27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019 στο Στάδιο Ειρήνης και Φίλιας
1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού,
(Εναλλακτικού Τουρισμού) Γαστρονομίας & Οίνου με τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής

Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση εκπροσώπων τύπου, ΜΜΕ, blogs, και φορέων, πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Αμαλία” στο Σύνταγμα, η επίσημη συνέντευξη, για την παρουσίαση της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού ) Γαστρονομίας και Οίνου που θα διοργανωθεί από 27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019 στο Στάδιο Ειρήνης και Φίλιας (ΣΕΦ).

Στη συνέντευξη προσήλθαν: η Γενική Γραμματέας Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού, Γεωργία Καραστάθη, η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων, Διεύθυνση Γεωργικών Προϊόντων, Τμήμα Προβολής και Εκθέσεων, Παπαγρηγορίου Αμαλία, από το Υπουργείο Εξωτερικών εκπροσωπώντας τον Υφυπουργό Μάρκο Μπόλαρη η κα. Καλλίνη Βικτωρία, ο Β’ Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς και Προέδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων – Εξαγωγέων Νίκος Μαυρίκος, η Λειτουργός Marketing και Πωλήσεων MVA-TOM του Υφυπουργείου Τουρισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, Ιωάννα Χατζηκωστή, ο Προέδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, η αντιπρόσωπος της Πρεσβείας της Πορτογαλίας, Βάσω Κουτέρη, ο Προέδρος της Ομοσπονδίας Φυσιολατρικών Ορειβατικών Εκδρομικών Σωματείων Ελλάδος Γεώργιος Πρίντεζης, ο Προέδρος της Ομοσπονδίας Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής (Ο.Λ.Σ.Α.) Νεκτάριος Βακάλης, αντιπρόσωπος του Ελληνοαμερικανικού επιμελητηρίου Τουρισμού, αντιπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και αρκετοί επαγγελματίες του Εναλλακτικού Τουρισμού και της γαστρονομίας, φορείς, τουριστικά έντυπα, πλήθος δημοσιογράφων και καναλιών.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Προέδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριος Κεχαγιόγλου και ανέφερε ότι θέλει και ελπίζει μέσα στην έκθεση να έχουν ειδικό κομμάτι τα μικρά νησιά ώστε να αναδείξουν τις μορφές εναλλακτικού τουρισμού , την γαστρονομία και τον οίνο που διαθέτουν. Ευχαρίστησε τον διοργανωτή κ Γεώργιο Καραχρήστο και ευχήθηκε καλή επιτυχία στην διοργάνωση της έκθεσης και ανακοίνωσε ότι τα μικρά νησιά θα βρίσκονται εκεί να στηρίξουν όλη αυτήν την προσπάθεια.

Ο πρόεδρος της Ο.Λ.Σ.Α., αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στο σύνολο της έκθεσης, επισήμανε ότι η Λέσβος, έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός τόπου για Θεματικό – Εναλλακτικό Τουρισμό, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη γαστρονομία της και τη φημισμένη ποτοποιία αλλά και εκλεκτή οινοπαραγωγή της και προχώρησε, στη σημασία της ανάγκης εκπροσώπησης, πέραν των μεγάλων εταιριών οι οποίες είναι οι μεγάλοι πρεσβευτές των γεύσεων του νησιού, σε όλη την Ελλάδα και στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού και μέσω των μικρών παραγωγών και των συνεταιρισμών της Λέσβου αλλά και όλων των τόπων της χώρας μας, με τη βοήθεια των Περιφερειών και των δήμων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξή τους, αφού οι μικρές, αρκετές φορές ποσότητες τους και οι καθημερινές ανάγκες της διαδικασίας παραγωγής, δεν τους επιτρέπουν να απουσιάζουν, ούτε να στηρίξουν οικονομικά κάτι περισσότερο.
Επίσης απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τους κάλεσε να βοηθήσουν, αυτές ακριβώς τις επιχειρήσεις, να αποκτήσουν εξωστρέφεια, αφού τις ενισχύσουν με χρηματοδοτικά εργαλεία, συντονίζοντας και κατευθύνοντάς τες να τις προτρέψουν, να αποκτήσουν και όλες τις κατάλληλες πιστοποιήσεις και δικαιολογητικά χρειάζονται για να μπορέσουν να βγάλουν προς τα “έξω”, όλο αυτόν τον διατροφικό πλούτο που παράγουν και ο οποίος παραμένει υπόθεση,τοπικής αγοράς. Για παράδειγμα, έφερε παραγωγούς της Λέσβου, τους αγροκτηνοτροφικούς (εξήγησε την προσπάθεια του Μεσοτόπου με την παραγωγή τυροκομικών προϊόντων μετά τη χαμηλή τιμή των μεσαζόντων – αγοραστών) και γυναικείους συνεταιρισμούς, θυμίζοντας, ότι ο πρώτος δημιουργήθηκε στην Πέτρα το 1983, ενώ ακόμα το νησί είναι στην πρώτη θέση, στον αριθμό που διατηρεί, σε σχέση με τη γεωγραφική έκταση και τον πληθυσμό.

