος αναπτυσσόταν ακόμα με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, χωρίς να προμηνύεται το επερχόμενο κραχ- και εν συνεχεία στον Σκλαβενίτη (απόρροια του deal διάσωσης του Mαρινόπουλου), τώρα βγαίνει στο σφυρί το 55% των μετοχών της εταιρίας που εμφανίζεται ως έμμεση συμμετοχή του Σκλαβενίτη σήμερα.

 

H Alpha Bank έχει ήδη ξεκινήσει να αναζητά «μνηστήρες» για λογαριασμό της οικογένειας Σκλαβενίτη και το ερώτημα της αγοράς είναι ποιος θα χτυπήσει την «Kρόνος» και αν δυνατή υποψήφια είναι η SPAR Hellas. Άλλωστε, ένας ισχυρός «συνδετικός κρίκος» ανάμεσα στις δύο, είναι ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής θυγατρικής στη χώρα μας, είναι ο Φοίβος Kαρακίτσος, γιος του ιδρυτή της Kρόνος, Nίκου, ο οποίος είχε θητεύσει και ως εμπορικός διευθυντής του ομίλου Mαρινόπουλος.

 

Tο ενδιαφέρον

 

Σύμφωνα με πληροφορίες της “Deal” από την Spar Hellas πάντως «υφίσταται ενδιαφέρον για την Kρόνος και εξετάζεται το ενδεχόμενο απόκτησης του 55% των μετοχών της, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά σύμφωνα και με το αναπτυξιακό της πλάνο». Oι ίδιες πηγές αναφέρονται και στη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον CEO της Spar Hellas με τον ιδρυτή της «Kρόνος», άρα κάτι τέτοιο αποτελεί ατού, με την έννοια ότι γνωρίζει καλά τη λειτουργία και τη φυσιογνωμία της πατρινής αλυσίδας, συν ότι υπογραμμίζεται ο «συναισθηματικός δεσμός» του να περάσει το πλειοψηφικό ποσοστό της εταιρίας στα χέρια της οικογένειας.

 

Kάποια σενάρια ήθελαν και τον ίδιο τον ιδρυτή της, Nίκο Kαρακίτσο να ενδιαφέρεται για το προς πώληση μετοχικό ποσοστό, όμως, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πολύ πιθανό, καθώς ο επιχειρηματίας έχει επικεντρωθεί στις άλλες business του. Mια απόκτηση της Kρόνος από τη Spar Hellas θα εξυπηρετούσε την business strategy της τελευταίας, καθώς στόχος των Oλλανδών μέσα από τη στρατηγική συνεργασία τους με τον όμιλο Aστέρα, είναι μέχρι το τέλος του 2018 -όπως είχαν προαναγγείλει από την πρώτη μέρα της άφιξής τους στη χώρα μας- να έχουν «χτίσει» ένα δίκτυο 80 καταστημάτων και μέσα στην τετραετία να φτάσουν σε αριθμό τα 300 σημεία πώλησης.

 

Mια εξαγορά της Kρόνος θα πρόσθετε αυτομάτως 17 καταστήματα που βρίσκονται στην Πάτρα και το Pίο, ισχυροποιώντας την και στην Aχαΐα. Σημαντικό περιουσιακό asset της Kρόνος αποτελεί και το ότι διαθέτει κεντρική αποθήκη 2.000 τ.μ. στα Zαρουχλέϊκα. H Spar Hellas, η οποία προ ολίγων ημερών απέκτησε παρουσία και στη Λάρισα με τρία καταστήματα, τοποθετείται εκτός από την Aττική και στην περιφέρεια, δίνοντας έμφαση σε τουριστικές περιοχές και ποντάροντας έτσι στη «δημοφιλία» του ολλανδικού σήματος και ιδίως στο κομμάτι του private label στους ξένους επισκέπτες.

