Το πρώτο αυτόνομο τραμ παγκοσμίως τέθηκε σε λειτουργία την περασμένη εβδομάδα, έστω και στα πλαίσια μιας αρχικής επίδειξης που παρουσιάζει τις ικανότητες οδήγησης που βασίζονται σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI). Μπαίνοντας στις ράγες στην ανατολικογερμανική πόλη του Πότσνταμ, το τραμ Siemens Combino πραγματοποιήσε επιτυχώς τα δρομολόγια του στα πλαίσια μιας διεθνούς έκθεσης μεταφοράς, δείχνοντας προς ένα μέλλον όπου τα υπολογιστικά συστήματα σε αυτά τα μεγάλα βαρέα οχήματα μπορούν να περιορίσουν τους κινδύνους που διατρέχουν οι πεζοί και άλλοι οι χρήστες του δρόμου που παρεμβάλλονται στη διαδρομή τους.

 

Το τραμ Combino αναπτύχθηκε από τη Siemens και διαθέτει μεγάλο μέρος της ίδιας τεχνολογίας που υπάρχει στα αυτόνομα αυτοκίνητα, με αισθητήρες lidar, ραντάρ και κάμερες που καταγράφουν μια εικόνα του κυκλοφοριακού περιβάλλοντος. Οι αλγόριθμοι AI επιτρέπουν στο τραμ να ανταποκρίνεται αυτόνομα στα σημάδια και στους κινδύνους κατά την διάρκεια της διαδρομής του και να κάνει στάσεις (αν και κανένας επιβάτης δεν παραλήφθηκε κατά την διάρκεια αυτής της διαδρομής). Σχεδιασμένο από μια ομάδα 50 επιστημόνων υπολογιστών, μηχανικών, μαθηματικών στη Siemens, το τραμ με την βοήθεια των ψηφιακών του “ματιών” έχει την δυνατότητα να ανταποκρίνεται γρήγορα – γρηγορότερα από τους ανθρώπους- σε κάθε κίνδυνο

 

To Combino τέθηκε σε λειτουργία στο πλαίσιο της έκθεσης InnoTrans 2018 στο Βερολίνο, κινούμενο σε έναν δοκιμαστικό σιδηρόδρομο 6 χλμ- ξεκινώντας από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας μεταφορών ViP και κάνοντας τη διαδρομή του στην πόλη του Πότσδαμ- η οποία περιλαμβάνει συναντήσεις με πραγματικά οχήματα και πεζούς. Το όχημα διαθέτει και άνθρωπο οδηγό για λόγους ασφαλείας, έτοιμο να παρέμβει όπου χρειαστεί.

 

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το 10 τόνων και 19 μέτρων τραμ (Combino) έχει ακόμα δρόμο να διανύσει πριν καταστεί βιώσιμο από εμπορικής άποψης, ωστόσο θεωρείται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην εξέλιξη του ευρύτερου τομέα της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Όπως αναφέρει το New Atlas, η Siemens συνεργάζεται με επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης για την περαιτέρω ανάπτυξη του τραμ, έτσι ώστε να αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τραμ αποτελούν τη “ραχοκοκκαλιά” των μέσων μαζικής μεταφοράς στο Πότσδαμ, όπως και σε πολλές πόλεις της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, και ως εκ τούτου θεωρούνται σημαντικό κομμάτι των υποδομών της πόλης.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΜέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Τσιμέντου και Σκυροδέματος ο Όμιλος TITAN
Επόμενο άρθροΝίκος Φίλης: Δεν αποκλείω πρόωρες εκλογές