Ισοσκελισμένο προϋπολογισμό για το 2020 καταθέτει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών. Προειδοποιεί όμως για δύσκολες εποχές για τη γερμανική οικονομία, καθώς καταγράφει στασιμότητα στα φορολογικά έσοδα.

 

Επί δέκα συναπτά έτη οι δείκτες ανάπτυξης ευδοκιμούσαν στη Γερμανία, αλλά τον τελευταίο καιρό πυκνώνουν τα σύννεφα της ύφεσης. Όπως γράφει η Deutsche Welle, το Βερολίνο αναθεωρεί επί τα χείρω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη το 2019, η οποία, σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις, θα κυμανθεί γύρω στο 1%, έναντι 1,8% της αρχικής πρόβλεψης. Και αυτό γιατί ασθμαίνει η διεθνής οικονομία λόγω Brexit, αλλά και λόγω της εμπορικής σύγκρουσης μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, με αποτέλεσμα να καταγράφεται στασιμότητα στα φορολογικά έσοδα για τη γερμανική οικονομία, που διατηρεί σταθερά εξαγωγικό προσανατολισμό.

 

“Τα έσοδα εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά όχι με την ίδια δυναμική” τονίζουν πηγές του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών. Στην περίοδο 2020-2023 αναμένονται έσοδα μειωμένα κατά τουλάχιστον 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία. Τελειώνει λοιπόν η περίοδος των παχιών αγελάδων; “Δεν κόβουμε κονδύλια”, επιμένουν στο υπουργείο Οικονομικών, για να διευκρινίσουν πάντως ότι ο προϋπολογισμός πρέπει να παραμείνει ισοσκελισμένος. Φαίνεται ότι ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς επιμένει στη συντηρητική διαχείριση του προκατόχου του, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και “φρενάρει” ορέξεις των συναδέλφων του στο υπουργικό συμβούλιο.

 

Προτεραιότητα στην καινοτομία

 

Ο προϋπολογισμός για το 2020 προβλέπει δαπάνες ύψους 362,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένες κατά 1,7% σε σχέση με το 2019. Το ζήτημα είναι “να τεθούν οι σωστές προτεραιότητες” και παράλληλα να διατηρηθεί η κοινωνική συνοχή στη Γερμανία, επισημαίνουν στο υπουργείο Οικονομικών. “Σωστές προτεραιότητες” θεωρούνται προφανώς οι επενδύσεις σε υποδομές και σύγχρονη τεχνολογία. Συνολικά 39,6 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδύσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση για τις υποδομές, εκ των οποίων 16 δις στις μεταφορές. Η ανάπτυξη νέων ευρυζωνικών δικτύων ενισχύεται με τέσσερα δισεκατομμύρια. Επιπλέον 500 εκατομμύρια ευρώ προβλέπονται για την έρευνα στον κλάδο της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε όλα αυτά προστίθενται φοροαπαλλαγές για την έρευνα και τις νέες τεχνολογίες. Σε επίπεδα-ρεκόρ φτάνουν πλέον οι δαπάνες για την ασφάλεια. Δεν λείπουν όμως και οι κοινωνικές παροχές, για παράδειγμα οι αυξήσεις στο επίδομα τέκνων.

 

Δυσαρέσκεια αναμενεται να εκφράσουν η υπουργός Άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αλλά και ο υπουργός Αναπτυξιακής Συνεργασίας Γκερντ Μίλερ. Οι αμυντικές δαπάνες αυξάνονται μεν κατά 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είχε ζητήσει πολύ περισσότερα χρήματα, προκειμένου να πλησιάσει η Γερμανία τον στόχο του ΝΑΤΟ, που προβλέπει ότι κάθε χώρα-μέλος της Ατλαντικής Συμμαχίας θα επενδύει το 3% του ΑΕΠ στον αμυντικό προϋπολογισμό της. Όσο για τον Γκερντ Μίλερ, βλέπει τον προϋπολογισμό του δικού του υπουργείου να παραμένει στάσιμος στο 0.51% του γερμανικού ΑΕΠ. Στο υπουργείο Οικονομικών επιμένουν πάντως ότι αυτό το ποσό, σε απόλυτες τιμές, είναι υψηλότερο από κάθε άλλη φορά και η Γερμανία θα εκπληρώσει χωρίς καθυστέρηση όλες τις διεθνείς υποχρεώσεις της.
Κριτική από τους Πράσινους

 

Το Κόμμα των Πρασίνων, ανερχόμενη δύναμη στο πολιτικό στερέωμα της Γερμανίας, ασκεί πάντως έντονη κριτική στην αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης. “Δίνουμε ακόμα περισσότερα δισεκατομμύρια για τανκς και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, αλλά είμαστε πολύ σφιχτοχέρηδες όταν πρόκειται να καταπολεμήσουμε την πείνα στον κόσμο ή να προωθήσουμε πολιτικές για την προστασία του κλίματος” υποστηρίζει ο Σβεν Κρίστιαν Κίντλερ, εκπρόσωπος του κόμματος για οικονομικά θέματα.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΕλληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις Τουρισμού στο MWC19 & ΙΤΒ Berlin19
Επόμενο άρθροΕυκαιρίες και κίνδυνοι για τις εταιρείες ΜΜΕ και ψυχαγωγίας