Η προσέλκυση τουριστών στις πόλεις περνά μέσα από την μετατροπή τους σε έξυπνους τουριστικούς προορισμούς, όπου η τουριστική διακυβέρνηση και η ψηφιακή οικονομία συνεργάζονται για να προσφέρουν στους ταξιδιώτες ποικίλες και αυθεντικές εμπειρίες, ήταν το μήνυμα που έστειλε η διάσκεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) των Ηνωμένων Εθνών.

 

Η διήμερη διάσκεψη του ΠΟΤ με θέμα “City Breaks: Δημιουργώντας Καινοτόμες Τουριστικές Εμπειρίες” στον τομέα του τουρισμού, η οποία ολοκληρώθηκε στις 16 Οκτωβρίου στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας, συγκέντρωσε ηγέτες του τουρισμού από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για να αναλύσουν τον τρόπο ανταπόκρισης στην αυξανόμενη τάση των διακοπών στην πόλη. Οι ηγέτες του τουρισμού συμπέραναν ότι οι συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και η δημιουργία έξυπνων προορισμών αποτελούν σημείο-κλειδί στην απόκτηση γνώσης και στον καθορισμό πολιτικών που χρειάζονται οι πόλεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις των υπερ-συνδεδεμένων και υπερ-πληροφορημένων τουριστών.

 

“Πρέπει να κατανοήσουμε την εξέλιξη των τουριστών προς μοντέλα πιο βιώσιμα και περιεκτικά, χρησιμοποιώντας νέα τεχνολογικά εργαλεία”, δήλωσε ο Jaime Cabal, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. “Η δημιουργικότητα και η καινοτομία είναι απαραίτητες όταν σχεδιάζουμε τις εμπειρίες που ζητούνται όλο και περισσότερο”. Η σύμβουλος για τον πολιτισμό και τον τουρισμό της Βαγιαδολίδ, Ana Maria Redondo, επανέλαβε την έκκληση αυτή, προσθέτοντας: “Χρειαζόμαστε καλύτερη κατανόηση των θεμελιωδών στοιχείων της τρέχουσας ζήτησης για εμπειρίες city break. Τα εργαλεία έξυπνου προορισμού είναι τα μέσα μας για να αποκτήσουμε αυτή τη γνώση”.

 

Τα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου αφορούσαν σε μοντέλα διακυβέρνησης αστικών τουριστικών προορισμών και οι συμμετέχοντας υπογράμμισαν οτι η ανάπτυξη ταχέων και φθηνών μέσων μεταφοράς που προσφέρουν πρόσβαση στους επισκέπτες στις πόλεις πρέπει να ανταποκριθούν στις ανάγκες θέτοντας ως προτεραιότητα τις επενδύσεις που οφελούν τόσο τους κατοίκους όσο και τους τουρίστες. Υποστηρίζουν επίσης οτι με τις τεχνολογικές καινοτομίες που επιτρέπουν τη δημιουργία έξυπνων προορισμών, οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμού πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους από την προώθηση των εμπειριών στον προορισμό, στη διαχείριση του αστικού τουρισμού.

 

Το συνέδριο διοργανώθηκε από τον ΠΟΤ σε συνεργασία με το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαγιαδολίδ και το πρακτορείο μάρκετινγκ MADISON, μέλος του ΠΟΤ. Άλλοι ομιλητές ήταν, εκπρόσωποι από τα Madrid Destino, San Sebastián Turismo & Convention Bureau, Ljubljana Tourist Board, Turin Convention Bureau, Lisbon Tourism Observatory, Δήμος Alba lulia (Ρουμανία), Google, TripAdvisor, Basque Culinary Center, Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από πόλεις της Ισπανίας, AMFHORT, European Historical Association of Thermal Cities, Innova Tax Free, Thyssen-Bornemisza Museum, Thinking Heads, Segittur, Civitatis, Authenticitys και Amadeus, καθώς και δημοσιογράφοι.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΔεν θα επιτρέψουμε να ξαναγίνει η Ευρώπη «σκοτεινή» ήπειρος
Επόμενο άρθροΟι Έλληνες στην παγίδα της μερικής απασχόλησης