Πέντε συν πέντε είναι οι υποψήφιοι που διεκδικούν το γιγαντιαίο έργο για τον οδικό άξονα της Κρήτης όπου το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ενώ το δεύτερο τμήμα προωθείται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

 

Το πρώτο σκέλος αφορά σύμβαση παραχώρησης ύψους 1 δισ. ευρώ και ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η J&P, η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona κα η νοτιοαφρικανική Intertoll και τη γαλλική Vinci.

 

Για το δεύτερο τμήμα, έργο ΣΔΙΤ, ενδιαφέρον εκδήλωσαν ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona, J&P ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με το γνωστό ευρωπαϊκό fund Marguerite. Ενδιαφέρον εκδήλωσε, επίσης, ο ισραηλινός όμιλος Shikun Binui.

 

Αντικείμενο των διαγωνισμών είναι η χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ), που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ.

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΠως οι πολιτικές εξελίξεις καθήλωσαν το ΧΑΑ
Επόμενο άρθροΑναζητούν κίνητρα για να μην ναυαγήσει η πώληση των λιγνικών μονάδων