Μεγάλη ανάπτυξη έχουν καταγράψει τον τελευταίο χρόνο οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπως καταδεικνύει η έρευνα Family Business Survey 2018 της PwC.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, το 66% των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων έχει καταγράψει ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες (έναντι 56% το 2016), εκ των οποίων το 41% δηλώνει διψήφια άνοδο.

 

Παράλληλα, υψηλές είναι οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη από τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις με ποσοστό 91% έναντι 84% του παγκόσμιου μέσου όρου.

 

Ως κυριότερες προκλήσεις για τα επόμενα 2 χρόνια και θέματα που απασχολούν πάνω από τις μισές Ελληνικές επιχειρήσεις, αναδεικνύονται η ανάγκη για καινοτομία, το οικονομικό περιβάλλον, η πρόσβαση στις κατάλληλες δεξιότητες της αγοράς, η διαχείριση δεδομένων και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

 

Σε επίπεδο επιχειρηματικών στόχων κυριαρχούν με ποσοστό 94% η προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων στελεχών, (87% παγκοσμίως), η εφαρμογή συστημάτων επιβράβευσης των εργαζομένων με ποσοστό 94% (62% παγκοσμίως) και ακολουθεί η βελτίωση της κερδοφορίας με ποσοστό 91 % (80% παγκοσμίως).

 

Αναφορικά με την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού, οι μισές ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις διαθέτουν μεσοπρόθεσμο σχέδιο σε αντίθεση με το 38% (21% παγκοσμίως) που δεν διαθέτει πλάνο. Το 34% των επιχειρήσεων εκτιμούν την αλλαγή του επιχειρηματικού τους μοντέλου εντός των επόμενων 2 ετών (20% παγκοσμίως), ενώ το 75% δηλώνει ότι σκοπεύει να αναζητήσει εξειδικευμένα στελέχη εκτός της ευρύτερης οικογένειας (53% παγκοσμίως).

 

Το 56% των ερωτηθέντων στοχεύει στην πραγματοποίηση σημαντικών δράσεων σε σχέση με τις ψηφιακές δεξιότητες μέσα στους επόμενους 24 μήνες, ενώ το 31% των επιχειρήσεων νιώθουν ευάλωτες στις ηλεκτρονικές απειλές.

 

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Ανδρέου, Territory Advisory Leader PwC Greece «Με βάση τις τάσεις που αποκαλύπτονται από την έρευνα, διακρίνουμε μια αισιοδοξία από τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις η οποία ενθαρρύνεται από τα σημάδια σταθεροποίησης της οικονομίας. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει και η έρευνα χρειάζεται να είμαστε συγκρατημένοι στις προβλέψεις μας.

 

Στην παρούσα φάση, απαιτείται να κοιτάξουμε μπροστά, ανταποκρινόμενοι στις προκλήσεις του ευμετάβλητου περιβάλλοντος και των αλλαγών που φέρνει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Μια από τις συνέπειες της ελληνικής κρίσης είναι η χαμηλή επένδυση στον ψηφιακό μετασχηματισμό κατά τα προηγούμενα χρόνια. Οι ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις φαίνεται να θέλουν να ευθυγραμμιστούν με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες για την ενίσχυση της καινοτομίας, τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης.

 

Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται παγκοσμίως, μια από τις βασικές προκλήσεις αποτελεί και η προσέλκυση ταλαντούχων στελεχών. Το γεγονός αυτό είναι αντιφατικό για τα ελληνικά δεδομένα όπου τα επίπεδα ανεργίας παραμένουν υψηλά. Δημιουργείται λοιπόν, η ανάγκη κατάρτισης σε νέους τομείς και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων στο πλαίσιο διαρκούς εκπαίδευσης από την πλευρά των εργαζομένων παράλληλα με τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων ανάπτυξης από τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού.

Τέλος, πάγια πρόκληση, φαίνεται να είναι η διαδοχή και η μετάβαση στις επόμενες γενιές με μόλις 9% των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων να διαθέτει πλάνο διαδοχής και άρα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού».

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΟι Έλληνες κληρικοί δεν θα είναι στο εξής δημόσιοι υπάλληλοι
Επόμενο άρθροΠαράταση προστασίας της πρώτης κατοικίας ζητά ο Κόλλιας