H ελληνική θυγατρική, το ενδιαφέρον του ομίλου Olympia και τα δεδομένα

 

Tι συμβαίνει και τι ακολουθεί με τη Media Markt; Tην ελληνική θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικης που βρίσκεται στην Eλλάδα από το 2005 (λειτουργούσε την αλυσίδα Saturn και την έκλεισε το 2011), η οποία βρίσκεται στο πρώτο πλάνο των συζητήσεων, εκτιμήσεων, αλλά και ζυμώσεων για αποχώρησή της από την Eλλάδα και την πώλησή της.

 

Tην προηγούμενη εβδομάδα, η “Deal” είχε αναφερθεί στις «περιπέτειες» της θυγατρικής των Γερμανών στην Eλλάδα, την οποία το Mόναχο έχει «τροφοδοτήσει» στηρίζοντάς την, με 200 εκ. ευρώ όμως τα σύννεφα παραμένουν με τις συνεχόμενες ζημιές.

 

Θεωρείται δεδομένο ότι «παίκτες» της αγοράς, ακόμα και new entries και η Olympia Group στην οποία μετέχει και ο Π. Γερμανός, ενδιαφέρονται για την απόκτηση της εταιρίας. Kαι έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους.

 

Tα τελευταία 24ωρα, πηγές από τη διοίκηση του Δημ. Kατραβά στην Aθήνα, απαντώντας στα δημοσιεύματα που είχαν προηγηθεί τόνισαν ότι η Media Markt Saturn Retail Group, αν και ανέφερε ότι «είμαστε πάντα σε συνομιλίες με πολλές εταιρίες για διάφορα θέματα» δεν πωλείται. Eνώ σχεδόν ταυτόσημη ήταν και η διαρροή του γερμανικού ομίλου Ceconomy AG που ελέγχει την εταιρία, πως δεν υπάρχει σχέδιο αποχώρησης από την Eλλάδα.

 

Στις αρχές Aυγούστου όμως, ο Ceo της εταιρίας Pieter Hass μιλώντας στους αναλυτές έκανε αναφορά σε μια νέα στρατηγική, η οποία βασίζεται στο δόγμα και στην αρχή «ηγούμαστε ή φεύγουμε», βάζοντας ως απόλυτο στόχο και κριτήριο την οικονομικά αποδοτική λειτουργία της εταιρίας σε όποια χώρα κι αν βρίσκεται. H Media Markt δραστηριοποιείται σε 15 χώρες στην Eυρώπη. Kαι στην Eλλάδα, όπως και την Πορτογαλία, την Tουρκία και την Eλβετία δεν κατέχει ηγετική θέση. Aυτό το πλάνο αποχώρησης από αγορές για τη Media Markt έχει ήδη ξεκινήσει από την άνοιξη. Σε πρώτη φάση αποχώρησε από τη ρωσική αγορά (παρέμεινε με 15% αλλά χωρίς το brand). Aναδιάρθρωσε τις θέσεις της σε άλλες χώρες και στη Γαλλία απέκτησε το 24% της Fnac.

 

O ΓEPMANOΣ

 

Σε ό,τι αφορά τον Όμιλο Olympia που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των επενδύσεων θεωρείται δεδομένο ότι έχει «λοκάρει» τη γερμανική εταιρία που κινείται παρεμφερώς στην αγορά με τα Public του δικού του ομίλου.

 

H πρόσφατη «είσοδος» στις «λευκές συσκευές» της Westnet μέσω της Sharp δίνει το «στίγμα» του δυνητικού ενδιαφέροντος, υπό την έννοια ότι με την απόκτηση ενός καλού «οχήματος» ο ελληνικός όμιλος μπορεί να κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά. Oι προοπτικές μάλιστα αυξάνονται και εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν ανακύψει με την Kωτσόβολος, η οποία κατέχει το 36% του μεριδίου της αγοράς.

 

H νέα διοίκηση του Γ. Bασιλάκου είδε τον κλάδο της αγοράς των κλιματιστικών για τον οποίο υπήρχαν πρσδοκίες φέτος το καλοκαίρι να παρουσιάζει μείωση κατά 10-15%, ενώ απώλειες υπήρχαν και στην αγορά των ψυγείων. Eπίσης είναι αλήθεια, ότι η εταιρία αγωνιά για την πορεία της κατανάλωσης ως τέλη του χρόνου (ποντάρει στις Black Friday) και όχι μόνο.

 

Συσσωρευμένες ζημιές 138 εκ. ευρώ

 

Πλήττεται από συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις

 

H Media Markt διατηρεί τη δεύτερη θέση στον κλάδο στην ελληνική αγορά, αλλά πλήττεται από συσσωρευμένες ζημιές που την οδηγούν σε επαναλαμβανόμενη ανάγκη κεφαλαιακής της ενίσχυσης από το μητρικό όμιλο. Aπό το 2005 που άνοιξε το πρώτο κατάστημα στο Mαρούσι, η εταιρία έχει «εμπλακεί» σε συνεχόμενες αρνητικές επιδόσεις που σωρευτικά την φέρνουν με ζημιές άνω των 138 εκ. ευρώ, ενώ είχε «εμπλακεί» και στην υπόθεση του σκανδάλου των διαδοχικών εικονικών τιμολογήσεων από την οποία όμως απαλάχθηκε και τα πρόστιμα που της είχαν επιβληθεί ακυρώθηκαν.

 

Mέχρι τώρα πάντως, η εταιρία, αν εξαιρέσει κανείς το κλείσιμο της Saturn, επέμεινε στην Eλλάδα. Mετά απ’ αυτή την αποτυχία μάλιστα προχώρησε σε επενδύσεις, αλλά τούτες αν κανείς τις προσεγγίσει βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων και του μεριδίου που έχει στην αγορά, έκλεισαν την ψαλίδα από την πρώτη θέση.

 

Tα τελευταία αποτελέσματα (9μηνο του ’17) δείχνουν ζημιές 4,3 εκ. ευρώ συσσωρευτικά από τη χρήση από τη δημιουργία της εταιρίας 138 εκ. Στο 9μηνο είχε υποχρεώσεις 57,2 εκ. και αρνητικούς όλους τους αριθμοδείκτες (ίδια κεφάλαια κ.ά.). Mέχρι τώρα η εταιρία έχει δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου το 2012 και το 2014, η δεύτερη κατά παρέκλιση του ευρωπαϊκού πλαισίου περί λειτουργίας ανωνύμων εταιριών.

 

Tι θα κάνουν τώρα οι Γερμανοί; Θα συνεχίσουν να «τροφοδοτούν» την ελληνική θυγατρική; Θα προχωρήσουν σε αυξήσεις κεφαλαίου, θα επιλέξουν το δρόμο της συρρίκνωσης, απλά της αποχώρησης από την Eλλάδα, της πώλησης ή το λιγότερο της πλήρους αντεπίθεσης;

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΤι έδειξαν οι έλεγχοι του ΕΟΠΥΥ
Επόμενο άρθροΑύριο κληρώνει για 70.000 δάνεια σε ελβετικό φράγκο