Ως “εκτός ελέγχου” χαρακτηρίζουν την συλλογή και τον διαμοιρασμό δεδομένων από εφαρμογές σε κινητά, ερευνητές του University of Oxford.

 

Για τις ανάγκες της έρευνας μελετήθηκαν 959.000 εφαρμογές στις ΗΠΑ και στο Google Play Stores, το 88% των οποίων μοιράζονται δεδομένα με την Alphabet, θυγατρική της Google. Διαπιστώθηκε ότι οι περισσότερες εφαρμογές περιείχαν “παρακολούθηση από τρίτους”, ενώ οι εφαρμογές ειδήσεων και οι εφαρμογές που απευθύνονταν σε παιδιά ήταν οι χειρότερες από την άποψη του αριθμού των τρίτων μερών που σχετίζονται με αυτά. Σχεδόν το 43% των εφαρμογών μοιράζονταν δεδομένα με το Facebook, ενώ υψηλά είναι τα αντίστοιχα ποσοστά και για το Twitter, τη Verizon, τη Microsoft και την Amazon.

 

“Δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν smartphones καθημερινά, δημιουργώντας τεράστια ποσότητα δεδομένων για τον εαυτό τους”, αναφέρουν οι επιστήμονες στην έκθεση τους. “Μεγάλο μέρος της λειτουργικότητας που προσφέρεται από αυτές τις συσκευές έρχεται με τη μορφή εφαρμογών που αποκομίζουν έσοδα από τη χρήση των δεδομένων χρηστών και προβάλλοντας συμπεριφορικά στοχοθετημένη διαφήμιση”.

Τα δεδομένα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στοχευμένη διαφήμιση, ή εξατομικευμένα μηνύματα πολιτικής καμπάνιας, είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα, στις ΗΠΑ μόνο τα έσοδα από την online διαφήμιση ξεπερνούν τα 59 δισ. δολάρια ετησίως.. Πολλές δωρεάν εφαρμογές παρακολουθούν συμπεριφορές σε ένα εύρος διαφορετικών ψηφιακών υπηρεσιών, κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες να δημιουργούν λεπτομερή προφίλ για τους χρήστες των εφαρμογών τους. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να περιέχουν στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία και άλλες εφαρμογές στο τηλέφωνο των χρηστών.

 

Πολλοί, επίσης, δε γνωρίζουν πώς τα δεδομένα από τα smartphones τους καταλήγουν σε διαφημιστές, data brokers και άλλους μεσάζοντες, είπε στο BBC ο καθηγητής Νάιτζελ Σάντμπολτ, που ηγήθηκε της ομάδας των ερευνητών. «Οι άνθρωποι στις επιχειρήσεις επιδιώκουν απεγνωσμένα να πάρουν όσα περισσότερα βλέμματα και κλικ μπορούν» είπε σχετικά, με τον ερευνητή Μαξ βαν Κλέεκ να εκτιμά πως «δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος, οποιοσδήποτε έλεγχος».

 

Από την πλευρά της, η Google υπογραμμίζει ότι έχει ξεκάθαρες πολιτικές ως προς το πώς διαχειρίζονται τα δεδομένα οι developers και ότι η έρευνα αυτή έχει δεν έχει χαρακτηρίσει σωστά κάποιες «συνηθισμένες λειτουργίες» εφαρμογών, όπως η αναφορά κολλημάτων και τα analytics» και το «πώς οι εφαρμογές μοιράζονται δεδομένα για να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες».“Αν μια εφαρμογή παραβιάζει τις πολιτικές μας, αναλαμβάνουμε δράση” υπεραμύνεται των πρακτικώντ ου ο κολοσσός του χώρου της τεχνολογίας.

 

 

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΑντιδρά η UEFA στα σχέδια της FIFA για ετήσιο Μουντιάλ συλλόγων
Επόμενο άρθροΜόλις 14 από τους 325 δήμους της χώρας έχουν βαθμολογηθεί 6-7 ως προς τον ψηφιακό ανασχηματισμό