Ο κ. Γιώργος Καραχρήστος, Γενικός Διευθυντής της MACT MEDIA GROUP , διοργανωτής της έκθεσης αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους που τίμησαν την συνέντευξη με την παρουσία τους έκανε την παρουσίαση της δομής της Έκθεσης.

Ξεκίνησε λέγοντας ότι η επιλογή της ημερομηνίας της έκθεσης δεν είναι τυχαία, στις 27 Σεπτεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού και φέτος θα γιορταστεί στην 1η Διεθνή Έκθεση Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού) Γαστρονομίας και Οίνου.
Στη συνέχεια τόνισε ότι η έκθεση αφορά τον Θεματικό Τουρισμό (Εναλλακτικό Τουρισμό) την Γαστρονομία Και Τον Οίνο και στόχος της έκθεση αυτής είναι να γίνει η πρώτη τουριστική έκθεση για το Θεματικό Τουρισμό, τη Γαστρονομία και τον Οίνο και να εδραιωθεί σαν μία νέα αρχή για κλείσιμο μεγάλων συμφωνιών και την άμεση πώληση .

Στους εκθέτες θα περιλαμβάνονται ελληνικοί και ξένοι τουριστικοί φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια , μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία, εταιρείες real estate, εταιρείες τροφίμων και ποτών, φορείς που σχετίζονται με τις ειδικές μορφές τουρισμού και τον εναλλακτικό τουρισμό. Με στόχο η Έκθεση Θεματικού Τουρισμού – Γαστρονομίας και Οίνου να αποτελέσει το κορυφαίο σημείο συνάντησης των επαγγελματιών του τουρισμού.

Η έκθεση χωρίζεται σε 2 ενότητες

Η πρώτη ενότητα αφορά το θεματικός Τουρισμός και οι Μορφές Εναλλακτικού Τουρισμό : Θρησκευτικός τουρισμός (Θρησκευτικά μνημεία – Θρησκευτικές διαδρομές – Μοναστήρια – Εκκλησίες) , Αστικός τουρισμός (Ανάπτυξη προορισμών City Break – Ένταξη πολιτιστικών διαδρομών -Ιστορία Αρχιτεκτονική – Αγορές – Εμπειρία), Ιατρικός τουρισμός, Αγροτικός τουρισμός (Αγροτικές Δραστηριότητες – Παρατήρηση Οικοσυστήματος), Τουρισμός υγειάς και ευεξίας (Θαλασσοθεραπεία), Ιαματικός τουρισμός (Ιαματικές πηγές), Εκπαιδευτικός τουρισμός (Διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων -Προγράμματα εκπαιδευτικού και πολιτιστικού περιεχομένου – Προγράμματα εκπαίδευσης και γνωριμίας της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς) , Θαλάσσιος τουρισμός (Τουρισμός Κρουαζιέρας – Τουρισμός Σκάφη αναψυχής – Θαλάσσια παιχνίδια – Μαρίνες- Καταδυτικός τουρισμός – Καταδυτικά κέντρα – Αλιευτικός τουρισμός – Θαλάσσια Πάρκα) , Οικοτουρισμός (Υπαίθριες Δραστηριότητες), Γεωτουρισμός (Γεωπάρκα – Σπήλαια – Ταξίδια περιπέτειας – Trekking ποταμού – Καγιάκ ποταμού -Rafting – Canoe Kayak -Αναρρίχηση – Canyoning – Mountain Biking – Mountain Bike – Jeep Safari – Windsurf στην Ελλάδα) , Τουρισμός υπαίθρου (Υπαίθριες Δραστηριότητες), Τουρισμός περιφέρειας (Τουριστικές Δυνατότητες στις Περιφέρειες ), Αθλητικός τουρισμός (Αθλητικές εκδηλώσεις – Αθλητικές εκδηλώσεις στην θάλασσα – Golf Στην Ελλάδα – Σκι – Χιονοδρομικά Κέντρα) , Πολιτιστικός τουρισμός (Μουσεία – Κάστρα – Πολιτιστικές Διαδρομές – Φεστιβάλ – Πολιτιστικές εκδηλώσεις – Ήθη και έθιμα περιοχών), Συνεδριακός τουρισμός ( Συνεδριακά Κέντρα – Εκθεσιακά Κέντρα),Αρχαιολογικός τουρισμός (Αρχαιολογικούς Χώρους -Μνημεία -Μουσεία).

