Ο εφοπλιστής πούλησε 2 πλοία του πριν βγουν από τα ναυπηγεία της Hyundai σε τιμή $65 εκατ. έκαστο

 

Εάν υπάρχει κάτι που κάνει έναν εφοπλιστή επιτυχημένο, είναι η διορατικότητα για την ταχεία διεκπεραίωση κερδοφόρων συμφωνιών, που εξυπηρετούν ένα μακρόπνοο πλάνο ανάπτυξης της εταιρίας του.

 

Σε αυτό το πνεύμα, ο Ευάγγελος Πιστιόλης «ταρακούνησε» τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, πουλώντας δύο suez-maxes που είχε παραγγείλει στη Hyundai Samho Heavy Industries, πριν καν αυτά βγουν από τα ναυπηγεία στα οποία χτίζονται. Το τίμημα είναι 65 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Βέβαια, αυτό δεν ήταν το μόνο deal που έκλεισε…

 

Σε ό,τι αφορά το mega deal, ο ηγέτης της Top Ships, το «κλείδωσε» με την επίσης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Polembros Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Σπύρος Πολέμης, σε τιμή που θεωρείται ότι είναι ιδιαίτερα επωφελής για τον Ευ. Πιστιόλη.

 

Ο επικεφαλής της Top Ships είχε υπογράψει το αρχικό συμβόλαιο με τη Hyundai Heavy Industries για δύο συν δύο επιπλέον πλοία τον περασμένο Δεκέμβριο. Τα δύο πρώτα Suezmaxes μεταβιβάστηκαν στην εισηγμένη στο Nasdaq Top Ships (η μετοχή έφτασε το απόγευμα της Πέμπτης στα 1,07 δολάρια με άνοδο 4,90%). Το deal αφορά τα δύο πλοία, η ημερομηνία παράδοσης των οποίων από την κορεάτικη γιάρδα έχει οριστεί για τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2019.

 

Ο Ευ. Πιστιόλης, με την πώληση αυτή, εκμεταλλεύθηκε το momentum προς όφελός του: Από τη μία, είναι το γεγονός ότι οι τιμές για τα πλοία αυτού του τύπου (τα οποία έχουν scrubbers ώστε να συμμορφώνονται πλήρως με τους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ) έχουν αυξηθεί περίπου κατά 10% από την ημερομηνία της παραγγελίας, ως σήμερα, σύμφωνα με την Clarksons. Και από την άλλη, είναι ότι οι γιάρδες της Hyundai είναι οι αγαπημένες της Polembros, καθώς τέσσερα από τα πέντε πλοία τα οποία παρέλαβε η εταιρία το 2016 και το 2017, κατασκευάστηκαν σε αυτές. Η εταιρία του Σπ. Πολέμη, άλλωστε, μέσω του managing director της Polem-bros, Γιώργου Βακιρτζή, είχε επιβεβαιώσει τον Ιούνιο ότι εξέταζε το ενδεχόμενο να προβεί σε νέες παραγγελίες για νεότευκτα τάνκερ. Έτσι, «παρέκαμψε και την αναμονή».

 

Με την αγορά να μιλά για «επικερδές deal για τον Πιστιόλη», το ενδιαφέρον μετακινείται στο ποσό το οποίο πληρώνει ο Σπ. Πολέμης για την απόκτηση των δύο πλοίων, το οποίο ανέρχεται στα 65 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα.

 

Και άλλο deal

 

Λίγο νωρίτερα, η Top Ships ανακοίνωνε, ότι τα πρώτα δύο πλοία της παραγγελίας (τα οποία θα ονομαστούν Eco Bel Air και Eco Beverley Hills), χρηματοδοτήθηκαν ήδη μέσω μιας συμφωνίας sale-and-leaseback, ύψους 92,5 εκατ. δολαρίων με κινεζική εταιρία. Το deal, προβλέπει ότι τα δύο αυτά πλοία θα παραδοθούν στην κινεζική εταιρία, στα μέσα του 2019, με την ελληνική εταιρία να έχει οψιόν επαναγοράς τους μετά από τρία χρόνια, ενώ ταυτόχρονα αυτά θα είναι ναυλωμένα από πετρελαϊκή (κατά πληροφορίες την BP) για 36 μήνες, έναντι 25.000 δολαρίων την ημέρα έκαστο.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ευάγγελος Πιστιόλης σχολίασε επ’ αυτής της συμφωνίας, ότι θα σηματοδοτήσει τη «σημαντική μείωση των μη χρηματοδοτούμενων κεφαλαιακών μας απαιτήσεων, καθώς αυτή η χρηματοδότηση θα καλύψει περίπου το 84% των εναπομεινασών δόσεων προς τα ναυπηγεία (…) και την είσοδο στην κινεζική χρηματοδοτική αγορά»…

 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΤΟΛΟ

Πώς χτίζει τη “Hot Property”

Τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν επέστρεφε στην αγορά των suezmax, για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια, ο Ευάγγελος Πιστιόλης έλεγε –στο Tradewinds- ότι στόχος του ήταν να χτίσει έναν στόλο παρόμοιο με αυτόν που είχε η –ιδιοκτησίας του- Top Tankers, στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Με την εταιρία να έχει, το 2006, 13 suezmaxes και 11 τάνκερ, ο κ. Πιστιόλης έλεγε ότι «θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο με πολύ υψηλότερες προδιαγραφές και πλοία ποιότητας».

 

Στην τελευταία φράση, βρίσκεται το «κλειδί»: Ο Έλληνας εφοπλιστής αποδείχθηκε ιδιαίτερα διορατικός, παραγγέλλοντας νωρίς τα 2+2 suezmax από τα κορεατικά ναυπηγεία. Γιατί, οι τιμές των συγκεκριμένων, φιλικών στο περιβάλλον, πλοίων με τα scrubbers, δεν ανέβηκαν τυχαία κατά 10% μέσα στους τελευταίους περίπου επτά μήνες.

 

Ναυτιλιακοί παράγοντες εκτιμούν, ότι οι τιμές για τέτοιου τύπου νεότευκτα πλοία αναμένεται να κρατήσουν την αυξητική τους τάση το επόμενο διάστημα, καθώς οι char-terers εκτιμάται ότι θα πληρώνουν “top dollar” για να τα ναυλώνουν, διότι ανταποκρίνονται στους νέους, σκληρότερους αντιρρυπαντικούς κανόνες. Γι’ αυτό το λόγο και θεωρούνται, σήμερα, “hot property”…

 

Από την Έντυπη Έκδοση

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθρο«Γάμος» του OTE με την Intralot
Επόμενο άρθροΕπενδύει στην Stoiximan ο ΟΠΑΠ