Παρέμβαση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

 

Για αυτή τη χώρα που έχει περάσει μια τόσο μεγάλη κρίση και έχει λοιδορηθεί σε τέτοιο βαθμό, η ναυτιλία ήταν πάντοτε ένα «αποκούπι», ένα ασφαλές καταφύγιο. Με παράδοση προαιώνια που συνεχίζεται ως σήμερα, με ισχύ αδιαφιλονίκητη διεθνώς και κύρος αδιαπραγμάτευτο, η ελληνική ναυτιλία ήταν, είναι και θα είναι ένας φωτεινός «φάρος» για την Ελλάδα.

 

Έτσι, λοιπόν, όταν ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της ένωσης των ανθρώπων με τον μεγαλύτερο στόλο του πλανήτη, που ταξιδεύουν την ελληνική σημαία σε κάθε γωνιά της γης, έχει να πει κάτι, τότε όλοι είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε. Στην ετήσια γενική συνέλευση των μελών της ΕΕΕ, η ομιλία του Θεόδωρου Βενιάμη, αποτελεί μια ηχηρή παρέμβαση.

 

Ο πρόεδρος των εφοπλιστών, έστειλε μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις. Προς την κυβέρνηση για τη φορολόγηση, τους συνδικαλιστές για την επαναφορά της ναυτοσύνης στη χώρα, αλλά και τον IMO, τον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοϊας, διατυπώνοντας τις ανησυχίες της ναυτιλίας για τα νέα μέτρα σχετικά με τα καύσιμα των πλοίων. Αυτά ήταν και τα τρία βασικά μηνύματα που έστειλε ο Θ. Βενιάμης.

 

 

Το Συνυποσχετικό

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε την απόφαση της ναυτιλιακής κοινότητας να συνάψει νέο συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής με την Πολιτεία. Αυτό, όπως υπογράμμισε, θα σέβεται νομοτεχνικά το υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο και θα έχει ως κύρια χαρακτηριστικά την αόριστη χρονική διάρκεια και την καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων ναυ-τιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων.

 

«Με το τέλος του 2018», είπε ο κ. Βενιάμης, «ε-ξέπνευσε τυπικά η προθεσμία της προαναγγελθείσας προσαρμογής του ελληνικού ναυτιλιακού θεσμικού πλαισίου σύμφωνα με τις τεχνοκρατικές συζητήσεις που είχαν λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια μεταξύ της ελληνικής Πολιτείας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της ανεπίσημης διερεύνησης αυτού.

 

Μετά τη λήξη, στο τέλος του 2018, του πενταετούς διάρκειας Συνυποσχετικού μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας και της Πολιτείας, η ναυτιλιακή μας κοινότητα, με συντριπτική πλειοψηφία σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα, έχει ήδη αποφασίσει να συνάψει ένα νέο συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής με την Πολιτεία, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα σέβεται νομοτεχνικά το υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο. Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Συνυποσχετικού έγκεινται στην αόριστη χρονική διάρκεια αυτού και στην καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων. Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι η απόφαση αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά την υπευθυνότητα και ενότητα του κλάδου μας, καθώς και την ισχυρή βούλησή μας να συνεχίσουμε τη διαχρονικά ενεργή παρουσία μας στον τόπο μας».

 

 

 

Η επιστροφή της ναυτοσύνης

Σε ό,τι αφορά τα «εσωτερικά ζητήματα», η ομιλία του κ. Βενιάμη ήταν φορτισμένη. Επί της ουσίας, ο πρόεδρος της ΕΕΕ ζήτησε από τους συνδικαλιστές να κατανοήσουν το παγκοσμιοποιημένο σκηνικό και να συνεργαστούν για να επανέλθει η ναυτοσύνη στην Ελλάδα. Ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι η ναυτική εκπαίδευση στη χώρα μας χωλαίνει, λόγω της έλλειψης μιας ολιστικής πολιτικής. Υπογράμμισε δε, ότι η εφοπλιστική κοινότητα έχει καταθέσει πρόταση για αλλαγές στη νομοθεσία για τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων ΕΠΑΛ, ώστε να αξιοποιηθούν οι νέοι που έχουν επιλέξει την κατεύθυνση του ναυτικού επαγγέλματος και τόνισε ότι προτεραιότητα της ΕΕΕ είναι η αναβίωση της ναυτοσύνης του λαού μας, προκειμένου να μη χάσουμε, ως έθνος, τη ναυτική μας ταυτότητα και τεχνογνωσία.