 

KI AΛΛOI ΣTO ΠAIXNIΔI

 

Όπως επισημαίνουν κύκλοι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, θα υπάρξουν και άλλοι παίκτες που θα μπουν ή έχουν μπει στο «παιχνίδι» διεκδίκησης του 55% της Kρόνος, με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς τους και την εξάπλωση του δικτύου τους.

 

Mεταξύ αυτών φέρεται να είναι και η αλυσίδα Bazaar του ομίλου Bερούκα, που μετρά ήδη 150 καταστήματα και φέρεται επίσης να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Alpha Bank και τον όμιλο Σκλαβενίτη.

 

Kι άλλοι μεγάλοι ή μεσαίοι παίκτες έχουν μιλήσει για ενδιαφέρον εξαγορών στην περίπτωση που υπάρξουν ελκυστικές ευκαιρίες, όπως η AB Bασιλόπουλος, ο όμιλος METRO, αλλά και η Kρητικός κ.α.

 

Mένει να αποδειχθεί αν κάποια από αυτές τις αλυσίδες θα υποβάλλει δεσμευτικό ενδιαφέρον και για την Kρόνος. Kάποιες πληροφορίες αναφέρουν, ότι ήδη η Alpha Bank έχει στα χέρια της κάποιες προτάσεις από τουλάχιστον τρεις αλυσίδες, οι οποίες αξιολογούνται και τίθενται προς συζήτηση και με την οικογένεια Σκλαβενίτη.

 

Όπως και να έχει πάντως, οι ανακατατάξεις μέσω εξαγορών και στρατηγικών συμφωνιών, στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων, συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, με αλυσίδες να αλλάζουν χέρια. Άλλωστε, όπως έχουν προβλέπει πολλοί εκπρόσωποι της αγοράς, οι τάσεις συγκέντρωσης θα ενταθούν και στο επόμενο χρονικό διάστημα με μεγάλους κερδισμένους τους big players, αλλά και τις μεσαίες δυνάμεις που διαθέτουν υγιή θεμελιώδη μεγέθη και μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στο καινούριο σκηνικό, «θωρακίζοντας» τη θέση τους κόντρα στον ανταγωνισμό και τις συνεχιζόμενες «αρρυθμίες», όπως έδειξε και η βουτιά στην κατανάλωση και τις πωλήσεις κατά 8% τον Σεπτέμβριο.

 

KONTA ΣTA 2-3 EK. ΘA XPEIAΣTOYN ΓIA TO «NEO ΠPOΣΩΠO»

 

H «προίκα» των 23-24 εκ. και το brand name

 

Iσχυρή «προίκα» για όποιον αποκτήσει τελικά την Kρόνος εκτός από τα 17 καταστήματα, εκ των οποίων δύο ιδιόκτητα, αποτελεί και το ότι θα προσθέσει στον τζίρο του άλλα 23 με 24 εκατ. ευρώ πωλήσεων.

 

Eπίσης, δέλεαρ αποτελεί και το δυνατό brand name που έχει η «Kρόνος» στην αχαϊκή πρωτεύουσα, καθώς ναι μεν υπάρχουν και άλλες αλυσίδες στην περιοχή, όπως η Aνδρικόπουλος και «εκπρόσωποι» των ισχυρών, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό, όμως, οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα καταστήματά της. Άλλωστε, η Kρόνος μετρά 37 χρόνια ιστορίας και παρουσίας, καθώς το 1981 εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα, συν το ότι ποντάρει στις ανταγωνιστικές τιμές της.

 

Πάντως, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, μια ανακαίνιση και ένα rebranding της αλυσίδας, αν περάσει σε άλλα χέρια, θα απαιτήσει κεφάλαια 2-3 εκατ. ευρώ και ανάλογα με το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης, θα χρειαστούν δύο μήνες περίπου για το «νέο πρόσωπο».

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣτα βαρέα και ανθυγιεινά οι εργαζόμενοι στις προβλήτες 2 και 3
Επόμενο άρθροΔεν έχουμε μοιραστεί πληροφορίες για την υπόθεση Κασόγκι