Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 και ώρα 19.30 εγκαινιάζεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο η έκθεση ΕΡΓΑ 2017-2019 του Εργαστηρίου Νωπογραφίας και Τεχνικής των Φορητών Εικόνων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Eβδομήντα έργα σε παραδοσιακές τεχνικές της βυζαντινής ζωγραφικής θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά από τους φοιτητές του Εργαστηρίου, στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου και θα φιλοξενούνται εκεί έως και τις 2 Σεπτεμβρίου 2019.

Η έκθεση εγκαινιάζει μια συνεργασία της ΑΣΚΤ με το ΒΧΜ, στα πλαίσια της οποίας έργα φοιτητών του Εργαστηρίου Νωπογραφίας θα εκτίθενται ανά διετία στον χώρο του Μουσείου.

Ε.Καλύβα -Αυτοπροσωπογραφία
τύπου Φαγιούμ

Η διδασκαλία της Τοιχογραφίας, ως ειδικό αντικείμενο εφαρμογής της ζωγραφικής, προβλεπόταν στο πρόγραμμα σπουδών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών ήδη από το 1930, ενώ από το 1961 ιδρύθηκε το Φροντιστήριο Νωπογραφίας και Τεχνικής των Φορητών Εικόνων.

Ο μαθητής και συνεργάτης του Φώτη Κόντογλου, Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, ανέλαβε την οργάνωση και λειτουργία της νέας αυτής εργαστηριακής μονάδας ως πρώτος Έφορος Καθηγητής του εργαστηρίου από το 1962 έως το 1968. Κατά τον πενταετή χρόνο φοίτησης στην Α.Σ.Κ.Τ. η μαθητεία στη Νωπογραφία και Τεχνική των Φορητών Εικόνων διαρκούσε δύο έτη.

Η διδασκαλία του Κ. Γεωργακόπουλου ήταν απόλυτα εναρμονισμένη με το πνεύμα που καθιέρωσε ο Κόντογλου, για «επιστροφή στην παράδοση» της βυζαντινής ζωγραφικής. Αυτό σηματοδότησε καθοριστικά ολόκληρη τη μετέπειτα ιστορική διαδρομή του Εργαστηρίου. Στο πρώτο έτος σπουδών το πρόγραμμα αναφερόταν κυρίως στην τεχνική της φορητής εικόνας, ενώ στο δεύτερο έτος επικεντρωνόταν στην τοιχογραφική τεχνική της νωπογραφίας, με παράλληλες θεωρητικές παραδόσεις μαθημάτων.

Ν.Πιμπλή – Ευαγγελισμός

Από το 1969 έως το 1996 τον Κ. Γεωργακόπουλο διαδέχθηκε ο καθηγητής Κωνσταντίνος Ξυνόπουλος. Απόφοιτος της Σχολής το 1952, μαθητής και αυτός του Κόντογλου, ο Ξυνόπουλος μελέτησε τη θεολογία της εικόνας κοντά στον Leonid Ouspensky, και προσέθεσε στην ύλη του Εργαστηρίου την υαλοσυνθετική.

Από το 2002 έως το 2015 Καθηγητής του Εργαστηρίου διατέλεσε ο Παύλος Σάμιος, ο οποίος αναδιοργάνωσε τις υποδομές του, εισάγοντας μεταξύ άλλων την τεχνική της εγκαυστικής στους νέους εργαστηριακούς χώρους της Σχολής στην οδό Πειραιώς.

Από το 2016 Καθηγητής του Εργαστηρίου είναι ο Δημοσθένης Αβραμίδης, ο οποίος αναμόρφωσε το πρόγραμμα σπουδών στο Εργαστήριο από δύο σε τρία έτη.

Από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα από το εργαστήριο έχουν αποφοιτήσει δύο γενιές καλλιτεχνών με λαμπρά επιτεύγματα στον χώρο της αγιογραφίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πλαισιώσει ο χορός ψαλτών «Οι Μαϊστόρες της Ψαλτικής Τέχνης», υπό τη χοραρχία του καθηγητή Αχιλλέα Γ. Χαλδαιάκη με χαρακτηριστικές βυζαντινές συνθέσεις.

info 

ΕΡΓΑ 2017-2019 του Εργαστηρίου Νωπογραφίας και Τεχνικής των Φορητών Εικόνων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

  •  Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 έως Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019
  •  Έναρξη: 19.30
  •  Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο (Βασ. Σοφίας 22, 106 75 Αθήνα)

Γ. Δημουλάς – Τρεις Ιεράρχες

 

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΝέος εξοπλισμός για τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας
Επόμενο άρθροΚέρκυρα: Πολιτικά ανόητοι όσοι δείχνουν το δήμο