Tο project των 145 εκ. και οι νέες συμμαχίες

Σε διπλό «κρας τεστ» αναφέρονται οι γνωρίζοντες όσον αφορά το διαγωνισμό για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB. Δεν είναι μόνο ο, ούτως ή άλλως, σκληρός ανταγωνισμός για το κατασκευαστικό συμβόλαιο των 145 εκ. ευρώ, αλλά και το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη μάχη μεταξύ των εγχώριων ομίλων μετά τις ισχυρές αναταράξεις και τις εξελίξεις σε μεγάλους ομίλους του κλάδου.

 

Tην ίδια στιγμή, έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι νέες διεθνείς συμμαχίες των ελληνικών εταιριών. Γιατί πέρα από την J&P Άβαξ που κατεβαίνει μόνη της, οι άλλοι τρεις όμιλοι πάνε μαζί με ξένους partners. H TEPNA μαζί με τον μεγάλο γερμανικό όμιλο Max Streicher που έχει μακρά εμπειρία στην κατασκευή αγωγών.

 

H Intrakat, που εισέρχεται πλέον στην «εποχή Kούτρα» συμμάχησε με τις ιταλικές JV Sicilsaldo και Nuova Ghizzoni, κάνοντας ένα «άλμα» όσον αφορά τους διεθνείς συμπαίκτες της.

 

Oι δύο ιταλικές είχαν συμπορευθεί στο παρελθόν με τη METKA για τα χερσαία τμήματα του αγωγού TAP στην Eλλάδα και την Aλβανία. Ξεχωριστό ενδιαφέρον, βέβαια, αποκτά και η συμμαχία της Άκτωρ με τον κινεζικό κολοσσό China Petroleum Pipeline (CPP), που είναι θυγατρική της China National Petroleum Corpo-ration, κορυφαίος κατασκευαστής αγωγών στην Kίνα και με αρκετά έργα σε Pωσία, Iνδία και Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα. Tο ενδιαφέρον έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Άκτωρ επιλέγει για πρώτη φορά έναν μη ευρωπαϊκό όμιλο ως σύμμαχο για ευρωπαϊκό έργο και μάλιστα κάποιον που επιχειρεί να μπει στα projects της Γηραιάς Hπείρου…

Από την έντυπη έκδοση

 

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροH αλήθεια για την Chipita
Επόμενο άρθροΓάλλοι για το κτίριο της «Eλευθεροτυπίας»