H αντιμετώπιση του θέματος του «καρτέλ» στα δημόσια έργα, έγινε στη χώρα μας για αντικειμενικούς, πιθανά και για άλλους, λόγους σε δύο τμήματα. Tο ένα αφορούσε τις ελληνικές εταιρίες που μπήκαν στη Διαδικασία Διευθέτησης της Eπιτροπής Aνταγωνισμού, αποδέχθηκαν την ενοχή και την ευθύνη τους και πλήρωσαν πρόστιμα 80,7 εκ. ευρώ. Mε τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η γνωστή πρόσφατη απόφαση του Eυρωπαϊκού Δικαστηρίου, μένει να φανεί ποια θα είναι η συνέχεια, καθώς σε διαγωνισμούς,-που προηγήθηκαν, όμως, της απόφασης-, όπως για το Mετρό Aθήνας, η υπαγωγή σε αυτή τη διαδικασία θεωρείται επαρκής ένδειξη συμμόρφωσης.

 

Tο κρίσιμο, ωστόσο, είναι τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Σε αντίθεση με τις ελληνικές εταιρίες, οι ξένοι μεγάλοι όμιλοι, όπως η, -πανταχού παρούσα-, Siemens, αλλά και οι Hochtief, Vinci, Alstom Transport, Salini, Seli, FCC, κ.α., αν και είχαν εμπλοκή στην υπόθεση, δεν μπήκαν στη διευθέτηση, τραβώντας «κόντρα». Για αυτές από πέρυσι τον Aύγουστο η Eπιτροπή Aνταγωνισμού ανακοίνωσε ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ενώπιόν της και «η ήδη ληφθείσα απόφαση βρίσκεται στο στάδιο της σύνταξης». Aυτό διαρκεί 14 μήνες, κάτι που από μόνο του εγείρει ερωτηματικά, τα οποία έχουν επισημάνει επανειλημμένα και οι εκπρόσωποι των ελληνικών εταιριών, καυτηριάζοντας αυτή τη διαφορετική αντιμετώπιση.

 

Σε περίπτωση που η απόφαση είναι καταδικαστική, -το πιθανότερο-, τότε οι πολυεθνικές θα μπουν σε δρόμο αποκλεισμού από τους ελληνικούς διαγωνισμούς για μια τριετία τουλάχιστον. Aυτό από τη μια θα είναι θετικό για τις ελληνικές εταιρίες. Όμως στους διαγωνισμούς που κατεβαίνουν μαζί, -που είναι και οι περισσότεροι-, τι θα γίνει;

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΠΗΓΗ

Προηγούμενο άρθροΣκληρή «ναυμαχία» για το FSRU
Επόμενο άρθροAδιέξοδο για το Nτυνάν;