 

«Χρειάζεται», τόνισε, «να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και ο θεμελιώδης παράγοντας της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας μας. Η ελληνική ναυτεργασία καλείται να ακολουθήσει τα βήματα της παγκοσμιοποίησης και να συμπλεύσει με τις αρχές της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτεργασίας. Και μόνο τότε θα δοθεί στους νέους της πατρίδας μας η επαγγελματική διέξοδος του ναυτικού επαγγέλματος, μια επιλογή που τώρα μπλοκάρεται από τελματώδεις συνδικαλιστικές πρακτικές και νοοτροπίες άλλων εποχών».

 

 

Ο ΙΜΟ

Για τους νέους κανόνες παιχνιδιού που επιβάλλονται στην παγκόσμια ναυτιλία, στο πλαίσιο νομοθετημάτων για την περιβαλλοντική λειτουργία των πλοίων, ο Θ. Βενιάμης είπε ότι η ΕΕΕ υποστήριξε σθεναρά την ανάγκη για την υιοθέτηση μιας ρεαλιστικής διεθνούς στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, διατυπώνοντας ανησυχίες για το αν τα μέτρα θα είναι ρεαλιστικά στην εφαρμογή, θα διασφαλίζουν όρους παγκόσμιου ανταγωνισμού και θα λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο.

 

Αναφέρθηκε επίσης και στην υποχρέωση (2020) για μετάβαση σε νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Οι ανησυχίες των εφοπλιστών είναι, αν αυτά θα είναι κατάλληλα για χρήση, χωρίς να τίθεται εν κινδύνω η ασφάλεια των πλοίων, των πληρωμάτων και του περιβάλλοντος.

 

 

ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΩΝ 100 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΤΟ 2018

Στην κορυφή ο ελληνόκτητος στόλος

Οι εφοπλιστές κρατούν την ελληνική σημαία ψηλά, σε όλα τα επίπεδα. Παρότι η Ελλάδα δεν είναι μεγάλη καταναλώτρια ή εξαγωγέας φορτίων (όπως είναι η Κίνα, η Ιαπωνία και άλλες δυνάμεις της παγκόσμιας ναυτιλίας), διαθέτει τον μεγαλύτερο σε εύρος, αλλά και σε αξία εμπορικό στόλο. Μετά από ένα κρεσέντο αγορών και επενδύσεων από τις ελληνικές ναυτιλιακές, ο ελληνόκτητος στόλος αναδείχθηκε πρώτος στην παγκόσμια κατάταξη για μια ακόμα χρονιά, ενώ είναι πρώτος σε αξία και στα πλοία μεταφοράς LNG, δεύτερος στα χύδην ξηρού φορτίου και ο μοναδικός στόλος στον πλανήτη, η αξία του οποίου ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια!

 

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τη Vessel-svalue, στο τέλος του 2018, η αξία του ελληνόκτητου στόλου έφτασε τα 105,227 δισεκατομμύρια δολάρια, έχοντας αυξηθεί κατά 5 δισεκατομμύρια στο 12μηνο, λόγω της αύξησης των παραγγελιών για LNG Carriers στα ναυπηγεία και της αύξησης της αξίας των δεξανενοπλοίων. Οι Έλληνες εφοπλιστές, άφησαν πίσω τον ιαπωνικό στόλο (94,721 δισ. δολάρια η αξία του), παρά τις γιγαντιαίες επενδύσεις στις οποίες επιδόθηκαν οι Ιάπωνες, αλλά και τον κινεζικό (90,873 δισ. δολάρια). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι υπερδιπλάσιος σε αξία άλλων μεγάλων δυνάμεων, όπως της Σιγκαπούρης, της Νορβηγίας, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της Ν. Κορέας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Δανίας.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠοια είναι η κορυφαία ομάδα του κόσμου
Επόμενο άρθροΔNT και Moody’s κρίνουν εκταμίευση και νέα έξοδο