Αποτίμηση – μαμούθ για τον δημιουργό του Pokemon Go

 

Ήταν Ιούλιος του 2016 όταν έκανε την εμφάνισή του ένα παιχνίδι που γρήγορα θα εξελισσόταν σε παγκόσμια φρενίτιδα. Ήταν το Pokemon Go, ένα Augmented Reality παιχνίδι, το οποίο μετατράπηκε σχεδόν ταυτόχρονα σε παγκόσμια… ψύχωση, με ανθρώπους όλων των ηλικιών, σε κάθε γωνιά του κόσμου, να έχουν πάρει τους δρόμους με τα κινητά τους και να προσπαθούν να αιχμαλωτίσουν… Pokemon. Παραπάνω από δύο χρόνια μετά από τη φρενίτιδα εκείνων των ημερών (500 εκατομμύρια downloads ως το τέλος του 2016), φαίνεται πως έχει φτάσει η ώρα για το… πλήρωμα εκείνης της επιτυχίας.

 

Έχοντας, σήμερα, περισσότερα από 800 εκατομμύρια downloads, 147 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες (στοιχεία Μαϊου 2018) και έσοδα 2,01 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τον περασμένο Σεπτέμβριο, η δημιουργός εταιρία του Pokemon Go, Niantic, ανοίγει τα πανιά της για νέες επιτυχίες. Ο οραματιστής ιδρυτής της Niantic, John Hanke που εμπνεύστηκε το AR παιχνίδι από μια… φάρσα και δημιούργησε έναν κολοσσό μαζί με τη Nintendo, “βλέπει” τώρα, ανοιχτό το δρόμο για άλλες, παρόμοιες επιτυχίες. Όπως για παράδειγμα, τον Χάρι Πότερ, για τον οποίο φέρεται πως ετοιμάζει AR παιχνίδι με τους ήρωές του.

 

Για να το πετύχει αυτό, βέβαια, χρειάζεται “καύσιμο”. Κεφάλαια, τα οποία, όπως φαίνεται δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να συγκεντρώσει. Άλλωστε, το “μπαμ” που έκανε η εφαρμογή, την οποία λάνσαρε σε όλο τον κόσμο, αλλά και το γεγονός ότι διατηρήθηκε σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, χωρίς να “ξεφουσκώσει” ως μόδα λίγων μηνών, ήταν δεδομένο ότι θα κράταγε τα μάτια των επενδυτών επάνω του.

 

Τώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η εταιρία που “κρύβεται” πίσω από ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια όλων των εποχών, στοχεύει σε αποτίμηση 3,9 δισ. δολαρίων. Η Niantic, η οποία έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο, έχει σκοπό να συγκεντρώσει τουλάχιστον 200 εκατ. δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης. Σε αυτό το γύρο, θα ηγηθεί η εταιρία επιχειρηματικού κεφαλαίου IVP, ενώ ανάμεσα στους “σίγουρους” επενδυτές σε αυτό το γύρο χρηματοδότησης θεωρούνται ακόμα η Samsung Electronics και η AΧiomatic Gaming.

 

Για τον Hanke, αυτό είναι “bussiness as usual”. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Niantic, έκανε “ντεμπούτο” το 2013 με το Ingress και κατάφερε να επιδείξει εξαιρετικό ταλέντο. Την πρώτη χρονιά, είχε 1 εκατομμύριο χρήστες και το 2016, 7 εκατομμύρια. Έτσι, όταν ο Hanke οδήγησε την Niantic σε απόσχιση από τη Google, το 2015, “μάζεψε” 30 εκατ. δολάρια από τις Google, Pokemon, Nintendo. Τώρα, που η Niantic έχει ένα προϊόν που βγάζει 2 εκατ. δολάρια τη μέρα, τα πράγματα θα είναι πολύ ευκολότερα.

 

Μόλις τον Νοέμβριο, ο Hanke εμφανίστηκε στο Samsung Developer Conf-erence, το συνέδριο για προγραμματιστές και συνεργάτες της εταιρίας. Συστήνοντάς τον στο κοινό, ο αντιπρόεδρος της Samsung Τόμας Κο επεσήμανε ότι η νέα πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας της Niantic, που ανοίγει και σε άλλους προγραμματιστές, είναι κάτι για το οποίο «η Samsung είναι πολύ ενθουσιασμένη, και ανυπομονεί να συνεργαστεί με τη Niantic στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της πλατφόρμας».

 

Πριν από περίπου έναν χρόνο, αποκάλυψε ότι η Niantic σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τα παιχνίδια της στην Κίνα, λίγο πριν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού που είναι βασισμένο στα βιβλία και τις ταινίες «Χάρι Πότερ» και το «Harry Potter: Wizards Unite».

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροKατά 80% «ξεφούσκωσε» το Bitcoin
Επόμενο άρθροMετά από το “mea culpa” η H&M ξαναπαίρνει «ανάσα»