H δεύτερη ενότητα αφορά την Γαστρονομία και τον Οίνο. (Παραδοσιακά Προϊόντα – Παραδοσιακά Εστιατόρια -Δρόμοι Κρασιού – Κτήματα). Η Έκθεση έχει στόχο να προβάλει το τουριστικό ποιον κάθε περιοχής, ενώ έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν Περιφέρειες, Δήμοι, επαγγελματικές οργανώσεις και παραγωγικές επιχειρήσεις και οινοποιεία, μέσω των οποίων θα προβάλλεται και θα αναδεικνύεται η ιστορική κληρονομιά με τον τοπικό γαστρονομικό πολιτισμό κάθε περιοχής και με τα παραδοσιακά προϊόντα, τοπικά ποτά και κρασιά.

Μία επίσης καινοτομία της Έκθεσης, επισήμανε ο κ. Καραχρήστος, είναι ότι ένα ειδικό τμήμα της Έκθεσης θα είναι αφιερωμένο στις διάφορες ξένες πρεσβείες στην Ελλάδα (ήδη πολλές έχουν ανταποκριθεί), οι οποίες θα μπορούν να παρουσιάσουν την εθνική και τοπική γαστρονομία και τα ποτά τους και να θέσουν στη διάθεση των συμμετεχόντων και των επισκεπτών, παραδείγματα από τις τοπικές γεύσεις των χωρών τους.

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε η Γενική Γραμματέας Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού κα Γεωργία Καραστάθη η οποία ανέφερε τα εξής: “Θα ήθελα να συγχαρώ τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία οργάνωσης της 1ης Παγκόσμιας Έκθεσης Θεματικού Τουρισμού – Γαστρονομίας & Οίνου, που θα φιλοξενηθεί στο ΣΕΦ τον προσεχή Σεπτέμβρη, καθώς η πρωτοβουλία αυτή θα ωφελήσει τόσο τους παραγωγούς των προϊόντων όσο και τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου. Η εθνική στρατηγική για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο στην Ελλάδα, θέτει σε προτεραιότητα το σχεδιασμό και την ανάδειξη των θεματικών προϊόντων, µέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αύξηση του τουριστικού ρεύματος, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών.

Η κεντρική Στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού είναι η ανάδειξη της χώρας σε κορυφαίο, ασφαλή, πολυνησιακό προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού. Η ανάπτυξη του Θ.Τ. αναμένεται να οδηγήσει τόσο στην αύξηση των χρηματικών εισροών στη χώρα μας, όσο και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ισχυροποίηση του Brand «Ελλάδα».

Το Υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τις Περιφέρειες, με στόχο τη σύνδεση της εθνικής στρατηγικής του Υπουργείου και των περιφερειακών πολιτικών για τον ελληνικό τουρισμό. Οι Ειδικές – Θεματικές Μορφές Τουρισμού συμβάλλουν αφ’ ενός στην περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη και αφ’ ετέρου, στην επέκταση της τουριστικής περιόδου και την άμβλυνση της εποχικότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε εκείνες τις ειδικές μορφές η ανάπτυξη των οποίων ευνοείται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Η αειφόρος ανάπτυξη της υπαίθρου αποτελεί υψηλή προτεραιότητα σε ολόκληρο τον κόσμο, λόγω της φθίνουσας οικονομίας της υπαίθρου και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ύπαιθρος σήμερα. Αναπόσπαστο κομμάτι του Θεματικού Τουρισμού αποτελεί ο τουρισμός Γαστρονομίας, ως στοιχείο της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε τόπου. Είναι ένα είδος τουρισμού όπου κυριαρχεί η κουλτούρα της τοπικής κουζίνας και οι ταξιδιώτες αναζητούν γαστρονομικές βιωματικές εμπειρίες, μοναδικές σε κάθε τόπο. Η σπουδαιότητα της γαστρονομίας στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος είναι αναμφισβήτητη, καθώς αναδεικνύεται ως η νέα τάση που επικρατεί στον χώρο του τουρισμού παγκοσμίως.

Η ελληνική γαστρονομία έχει διαγράψει μια ιστορία περίπου 4.000 ετών, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που βασίζονται στα αγνά και μοναδικής ποιότητας προϊόντα της ελληνικής γης. Η μοναδική γεωγραφική θέση της χώρας, το μεσογειακό κλίμα της, η πολυμορφία του εδάφους της και το θαλάσσιο στοιχείο που την αγκαλιάζει δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή εξαιρετικών προϊόντων και την δημιουργία μιας εκλεπτυσμένης και υγιεινής κουζίνας, η οποία αντανακλά την ιστορία μας, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό μας. Οφείλουμε λοιπόν να την προστατεύσουμε να την ενισχύσουμε και να προωθήσουμε την αυθεντικότητά της προάγοντας την εντοπιότητα των υλικών της.

Ταυτόχρονα, ως παγκόσμια τάση εξελίσσεται και ο Οινοτουρισμός, που είναι μια ειδική μορφή τουρισμού απόλυτα εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον και στοχεύει στην ουσιαστική γνωριμία με τον κάθε τόπο, μέσα από την παράδοση της αμπελουργίας και της οινοποιίας.

Το Υπ. Τουρισμού εφαρμόζοντας την στρατηγική του για προώθηση των ειδικών μορφών Τουρισμού Γαστρονομίας και Οινοτουρισμού έχει ήδη θεσμοθετήσει δυο ειδικά σήματα:

«Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας»: Τo Σήμα Ποιότητας για την Ελληνική Κουζίνα, με ειδικό λογότυπο του Υπουργείου, πιστοποιεί ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση προσφέρει ένα ικανοποιητικό επίπεδο εδεσμάτων Ελληνικής Κουζίνας σε συνδυασμό με αντίστοιχα ικανοποιητικό επίπεδο συνολικής παροχής υπηρεσιών.
«Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου (Σ.Ε.Ο.)»: Πιστοποιεί την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας και εστίασης σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με οινοποιητικές ή/και οινοπαραγωγικές εγκαταστάσεις, δηλαδή αμπελώνες. Η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (ΠΥΤ) χορηγεί «Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου» σε οινοποιητικές ή και οινοπαραγωγικές εγκαταστάσεις.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι το Υπουργείο Τουρισμού, έχει ως όραμα και ύψιστη προτεραιότητα να καταστεί η Ελλάδα Παγκόσμιος Τουριστικός Προορισμός 365 ημέρες, με τη βέλτιστη αξιοποίηση των υφιστάμενων φυσικών και πολιτιστικών πόρων που διαθέτει, καθώς και τη δημιουργία νέων θεματικών προϊόντων και εμπειριών, ικανών να προσελκύσουν επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο τουρισμός με επίκεντρο τον άνθρωπο και την βιώσιμη ανάπτυξη είναι στον πυρήνα της στρατηγικής μας.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! Εύχομαι καλή επιτυχία στην πρωτοβουλία αυτή, να τύχει ευρύτατης αποδοχής και να εδραιωθεί ως θεσμός που θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο”

Η συνέντευξη έκλεισε με μεγάλη συζήτηση και ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους που επισήμαναν ποσό σημαντικό είναι το εγχείρημα της πραγματοποίησης μιας τέτοιας μεγάλης έκθεσης στην τουριστική προβολή της χώρας και πως πρέπει να εδραιωθεί ως ετήσια έκθεση για την προώθηση του Θεματικού Τουρισμού ( Εναλλακτικού Τουρισμού) της γαστρονομίας και του οίνου σε διεθνές επίπεδο.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, δεκάδες επαγγελματίες εξέφρασαν την επιθυμία τους για συμμετοχή στην 1η Διεθνή Έκθεση Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού ) Γαστρονομίας και Οίνου.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜε δύο καινοτόμα προϊόντα οι φοιτητές της Λήμνου στον Ecotophelia 2019
Επόμενο άρθροΕννέα μετανάστες βρέθηκαν κρυμμένοι σε κοντέϊνερ στον Πειραιά